וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ב-103 הודפים הטענות נגד קופמן: "אמירות הומוריסטיות"

5.9.2016 / 10:51

מנכ"ל התחנה אור צלקובניק החליט שלא להשעות את רון קופמן מהגשת תוכנית הספורט, זאת לאחר שהתייחס בתוכנית לטענות על הרגלי השתייה אשר הושמעו כנגד מאמנת נבחרת ישראל אירה ויגדורצ'יק. מנכ"לית עמותת מורשתנו, "דבריו המתנערים מעוררים תמיהה"

אירוע 103FM. ניב אהרונסון
"התייחסותו לא הייתה בעלת גוון שיפוטי". רון קופמן/ניב אהרונסון
"קופמן לא כינה את קהילת יוצאי חבר העמים אלכוהוליסטית ולא יצא בהסתה נגדה. קיים הבדל גדול מאד בין אמירה הומוריסטית לפיה אדם או ציבור כזה או אחר שותים משקאות אלכוהוליים אשר אינם וויסקי בהכרח לבין ייחוס מחלת האלכוהוליזם לציבור כאמור"

למרות תלונות מאזינים זועמים שהתקבלו במערכת רדיו ללא הפסקה, מנכ"ל התחנה אור צלקובניק החליט שלא להשעות את רון קופמן מהגשת תוכנית הספורט. זאת לאחר שקופמן התייחס בתוכנית ששודרה בסוף אוגוסט להרגלי השתייה אשר הושמעו כנגד אירה ויגדורצ'יק, מאמנת נבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית, ואמר: "ראית פעם רוסי, רוסייה או יוצא חבר העמים, שלא שותה ויסקי?".

במכתב תגובה ששלח בשבוע שעבר צלקובניק למטה למאבק בגזענות ולעמותת מורשתנו – האמנה לדמוקרטיה, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, צלקובניק טוען כי "אינני סבור כי דברי השדרן חרגו מגבולות חופש הביטוי המותר והגיעו לרמה של 'גזענות', וזאת בפרט לאור הקשר הדברים והאופן שבו נאמרו". צלקובניק כתב כי "קופמן לא כינה את קהילת יוצאי חבר העמים אלכוהוליסטית ולא יצא בהסתה נגדה. קיים הבדל גדול מאד בין אמירה הומוריסטית לפיה אדם או ציבור כזה או אחר שותים משקאות אלכוהוליים אשר אינם וויסקי בהכרח לבין ייחוס מחלת האלכוהוליזם לציבור כאמור".

הוא הוסיף כי "בשיחה באולפן השיב קופמן להללי בבדיחות הדעת כי 'אם אתה מדייק, תגיד שאלכוהול שחביב על הקהילה'. יחד עם זאת הדברים נאמרו בהומור, הדבר בולט וברור מהאזנה לקטע ואף נאמר בפנייתכם שלכם. כוונתו של קופמן הייתה לומר שיוצאי חבר העמים צורכים אלכוהול שאינו דווקא מסוג וויסקי".

צלקובניק מציין במכתב כי קופמן אמר בשידור כי חרף ההאשמות המיוחסות למאמנת ויגדורצ'יק, קופמן אמר כי לטעמו יש להאריך למאמנת את החוזה וכי היא ראויה להמשיך בתפקידה אף עוד 12 שנים. "כלומר, לא נראה שהתייחסותו הייתה בעלת גוון שיפוטי-שלילי. כן אינני סבור כי אמירה בודדת זו, בייחוד לאור ההקשר שלה, עולה כדי 'סטריאוטיפ אלכוהוליזם' או כי יש בה כדי להוביל 'להסתה נגדו, ובמקרים קיצוניים אף פוגע באפשרויות התעסוקה שלו וחיי היום-יום', כפי שעולה ממכתבך", כתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"הדברים נאמרו בהומור". אור צלקובניק/מערכת וואלה!, צילום מסך

"התגוננותו של צלקובניק מקוממת"

עמותת מורשתנו: "דבריו המתנערים של צלקובניק מעוררי תמיהה. האם קופמן משמש כפרשן בתוכנית ספורט מקצועית שעליה מופקד מנכ"ל 103FM, או שהוא למעשה פרשן בתוכנית סאטירה זולה?"

יוליה זמלנסקי, מנכ"לית עמותת מורשתנו, אמרה לוואלה ברנז'ה כי "דבריו המתנערים של אור צלקובניק מעוררי תמיהה. האם רון קופמן משמש כפרשן בתוכנית ספורט מקצועית שעליה מופקד מנכ"ל 103FM, או שהוא למעשה פרשן בתוכנית סאטירה זולה? האם הפאנל שלו ושל עמיתיו הוא בכלל מופע סטנד-אפ?".

לטענתה, "שימוש בסטיגמות גזעניות כלפי ציבור שלם של קהילת דוברי הרוסית בארץ, מהווה פגיעה חמורה, וגורם להנצחת הסטריאוטיפ הבזוי בחברה הישראלית. התגוננותו של צלקובניק מקוממת, שכן היא מדגימה תפיסה גזענית מנומקת ורציונאלית, לפיה אין בעיה עם כלי תקשורת שמעביר מסרים משמיצים ומכלילים כלפי למעלה ממיליון מתושביה של מדינת ישראל".

כזכור, לאחר שידור התוכנית של קופמן, לתחנה הגיעו מספר מכתבים של מאזינים זועמים, מהמטה למאבק בגזענות ומפעיל חברתי בשם ולדימיר בליאק. במטה דרשו את השעייתו של קופמן ואת התנצלותו על האמירה: "קופמן בחר לנצל לרעה את הפלטפורמה הציבורית של רדיו 103 על מנת להפיץ דעות חשוכות אלו. מצופה מאיש תקשורת בכיר כמותו לנהוג באחריות ולא ללבן את אש הגזענות", נכתב.

בליאק טען במכתב ששלח לצלקובניק כי "לא ניתן להתעלם מאמירתו הגזענית של קופמן ולהשאירה ללא השלכות. אני סמוך ובטוח כי כפי שידעת לטפל במקרה הקודם, אשר הוביל להשעייתו, תוכל גם הפעם להתערב ולקבל את ההחלטה המשמעתית הנכונה. לכל הפחות, מגיעה לציבור יוצאי חבר העמים התנצלות בשידור חי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully