וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: ותודה לנביא מבוסטון - יונית לוי היא העיתונאית המדוברת של השבוע

וואלה ברנז'ה

18.9.2016 / 10:02

בזכות הראיון מעורר ההדים עם אהוד ברק, יונית לוי היא העיתונאית המדוברת ביותר ברשת בשבוע האחרון – כך עולה ממדד השיח של וואלה ברנז'ה. ואולם, בסיכומו של דבר הסנטימנט היה בעיקר נגדה. במקום השני: עיתונאית נוספת מחדשות 2

יונית לוי. חדשות 2,
מנצחת בפער ניכר עם סנטימנט שלילי. יונית לוי/חדשות 2

מגישת חדשות ערוץ 2 יונית לוי היא העיתונאית המדוברת ביותר ברשת בשבוע האחרון – כך עולה ממדד השיח של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME. המדד מדרג את היקף השיח על עיתונאי ישראל על פי כמות האזכורים שלהם ברשתות החברתיות, באתרי האינטרנט ובטוקבקים – ואת סנטימנט השיחה אודותיהם.

לוי כבשה את ראש הטבלה – בפער ניכר מכל היתר – על רקע הראיון שערכה עם אהוד ברק, ראש הממשלה ושר הביטחון לשעבר. ברק, שערך סבב ראיונות מבוסטון עם כלי התקשורת הישראליים ביום חמישי האחרון, התייצב גם לשיחה עם מגישת חדשות ערוץ 2 – בראיון שזכה לתגובות רבות ברשתות החברתיות. השיח היה בעיקר שלילי, והתחלק בין תגובות נגד לוי לבין תגובות נגד המרואיין ברק. בין התגובות השליליות על לוי: "ברק נתן לה בראש"; "לביבי היא מעולם לא הציבה שאלה קשה, אבל להתגולל על ברק עם הספינים של רה"מ זה הכי קל"; "מגישה מטעם" ועוד. לעומתם התייצבו גולשים גם להגן על המגישה: "יונית לוי התותחית עשתה בית ספר לברק". ואולם בסיכומו של דבר הסנטימנט היה בעיקר נגדה: 38% שלילי, רק 8% חיובי והיתר נייטרלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקום הרביעי: לוסי אהריש עם חיבוק מהגולשים

הגולשים אהבו את ההתבטאות של אהריש וכינו אותה "אישה אמיצה", "חזקה ודעתית" ו"קול שפוי". הסנטימנט בהתאם: 38% חיובי, רק 3% שלילי ו-38% נייטרלי

במקום השני בדירוג השבועי התייצבה רינה מצליח, גם היא אשת חדשות ערוץ 2, אבל הפעם סביב ראיון שערכה דווקא ברשת ב' – עם ח"כ בצלאל סמוטריץ'. מצליח התייצבה באולפן לצדו של איש קול ישראל יואב קרקובסקי, והשניים העלו לשידור את סמוטריץ' על רקע התבטאויותיו נגד הקהילה הגאה. מצליח וקרקובסקי ניסו לחלץ ממנו תגובה, אך זכו למטר גידופים ("תת רמה", "עיתונאים קטנים" ועוד) במה שהפך לראיון קולני וטעון. לאחר הראיון געשו הרשתות החברתיות בעשרות תגובות גולשים, שבאופן מפתיע התייצבו לצדו של סמוטריץ' (המכנה את עצמו "הומופוב גאה") ונגד מצליח בעיקר. "רינה ויואב עברו כל גבול, מתייחסים לתקשורת כאילו היא שלהם", "רינה מצליח שמאלנית קיצונית", "תקשורת חולנית וצמאת דם", "תקשורת ציבורית בשירות השמאל", "רינה מצליח מייצגת את הרודנות והרדידות התקשורתית" – אלו רק חלק מתגובות הגולשים. הסנטימנט בהתאם: 58% נגד מצליח, רק 13% בעד והיתר (29%) נייטרלי.

עוד בדירוג השבוע נמצאת מגישת הטלוויזיה לוסי אהריש (מקום 4), שקיבלה חיבוק מהגולשים לאחר שתקפה את ח"כ בסאל גטאס (הרשימה הערבית המשותפת) על דבריו נגד נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס, שהתאשפז השבוע עם אירוע מוחי. גטאס כינה את פרס "רודן שידיו מגואלות בדם" ואהריש תקפה אותו בחריפות וכינתה אותו "אוכל חינם שמרוויח את המשכורת מכספי המיסים שלנו, ולא עושה כלום חוץ מלעורר שינאה". הגולשים אהבו את ההתבטאות של אהריש וכינו אותה "אישה אמיצה", "חזקה ודעתית" ו"קול שפוי". הסנטימנט בהתאם: 38% חיובי, רק 3% שלילי ו-38% נייטרלי (בעיקר שיתופים של דבריה).

ולבסוף נזכיר את מגיש "צינור לילה" גיא לרר, שנכנס לדירוג (מקום 5) הודות להחלטת פייסבוק לסגור באופן זמני את עמוד הפייסבוק של התוכנית ואת העמוד הפרטי של לרר – מה שגרר שיח ער ברשת על ה"דיקטטורה של פייסבוק". סנטימנט: 13% בעד לרר, 8% נגד והיתר נייטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully