וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביקורת על רשימת הנשים המשפיעות של גלובס: "אין ערביות, אבל פוטושופ? בלי סוף"

19.9.2016 / 12:20

פעילות חברתיות נגד גיליון 50 הנשים המשפיעות של "ליידי גלובס": "לא היה מקום גם לאף אשה שהובילה מאבק פמיניסטי או חברתי - ורק הפוטושופ עבד שעות נוספות". גלובס: "הדירוג מציג את הנשים בעמדות המפתח הבכירות ביותר ואת היזמיות המובילות"

בלי פלשתיניות, בלי מנהיגות חברתיות, בלי נשים מתחומי מדעי הרוח, החברה, והיצירה האמנותית, ועם עתונאית אחת. אבל מה כן יש לנו כאן? פוטושופ בלי סוף

גיליון 50 הנשים המשפיעות של "ליידי גלובס", שפורסם בסוף השבוע האחרון, סופג ביקורת ועורר כעס רב ברשת. הטענה המרכזית היא על כך שברשימה אין כלל ייצוג למגזר הערבי, ושגם הייצוג המזרחי ברשימה מצומצם ביותר. בנוסף לכך, ביקורת נוספת היא היעדרן של פעילות חברתיות ונשות חינוך, כאשר הרשימה נשלטת על ידי נשות עסקים אמידות.

הפעילה החברתית סמאח סלאימה פרסמה אתמול מאמר ב"שיחה מקומית", ובו כתבה כי "ליידי גלובס" לא הצליחו למצוא אשה ערביה אחת שתכנס לרשימה. בין הפוליטיקאיות ונשות האוצר, המשפטים, ההייטק והבנקים לא היה מקום גם לאף אשה שהובילה מאבק פמיניסטי או חברתי. ורק הפוטושופ עבד שעות נוספות".

בהמשך לדברים, ההיסטוריונית יעל שטרנהל, לשעבר מגישת חדשות בערוץ 1, כתבה בעמוד הפייסבוק שלה כי "סמאח סלאימה ברשימה מצוינת על רשימת 50 הנשים המשפיעות של גלובס. מדכא לראות איך כלי תקשורת מתייחס לנושא של השפעה נשית בישראל. בלי פלשתיניות, בלי מנהיגות חברתיות, בלי נשים מתחומי מדעי הרוח, החברה, והיצירה האמנותית, ועם עתונאית אחת. אבל מה כן יש לנו כאן? פוטושופ בלי סוף, וכמובן, העיסוק האובססיבי והמאוס במצב האישי של נשות מקצוע. פמיניזם ישראלי 2016".

על הפרק: רשימה אלטרנטיבית של נשים ערביות בולטות

יש קצת שרות וחברות כנסת, מעט עיתונאיות, כמה מהנשים הבכירות בשירות הציבורי, ובעיקר נשות עסקים עשירות מאוד מאוד. יכול להיות שזה משקף את התפיסה של גלובס על מהי השפעה

קרן גרינבלט, מנהלת קואליצית ארגוני הנשים "שותפות", כתבה כי "ברשימת 50 הנשים המשפיעות של גלובס, יש מנכ"לית עמותה אחת (היא עצמה אישה עם עשיה שנויה במחלוקת). יש קצת שרות וחברות כנסת, מעט עיתונאיות, כמה מהנשים הבכירות בשירות הציבורי, ובעיקר נשות עסקים עשירות מאוד מאוד. יכול להיות שזה משקף את התפיסה של גלובס על מהי השפעה, אבל אני רואה את זה גם כנורת אזהרה בוהקת ואדומה על מצב החברה האזרחית בישראל. הנשים העומדות בראש המגזר השלישי (שהוא נשי ברובו) אמורות להיות משולבות ברשימה הזאת, ובעולם מתוקן הן היו".

בעמותת "סיכוי" כתבו בעמוד הפייסבוק שלהם כי "גם השנה בחרו במערכת 'ליידי גלובס' את רשימת 50 הנשים המשפיעות בישראל שלכם, אך הפעם לא מצאתם אפילו אישה ערביה אחת מתוך 50 לכלול ברשימה. אפילו לא אחת: לא בפוליטיקה, לא בממשל, לא בכלכלה ובמדע ולא בעשייה החברתית. לכם זה נראה סביר? ואם אתם, עורכות ועורכי גלובס זקוקים לעזרה בפעם הבאה, מאגר A-list של ארגון אנו ועמותת סיכוי עומד לרשותכם עם רשימה רחבה של נשים וגברים ערבים בתחומי עיסוק וידע מגוונים. ממש לא חסר".

בנוסף לכך, מספר כלי תקשורת בערבית מחו על הרשימה, ואתר "אל-מסדר" אף מתכוון לפרסם רשימה אלטרנטיבית נגדית של נשים ערביות בולטות.

ברציונאל המסביר את הדירוג במגזין נכתב כי "דירוג המשפיעות 2016 של 'ליידי גלובס' מציג את הנשים בעמדות המפתח הבכירות ביותר במדינה ואת היזמיות המובילות...המשפיעה ביותר היא לאו דווקא הדמות המופתית והמוערכת ביותר. הבחירה שלנו באשת השנה היא בחירה במצוינות. היא לא האישה המשפיעה ביותר בישראל במונחי כוח או שררה, אין לה צבא של אוהדים, אך היא האישה המשפיעה ביותר במונחי חלוציות, יצירה, חדשנות ומהפכנות... בניית הרשימה מבוססת על מעקב שוטף, יומיומי ומקיף אחר תחומי הכלכלה, הממשל, הביטחון, המדע, הנדל"ן, התעשייה וההייטק".

עוד מסבירים בגלובס, כי ההתמקדות בפרויקט 50 הנשים המשפיעות הייתה בדרג הניהולי ובנשים מנהלות - ולא בנשים אקטיביסטיות, אלא בנשים שעומדות בראש המערכות החשובות במדינה, ולצידן יזמיות פורצות דרך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully