וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: הותקפתם - אוזכרתם

וואלה ברנז'ה

25.9.2016 / 9:02

פרשן חדשות 2 אמנון אברמוביץ' הוא העיתונאי המדובר ביותר ברשת בשבוע האחרון – כך עולה ממדד וואלה ברנז'ה. מניתוח השיח עולה הידרדרות משמעותית בהתבטאויות נגד הפרשן – עד כדי הסתה לאלימות ואף לרצח. גם הילה קורח הותקפה - ונכנסה לדירוג

תעודת עיתונאי עם אמנון אברמוביץ'.
רק גולשים ספורים יצאו להגנתו. אמנון אברמוביץ'

פרשן חדשות ערוץ 2 אמנון אברמוביץ' הוא העיתונאי המדובר ביותר ברשת בשבוע האחרון – כך עולה ממדד השיח של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME. המדד מדרג את היקף השיח על עיתונאי ישראל על פי כמות האזכורים שלהם ברשתות החברתיות, באתרי האינטרנט ובטוקבקים – ואת סנטימנט השיחה אודותיהם.

אברמוביץ' היה כנראה מוותר על המעמד המפוקפק: מניתוח השיח ברשת עולה הידרדרות משמעותית בהתבטאויות גולשים נגד הפרשן הבכיר בתקופה האחרונה – עד כדי הסתה לאלימות ואף לרצח. שיעור ניכר מהשיח האלים מתרחש בעמוד פייסבוק שנקרא "כולנו נגד התקשורת השמאלית קיצונית" (עם מעל 29 אלף אוהדים) – שם מכונה העיתונאי הבכיר באופן תדיר "בוגד". לאחר שהגיע אברמוביץ' בשבוע שעבר לסקר את משפטו של החייל היורה אלאור אזריה, הועלה בעמוד סרטון בו נראה העיתונאי מלווה על-ידי שוטרים מחשש לבטחונו האישי. בסרטון נראים פעילי ימין צועקים לעברו "טינופת אחד", ולצדו נכתב: "צפו באמנון אברמוביץ' השמאלני הקיצוני מושפל ברבים".

התגובות בפוסט הסרטון אלימות בצורה יוצאת דופן, ובהן עולה קריאה ברורה לפגישה פיזית באברמוביץ'. מקבץ תגובות לדוגמה: "חלאת המין האנושי", "חבל שלא דפקו לו אבן בראש", "צריך להשתיק אותו", "מחבל בוגד", "חבל שלא ירקו עליו", "מוות למחבלים", "שיישרף פעמיים כי טוב אמן", "אדם קטן ורשע", "ימח שמו עוכר ישראל", "פח אשפה", "זבל של בנאדם", "ככה צריך לכל עוכרי ישראל יימח שמם יישרפו בגיהנום אמן".

רק גולשים ספורים יצאו להגנתו של אברמוביץ' כשהזכירו את הזכות לחופש ביטוי ואת עברו הצבאי המפואר (אברמוביץ' זכה לצל"ש הרמטכ"ל על גבורתו במלחמת יום כיפור), אך אלו נבלעו בים ההסתה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע הראיון עם ליברמן - שרון גל במקום השני

גם מחוץ לעמוד הפייסבוק המדובר, לא זוכה אברמוביץ' לנחת מרובה מהגולשים. הפרשן הבכיר, שעסק השבוע רבות בראש הממשלה נתניהו על רקע נאומו באו"ם, ספג ביקורת רבה ברשת על דברי הפרשנות שהשמיע. "אמנון אברמוביץ' במופע אימים והתנשאות"; "אברמוביץ', יש משהו במדינת ישראל שאתה אוהב?"; "אני מעדיף ללכת לערב שירי 'דארוויש צדק' מלראות היום את אמנון אברמוביץ' מפרשן לי את המציאות באולפן שישי"; "להקשיב לאמנון אברמוביץ'? יותר טוב להקשיב לקול פלסטין", "אמנון אברמוביץ' ורביב קרורר (הטעות במקור), אולי הגיע הזמן שתתעלו קצת על השנאה התהומית שלכם ותתחילו לכתוב אמת"; "ביבי מדבר כמו שצריך ושמאלנים כאמנון אברמוביץ' ויונית לוי מתחרפנים"; "אם בר רפאלי הייתה בליכוד, אמנון אברמוביץ היה אומר שהיא מכוערת" – אלו רק חלק מהאמירות הקשות שהשמיעו הגולשים נגד הפרשן הבכיר. הסנטימנט קשה במיוחד: 75% נגד, 18% נייטרלי ורק 7% חיובי.

עוד בדירוג השבוע: מגיש הטלוויזיה שרון גל מדורג במקום השני – על רקע תוכניתו החדשה בערוץ 20 והראיון הבלעדי שערך עם שר הביטחון (וראש מפלגתו לשעבר), אביגדור ליברמן. בנוסף זכה לתגובות רבות סביב פוסט שפרסם בפייסבוק ובו הביע תמיכה בשרת התרבות מירי רגב על רקע קריאות הבוז נגדה בטקס פרסי אופיר ("רגב עמדה בגבורה מול חבורת אמנים המייצגים תת-תרבות ואלימות", כתב גל). הסנטימנט מאוזן יחסית: 26% חיובי, 19% שלילי והיתר נייטרלי.

דמות מעניינת נוספת בדירוג היא מגישת תוכנית הבוקר הילה קורח (רשת, ערוץ 2) שהתמקמה במקום 7 – לאחר שהותקפה השבוע במהלך צילומים בשכונת מאה שערים בירושלים, ביחד עם צוות ההפקה שהיה עמה. הגולשים הביעו אמפתיה לקורח והסנטימנט בהתאם: 32% חיובי, רק 3% שלילי והיתר נייטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully