וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעת הרגולטורים הגדולים באירופה הגיעו לישראל

6.10.2016 / 12:00

נציגי רגולציה מספרד, צרפת, בריטניה ואיטליה השתתפו בכנס של מועצת הכבלים והלוויין שעסק באתגרים ובהזדמנויות של הרגולציה על התקשורת. בן חי-שגב: "הכנס יבוא לידי ביטוי בדיונים אחרי החגים, בהם תחל הכנסת לדון במסקנות ועדת פילבר"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יפעת בן חי-שגב/מערכת וואלה!, צילום מסך

מועצת הכבלים והלוויין אירחה לראשונה בישראל נציגים מארבעת הרגולטורים המשמעותיים ביותר באירופה: נציגים מספרד, צרפת, בריטניה ואיטליה הגיעו לארץ במסגרת פרויקט MEDMEDIA של האיחוד האירופי, והשתתפו בכנס של המועצה שנמשך שלושה ימים ועסק באתגרים ובהזדמנויות של הרגולציה על התקשורת לאור השינויים בסביבת המדיה.

פרויקט MEDMEDIA של האיחוד האירופי הושק בשנת 2014 והמועצה לוקחת בו חלק מתחילתו. בשנה שעברה התארח מנהל הפרויקט במועצה, שם הציגה לו יו"ר המועצה, ד"ר יפעת בן חי שגב, את עיקרי הרגולציה הישראלית ואת המטרות לעבודה המשותפת עם הפרויקט. לאחר המפגש, באיחוד האירופי החליטו לקיים בפעם הראשונה כנס רגולטורים אירופיים בישראל.

הכנס, שמומן בידי האיחוד, התקיים ערב החג במועצה לשידורי כבלים ולווין. השתתפו בו בין היתר OFCOM - רשות התקשורת הבריטית; CSA – המועצה לשידורים אודיו-ויזואליים של צרפת; AGCOM – רשות התקשורת האיטלקית; ו-CAC - המועצה לשידורים אודיו-וזואליים של קטלוניה שבספרד.

מושבי הכנס עסקו בהגנה על יצירת תוכן מקורי בטלוויזיה ובקולנוע, בכללים לשילוב תוכן שיווקי בשידורים, בהגנה על קטינים בגלישה באינטרנט והגנה על קניין רוחני. במהלך הכנס הוצגה הרגולציה הנוהגת בשוק על ידי מועצת הכבלים והלוויין והרשות השנייה לרדיו ולטלוויזיה, וכן לבקשת המועצה - החברות הוט, יס וסלוצקי אפיקי תקשורת הציגו את עצמן ואת הממשק שלהן מול הרגולציה הישראלית. בסוף הכנס נחתם סיכום הכולל הסכמות לגבי שיתוף פעולה עתידי וחלוקת מידע בין המועצה לבין המועצה לשידורים אודיו-ויזואליים של קטלוניה.

בן חי שגב אמרה כי "השינויים הטקטוניים בעולם המדיה מחייבים אותנו יותר מתמיד להיות ערניים, גמישים ויצירתיים. הרגולציה על הטלוויזיה בישראל, שנמצאת כרגע בתהליך של עדכון ובנייה מחדש צריכה להתכתב עם הניסיון שנצבר באירופה. למידה מהידע של מדינות אירופה בתחומים רבים כמו תוכן שיווקי, שידורים על גבי האינטרנט, זכויות יוצרים בעידן ה-VOD והגנה על קטינים בעולם של נייטרליות טכנולוגית היא חיונית מאחר וכיום נבנית הרגולציה לעתיד. אני משוכנעת כי הלמידה של כל הצדדים במהלך שלושת ימי הכנס תבוא לידי ביטוי בדיונים אחרי החגים בהם תחל הכנסת לדון במסקנות ועדת פילבר לאסדרת שוק השידורים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully