וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: השבוע של יעקב אילון

וואלה ברנז'ה

9.10.2016 / 10:30

המעבר של מגיש "מבט" לאתר וואלה! NEWS הביא את אילון למקום הראשון בדירוג מדד השיח השבועי של וואלה ברנז'ה. עוד ברשימה: שני כתבים של עיתון "הארץ" ונתן זהבי

יעקב אילון. דוד וינוקור,
יעקב אילון/דוד וינוקור

יעקב אילון הוא העיתונאי המדובר של השבוע ברשת – כך עולה ממדד השיח של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME. המדד מדרג את היקף השיח על עיתונאי ישראל על פי כמות האזכורים שלהם ברשתות החברתיות, באתרי האינטרנט ובטוקבקים – ואת סנטימנט השיחה אודותיהם.
אילון עלה לכותרות סביב המעבר הדרמטי עליו הודיע השבוע – מכיסא המגיש של "מבט" בערוץ הראשון לתפקיד המגיש הראשי וראש מערכת שידורי החדשות של וואלה! NEWS.

אילון זכה לאזכורים רבים באתרי האינטרנט ובעיתונות, וכן לשיתופים ולריטווטים ברשתות החברתיות. הסנטימנט ברובו נייטרלי (אזכורים של עצם המעבר), כאשר 16% מהשיח שלילי ורק 4% חיובי. בצד החיובי, הגולשים כתבו כי "אילון היה תמיד מוכשר ובלט בהישגיו", וכי "כל הטובים ברשות השידור ברחו". בצד הביקורתי, הדגישו גולשים את התחנות הרבות מדי ביניהן דילג אילון (אחד הגולשים אף כינה אותו "ציפי לבני של מהדורות החדשות"). 63% מהשיחות על אילון התנהלו בטוויטר, 14% באתרי תוכן, 7% בפייסבוק, 6% בטוקבקים והיתר בפורומים שונים.

גולשים רבים התייחסו בעניין לדברים שאמר אילון בראיון לתחנת הרדיו 103FM לפיהם "ניסים משעל אומר שלא יהיה תאגיד – ואני מאמין לו". אילון רמז בכך על הסיבה לפיה בחר שלא לעבור לתאגיד השידור הציבורי החדש.

במקום השני בדירוג מככב השבוע מבקר הטלוויזיה של "הארץ", רוגל אלפר, שהטור שלו על הסדרה החדשה של ערוץ 20 גרר גל תגובות נזעמות בקרב ציבור שומרי המצוות ובכלל. הטור, שפורסם תחת הכותרת "גאון? עולמו של הרב עובדיה היה צר כעולם נמלה", עסק בסדרת התעודה "הולכים לפני המחנה" העוסקת ברבנים הגדולים. בפרק שעסק ברב עובדיה יוסף ז"ל כתב אלפר כי "קשה להבין איך אדם שבאמת ובתמים מאמין שאלוהים בחר את היהודים מכל העמים הוא חכם".

בתגובה זכה אלפר לביקורת קשה מצד עשרות גולשים כועסים. "בושה וחרפה לדבר כך על ענק רוח", "זו הרמה של הארץ וכותביו", "רוגל אלפר חולה פרובוקציות", "הבורות וצרות האופקים של אלפר מדהימה, כמה טוב שהוא שייך למיעוט נכחד" – זהו רק מקבץ קטן מהתגובות הגועשות. מנגד, התייצבו גם גולשים לצדו של אלפר וכתבו כי מדובר ב"מאמר מבריק", "כל מילה בסלע", "ישר, ענייני ומדויק" וכיוב'. ואולם בסך הכל הסנטימנט אינו בטובתו של אלפר: 45% מהשיח עליו היה שלילי, 36% נייטרלי ורק 19% חיובי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כתב נוסף של "הארץ" שהתברג לדירוג: הכתב המדיני ברק רביד הגיע למקום ה-4, על רקע ידיעה שפרסם ביום חמישי על שר החינוך, נפתלי בנט. בידיעה – שעוררה הדים נרחבים במערכת הפוליטית – ציטט רביד דברים שאמר בנט בכנס בירושלים לפיהם "צריך למסור את הנפש למען סיפוח הגדה" – משפט שעשוי להתפרש כציפייה להקרבת חיי אדם למען ההתנחלויות. ברשתות החברתיות טענו עשרות גולשים בכעס כי רביד הוציא מהקשרם את דבריו של שר החינוך – וכי בנט כלל לא התכוון לפגיעה בחיי אדם (בנט עצמו צייץ בטוויטר בתגובה כי "למסור נפש = להתאמץ מאוד למען מטרה").

"את העיתונאי הקטן ברק רביד אף אחד לא לוקח ברצינות", "כולם מבינים שפרשנותו היא מעין טיק מוחי", "אני קורא לך מפה לחזור בך מן הפרשנות האווילית לדבריו של בנט", "מספיק אידיוט אחד שיבין את 'למסור את הנפש' בתור קריאה לאלימות – האידיוט הזה הוא ברק רביד", "האם ברק רביד עשה הסבת מקצוע לסטנדאפיסט?" – אלו רק חלק מהתגובות הנרגזות של גולשים נגד הכתב המדיני. הסנטימנט נגד רביד בהתאם: 59% שלילי, רק 4% בעדו והיתר נייטרלי.

עוד בדירוג השבוע: נתן זהבי (מקום 6) שעורר שיח ער ברשתות החברתיות סביב ספרו החדש "תקוות שחורות" – קובץ סיפורים דוקומנטריים על עוני, פשע וזקנה בישראל. הספר זכה לאזכורים רבים ברשת, רובם נייטרליים (52%). יתר הסנטימנט: 28% שלילי ו-19% חיובי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully