וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנסים להפוך את התקשורת לשלוחה של רשויות האכיפה"

9.10.2016 / 15:00

"מיולי 2015 ניתנו למדינה 13 צווים המחייבים את חדשות 2 להמציא למשטרה ולפרקליטות מידע מחומר שלא פורסם על ידה" - כך עולה מתוך בקשת ערעור שהגישה חברת החדשות לביהמ"ש. חדשות 2: "לעצור הכרסום המתמשך בחופש העיתונות"

גיא פלג. ברני ארדוב
גיא פלג/ברני ארדוב

"מיולי 2015 ניתנו למדינה 13 צווים המחייבים את חדשות 2 להמציא לרשויות האכיפה מידע מחומר שלא פורסם על ידה" - כך עולה מתוך בקשת רשות הערעור (בר"ע) שהגישה היום (ראשון) חברת החדשות לבית המשפט העליון. זאת בעניין פסיקת בית המשפט המחוזי בתל אביב על מסירת חומרי גלם מראיון עם עינת הראל למשטרה.

עוד נכתב בבר"ע כי "התערבותו של העליון מתבקשת על מנת לעצור הכרסום המתמשך בחופש העיתונות בשל כך שכלי תקשורת הופכים בדרך זו – בעל כורחם – ל'זרוע ארוכה של רשויות החקירה', ועל מנת להגדיר במפורש את הריסונים שעל רשויות החקירה ובתי-המשפט להטיל על עצמם בטרם יעשו שימוש בסמכות החריגה".

את הבר"ע הגישה חדשות 2 באמצעות באי כוחה, עורכי הדין ד"ר ישגב נקדימון ודקלה בירן. לטענתם, "החלטת ביהמ"ש המחוזי בתל אביב מובילה לפגיעה חמורה בחופש הביטוי ובחופש העיתונות, הנגרמת בשל הנטייה הגוברת של רשויות החקירה לעשות שימוש בצווים מכוח סעיף 43 לפקודת מעצר וחיפוש - החלה בשלב החקירה שלפני הגשת כתב אישום - על מנת לחייב כלי תקשורת למסור להן מידע וחומרי גלם שנאספו על-ידיהם במסגרת עבודתם העיתונאית השוטפת".

בית המשפט המחוזי קיבל בספטמבר את ערעור המדינה, והורה לחדשות 2 להעביר לידי המשטרה את חומרי הגלם שנאספו במהלך ראיון שהכין כתב המשפט גיא פלג עם הראל, ששודר ב"אולפן שישי".

השופט בני שגיא נימק את החלטתו בכך שב"חיסיון עיתונאי - מקור הוא חיסיון יחסי". שגיא ערך אבחנה בין מקור עיתונאי הזכאי להגנה בדמות החיסיון לבין מרואיין שאינו זכאי לאותה הגנה: "יש לקבוע כי הנאשמת אינה עומדת ב'מבחן נסיבות המקרה' ומכאן, שאף אם ניתן לומר כי המידע שמסרה בריאיון הוא מידע חשוב, אין להגדירה כמקור עיתונאי אלא כמרואיינת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully