וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תחשיב ביטן: "הכספים שייחסכו עם ביטול התאגיד יושקעו בחינוך וברווחה"

20.10.2016 / 14:10

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן טוען שביטול הקמת התאגיד יחסוך כ-2.1 מיליארד שקל לקופת המדינה. המהלך - שנחשף לראשונה בוואלה!NEWS - יבטל את פרישתם של 800 עובדים ברשות, אגרת הטלוויזיה תמשיך להיות מבוטלת ואגרת הרדיו תופחת בכ-30%

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור/ראובן קסטרו
"כתוצאה מכך שאגרת הרדיו עלתה תוך 5 שנים בכ-48 שקל, האוצר מכסה את עלות התקציב של התאגיד על ידי הגדלת האגרה. אם רשות השידור הייתה ממשיכה לתפקד, ההעברה הכספית לרשות בגין אגרת הרדיו הייתה צריכה לעמוד על כ-450 מיליון שקל"

"הכספים שייחסכו עם ביטול התאגיד יכולים להיות מושקעים בחינוך, ברווחה, בריאות ובפריפריה", כך אמר היום (חמישי) יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), שהציג את התחשיב שלו לביטול הקמת התאגיד. לטענתו, ביטול הקמת התאגיד יחסוך כ-2.127 מיליארד שקל לקופת המדינה. המהלך - שנחשף לראשונה בוואלה!NEWS - יבטל את פרישתם של 800 עובדים ברשות השידור, אגרת הטלוויזיה תמשיך להיות מבוטלת ואגרת הרדיו תופחת בכ-30%.

לפי החישוב של ביטן, הוצאות התאגיד לשנים 2017-2018 הן בסך 1.177 מיליארד שקל, וכאשר מוסיפים לכך את הוצאות הפרישה של כאלף מעובדי רשות השידור (כ-1.2 מיליארד שקל) ואת הוצאות הפרישה של עובדי הטלוויזיה החינוכית (כ-0.15 מיליארד שקל) – זה מסתכם בהוצאות בסך של כ-2.527 מיליארד שקל. ביטן מציין בתחשיב כי הקמת התאגיד החדש מחייבת מצד אחד להגיע להסכמי פרישה עם כל עובדי רשות השידור ומצד שני מחייבת את התאגיד החדש לקלוט כ-900 עובדים חדשים, מתוכם כ-400 עובדים מהרשות לאחר שקיבלו את פיצויי הפרישה שלהם.

עוד טוען ביטן כי אגרת הטלוויזיה בוטלה ואולם אגרת הרדיו נותרה ואף עלתה בכ-30%. לפי הבדיקה ביצע ביטן, במועד חקיקת החוק החדש (2012) עמדה האגרה על 114 שקל וכיום היא 153 שקל. ב-2017 אגרת הרדיו תעמוד על 162 שקל וב-2018 צפויה להגיע ל-171 שקל.

"כתוצאה מכך שאגרת הרדיו מצד אחד עלתה תוך 5 שנים בכ-48 שקל, יוצא שהאוצר מכסה את עלות התקציב של התאגיד החדש על ידי הגדלת האגרה. אם רשות השידור הייתה ממשיכה לתפקד, ההעברה הכספית לרשות בגין אגרת הרדיו הייתה צריכה לעמוד על כ-450 מיליון שקל", כתוב בתחשיב. ביטן מסביר כי רשות השידור תגבה את אגרת הרדיו ישירות במועד תשלום אגרת הרישוי כפי שהיה בעבר, ואולם תהיה הפחתה של האגרה בשנים 2017-2018 לסכום של 114 שקל לרכב.

ח"כ דוד ביטן, הליכוד. פייסבוק, אתר רשמי
ח"כ דוד ביטן/אתר רשמי, פייסבוק

הציוד והאולפנים של התאגיד - יועברו לרשות השידור

ביטן טוען כי לא תהיה פגיעה בתקציב הפקות המקור, שיעמוד על סך של 200 מיליון שקל גם ברשות השידור – מדובר בסעיף משמעותי עבור היוצרים שכבר השמיעו קולות מאבק ביוזמה לביטול התאגיד

בנוסף לכך, ביטן טוען כי כל ההשקעות בציוד ובאולפנים של התאגיד החדש יועברו לרשות השידור: "האוצר טוען כי הושקעו עד כה בהקמת התאגיד החדש מיליארד שקלים, אולם מכירת מתחם שרונה שהייתה קרקע בבעלות רשות השידור מכסה את ההוצאות שהיו עד סוף שנת 2016. כולל פיצויי הפרישה של חלק מעובדי רשות השידור עד כה". על פי הצעת החוק של ביטן, הרכוש הנדל"ני יועבר לבעלות המדינה לרבות רוממה ויימכרובמכרז על מנת לכסות חלק מההוצאות שמוערכות בכ-850 מיליון שקל.

עוד מצויין בתחשיב, כי החוב בגין אגרת טלוויזיה ברשות השידור עומד על כ-800 מיליון שקל, מתוכן ייגבו לפחות כ-400 מיליון שקל. ביטן טוען כי לא תהיה פגיעה בתקציב הפקות המקור, שיעמוד על סך של 200 מיליון שקל גם ברשות השידור – מדובר בסעיף משמעותי עבור היוצרים שכבר השמיעו קולות מאבק ביוזמה של ביטן לביטול התאגיד. עשרות יוצרים מפגינים כעת מול ביתו של שר האוצר, משה כחלון, ודורשים ממנו שלא יתמוך ביוזמה לסגירת התאגיד.

בנוסף לכך, עובדי הטלוויזיה החינוכית ממומנים כיום מתקציב משרד החינוך, וביטן טוען שמכיוון שעלות הפרישה מול עלות ההפעלה לאחר התייעלות מקוזזות - הדבר לא משפיע תקציבית. הוא מסייג זאת ואומר כי בשנים 2017-2018 צריכה להתבצע ההתייעלות המתוכננת כיום, כך שסך ההוצאות בגין הטלוויזיה החינוכית יעמדו על כ-50 מיליון שקל, כפי שמתוכנן בתאגיד החדש.

מהתאגיד נמסר: "תאגיד השידור הוקם מתוקף חוק ופועל תחת מסגרת תקציבית מבוקרת של משרד האוצר. לנתונים שהציג היום ח"כ ביטן אין בסיס והתחשיב שהוצג לא מביא בחשבון כי אי הפעלת התאגיד משמעותה הפעלת רשות השידור בעלויות גבוהות משמעותית מהפעלת התאגיד".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת היוצרים מול ביתו של כחלון/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully