וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן נגד הכוונה לפרק את התאגיד: "טעות קשה שתגרום לבזבוז"

שר התקשורת לשעבר, שקידם את חוק רשות השידור, דחה את הנתונים שהציג יו"ר הקואליציה דוד ביטן, ולפיהם המהלך יהווה חיסכון. "סגירת הרשות הישנה והחולה תחסוך 400 מיליון כל שנה". ביטן: "הוא טועה". כולנו: המניע מאחורי הניסיון לסגור את התאגיד אינו כלכלי

צלמים זמניים מורשים

(בווידאו: עובדי רשות השידור מתפרצים לדיון בוועדת הכלכלה)

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן תקף היום (חמישי) בחריפות את יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) ואת מסמך העלויות שפירט את החיסכון לכאורה מפירוק תאגיד השידור הציבורי "כאן". לדברי ארדן, מוביל הרפורמה בשידור הציבורי ומי שקידם את החוק להקמת תאגיד השידור הציבורי כשהיה שר התקשורת, הנתונים שעליהם מסתמך ביטן שגויים וכי המהלך יגרום לבזבוז רב.

"עיינתי שוב ושוב בתחשיב, ולא הצלחתי להבין איך חיסכון כספי מוצג כבזבוז ובזבוז מוצג כחיסכון כספי", אמר ארדן. הוא הזהיר כי ביטול תאגיד השידור כיום יהיה "טעות קשה, שתגרום לבזבוז רב של כספי ציבור, וגם תחזיר את השידור הציבורי לאחור".

כפי שנחשף לראשונה בוואלה! NEWS, יו"ר הקואליציה מקדם בחודשים האחרונים הצעת חוק לביטול תאגיד השידור הציבורי, שתוגש מיד עם שוב הכנסת מפגרת הקיץ בסוף החודש. הצעת החוק של ח"כ ביטן קובעת כי חוק השידור הציבורי הישראלי משנת 2014, שאותו קידם ארדן, יבוטל. משמעות הדבר היא שרשות השידור תמשיך לפעול ופרישת 800 מעובדיה תבוטל.

על פי ההערכות, ראש הממשלה בנימין נתניהו תומך ביוזמתו של ביטן, ובימים האחרונים התחזק במערכת הפוליטית הרושם כי התנגדותם של שניים מראשי סיעות הקואליציה – שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט – נחלשה.

לקריאה נוספת:
בסכנין המומים מהמשפחה שהצטרפה לדאעש: "שטפו להם את המוח"
מירי רגב ל"ניו יורק טיימס": מי שלא יהיה נאמן למדינה - ייענש
אלפים בצעדה המונית בעמונה: "בלי הסדרה אין ממשלה"

גלעד ארדן שר הפנים. ראובן קסטרו
מזהיר מהשלכות המהלך. השר ארדן/ראובן קסטרו

ארדן, שהיה שר התקשורת בממשלה הקודמת, דוחה את התחשיב של ביטן וטוען כי הקמת התאגיד היא שתחסוך כספי ציבור. "הרפורמה שהובלתי לוותה כל העת על ידי חברת ייעוץ כלכלי, מטעם משרד התקשורת, וכן על ידי אנשי משרד האוצר שבחנו אותה לעומק", אמר. "הם הגיעו כולם למסקנה ברורה - סגירת הרשות הישנה והחולה, יחד עם עלות תשלום פיצויי פרישה נדיבים לעובדים שיפרשו ובתוספת עלות ההקמה של תאגיד השידורים החדש והמודרני - תחסוך לציבור בכל שנה מרגע הסגירה 400 מיליון שקלים".

בניגוד לטענתו של ביטן, שאמר כי הכספים שייחסכו עם ביטול התאגיד יושקעו בחינוך וברווחה, אמר ארדן: "לא רק שביטול התאגיד לא יאפשר שום הקצאת כספים לחינוך ולרווחה, אלא להיפך, ביטול התאגיד יביא עמו קיצוץ בחינוך וברווחה כדי לממן את החזרה אחורה לרשות הישנה".

יו"ר סיעת כולנו ח"כ רועי פולקמן התייחס גם הוא לנתונים שהציג יו"ר הקואליציה ואמר כי "אין אף גורם ממשלתי אחד מוסמך שמוכן לחתום עליהם". הוא הוסיף כי המניע האמיתי מאחורי הניסיון לסגור את התאגיד אינו כלכלי. "על פוליטיקאים ומפלגות להפסיק את המעורבות במינויי תפקידים בגופי התקשורת", אמר.

ביטן: "אין לי כוונה להתווכח עם שר מהליכוד בתקשורת"

יו"ר הקואליציה הגיב לדבריו של ארדן ואמר כי הוא טועה, אך הוסיף כי אין לו "כל כוונה להתווכח עם שר מהליכוד בתקשורת". לפי התחשיב של ביטן, ביטול הקמת התאגיד יחסוך כ-2.127 מיליארד שקל לקופת המדינה. לפי חישוביו של ביטן, הוצאות התאגיד לשנים 2017-2018, יחד עם הוצאות הפרישה של כאלף מעובדי רשות השידור והוצאות הפרישה של עובדי הטלוויזיה החינוכית, מסתכמות בכ-2.527 מיליארד שקל.

יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן באירוע "שבתרבות" בבאר שבע, 25 ביוני 2016. דוברות עיריית באר שבע, מערכת וואלה! NEWS
לא רוצה להתווכח עם שר מהליכוד. דוד ביטן/מערכת וואלה! NEWS, דוברות עיריית באר שבע

גם בתאגיד סבורים כי החישוב של ביטן מופרך. לטענת גורם בתאגיד, לא ניתן להתחשב בהכנסות מהשטח הנדל"ני של רשות השידור ברוממה, משום שהן ייתקבלו רק בשנת 2017 ורק במידה שהרשות תפנה את המבנים. "נכסי הרשות הועברו למדינה ואי אפשר לספור אותם - ביטן בעצם 'מוכר' את נכסי הרשות פעם נוספת", אמר הגורם. לטענתו, לא ניתן להגיע להסכמים חדשים עם העובדים ולא נלקחו בחשבון התחשיב של ביטן הפיצויים למאות עובדים שכבר נקלטו בתאגיד. "ביטן מערבב בין הכנסות להוצאות. אין קשר - מה שמעניין זה כמה זה יעלה", אמר הגורם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully