וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הסכמתם הדרמטית של נציגי הוועדים ברשות מאפשרת את סגירת התאגיד"

31.10.2016 / 8:12

לטענת גורם המקורב לרה"מ, המכתב שהועבר אתמול לכחלון מאפשר להפעיל את הרשות בתקציב דומה לזה שנקבע בחוק לתאגיד. גורם במשרד התקשורת: "בתום מהלך ההתייעלות, השכר ברשות יהיה כ-260 מיליון שקל – כ-30% מתקציב הרשות בלבד"

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
רשות השידור/ראובן קסטרו

"הסכמתם הדרמטית של נציגי הוועדים ברשות השידור, לצעדי התייעלות דרמטיים, היא החלק החסר שמשלים את המהלך למתווה לסגירת התאגיד והמשך פעילותה של הרשות", כך אמר היום (שני) גורם המקורב לראש הממשלה ושר התקשורת, בנימין נתניהו. לטענתו, המכתב שהועבר אתמול לשר האוצר משה כחלון מאפשר להפעיל את הרשות בתקציב דומה לזה שנקבע בחוק לתאגיד - 750 מיליון שקל.

הגורם הסביר כי מי שאמור להוביל את המהלך הוא כונס הנכסים הרשמי שהוביל את הבראתה של הרשות בשנתיים האחרונות. "הוא יצטרך להשלים פרישה של עוד כ-200 עובדים קיצוץ בשכר בהיקף של לפחות 15% ושינוי הסכמי העבודה האנכרוניסטים הקיימים עדיין ברשות", אמר. לפי הגורם, לצורך כך תקבע בחוק תקופת מעבר של כחצי שנה עד שנה, ובסופה הרשות תחזור לפעילות מלאה על פי חוק רשות השידור. "מימון הרשות יהיה זהה למימון שנקבע לתאגיד, והרשות גם תשקיע בהפקות מקור בהיקף דומה", סיכם.

בנוסף לכך, גורם במשרד התקשורת אמר אתמול בישיבת הממשלה כי "לפי הצעתו החדשה של ח"כ ביטן כל מקרקעי רשות השידור בתל אביב (שרונה) ובירושלים (רוממה ושערי צדק) ימכרו והתמורה בהיקף של כ-2 מיליארד שקל יכנסו לקופת האוצר", אמר הגורם. לטענתו, האוצר יחסוך יותר מחצי מיליארד שקל כאשר ישלם פיצויי פיטורים רק לכ-250 עובדי רשות השידור ולכמה עשרות עובדי התאגיד שלא יקלטו ברשות - אבל ייחסך הצורך לשלם פיצויים לשאר 750 העובדים.

עוד אמר הגורם במשרד התקשורת, כי "כבר כיום פחתה עלות השכר מהשיא שעמד על כ-470 מיליון שקל לכ-338 מיליון שקל ב-2016. בתום מהלך ההתייעלות, השכר ברשות יהיה כ-260 מיליון שקל – כ-30% מתקציב הרשות בלבד".

אגודת העיתונאים בירושלים: "האוצר מפיץ נתונים כוזבים ומניפולטיביים"

באגודת העיתונאים בירושלים אומרים היום כי האוצר מפיץ נתונים כוזבים ומניפולטיביים על שכרם של עובדי רשות השידור. יו"ר האגודה, אחיה גינוסר, מתח ביקורת על מה שהוא מגדיר כ"מידע מניפולטיבי והפצת השקרים על ידי פקידי האוצר בנוגע למספר העובדים ולנתונים הכספיים של רשות השידור". לטענתו, מספר העובדים ברשות הוא 1,042, השכר הממוצע ברוטו עומד על כ-16.994 שקל ועלות השכר הכוללת היא כ-21,442 שקל.

במשרד האוצר הבהירו אמש כי ההצעה לביטול התאגיד צפויה לשאת עמה "משמעויות תקציביות כבדות" של כ-400 מיליון שקלים בשנה וכן אובדן הכנסות של 1.7 מיליארד שקלים כתוצאה מאי מכירת השטחים שמוחזקים בידי רשות השידור במתחם שרונה בתל אביב, ומתחם שערי צדק ורוממה בירושלים. לטענת גורמים באוצר, אם תתקבל ההצעה לביטול התאגיד, אותה מקדמים נתניהו ויו"ר הקואליציה דוד ביטן, יידרשו שינויים בתקציב הדו שנתי ויהיה צורך לבצע קיצוץ בתקציב.

עובדי רשות השידור שיגרו אתמול מכתב לשר האוצר עם העתק לראש הממשלה שבו הודיעו כי הם מוכנים לקבל על עצמם צעדי התייעלות ולפתוח במשא ומתן בנושא. "עמדתנו הנחרצת היא: מוכנות מלאה לצעדי התייעלות דרמטיים לרבות גמישות ניהולית מוחלטת להנהלה והצעדה של רשות השידור לפסגה כגוף מודרני, טכנולוגי ועיתונאי", כתבו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully