וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשת הגישה בקשה לרישיון: "נחושים להיבנות כאלטרנטיבה עצמאית"

31.10.2016 / 12:42

דירקטוריון שידורי קשת הורה להנהלת החברה להגיש בקשה לרישיון שידור בשבעה ימים, החל מנובמבר 2017. אבי ניר: "הובלנו את הטלוויזיה המסחרית בשני העשורים האחרונים"

קשת. פיני סילוק, מערכת וואלה! NEWS
קשת/מערכת וואלה! NEWS, פיני סילוק

זכיינית ערוץ 2 קשת הגישה היום (שני) בקשה רשמית לרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו לקבל רישיון לשדר 7 ימים בשבוע. בהודעת החברה נכתב כי "ההחלטה היא בראש ובראשונה ביטוי של אמונת בעלי המניות והדירקטוריון באנשי החברה ובהמשך הישגיה של קשת, בעשייה החדשנית, המגוונת והמובילה של החברה. החלטה זו מתקבלת תוך הבנת האתגרים בעולם התקשורת בכלל, ובישראל בפרט. גם בתנאי אי-הוודאות בהם נתונה הטלוויזיה המסחרית בישראל. בעלי המניות, הדירקטוריון וההנהלה מאמינים ביכולתה של שידורי קשת להוביל את התעשייה ולהמשיך לפרוץ דרכים לעולמות חדשים ולהצלחות תכניות ומסחריות".

מנכ"ל קשת, אבי ניר, מסר כי "המעבר לשבעה ימים הוא רגע חשוב ומאתגר מאין כמותו ברמה המקצועית והעסקית. מדובר בפרק חדש, מסעיר ואף מטלטל בחיי החברה ובתולדות הטלוויזיה המסחרית, אותה הובילה שידורי קשת בשני העשורים האחרונים. רק חברה עם ראייה ועשייה לטווח ארוך תוכל להתמודד בעשור הבא. התמורות בשוק התקשורת ידרשו מאתנו להמשיך להוביל ובה בעת להמציא את עצמנו מחדש בדרך החדשה הנפתחת לפנינו".

ניר ציין גם כי בדרך החדשה של קשת מתלווים אליה אתר מאקו, חברת הבת KI וחברת החדשות של ערוץ 2. לסיכום אמר, "הובלנו את הטלוויזיה המסחרית בשני העשורים האחרונים. בזכות הצלחות התוכן הטלוויזיוני, היכולות הדיגיטליות והתשתית הבינלאומיות, ונמשיך בהובלה גם בעידן החדש של הרישיונות".

יו"ר קשת, דרורית ורטהיים, מסרה: "אנחנו נחושים לבנות את קשת כאלטרנטיבה עצמאית, איתנה כלכלית ואיכותית, בעולם של ריבוי ערוצים ותחרות גוברת".

המאבק על חדשות 2

מוקדם יותר החודש הגישה הזכיינית המתחרה רשת בקשה לשדר 7 ימים בשבוע. בהודעת החברה נמסר כי "במהלך שלוש השנים הראשונות לרישיון תמשיך רשת לשדר את חדשות 2 אשר בבעלותה (50%), עד למועד ההתמחרות בשיטת הב"מבי, כפי שקובע החוק". על פי החוק, חברת החדשות של ערוץ 2 תירכש על ידי רשת או קשת - כאשר אחת מהזכייניות תיאלץ להקים חברת חדשות מתחרה.

בתגובה להגשת הבקשות של הזכייניות, מהרשות השנייה נמסר היום כי "בהמשך התהליך, תתקיים בחינה משפטית, הנדסית ותוכנית של הבקשות על מנת לוודא את עמידתן בכל הקריטריונים ולאפשר להן להגיש השלמות ותיקונים במידת הצורך. מועצת הרשות השנייה תדון בבקשות שיעמדו בכל התנאים ותקבל החלטה לקראת מועד סיום הזיכיון".

אוה מדז'יבוז' יו"ר הרשות השנייה, מסרה: "אנחנו מוציאים לדרך תהליך חשוב שישנה את פניה של הטלוויזיה בישראל. אני מברכת את רשת ואת קשת ומאחלת לשתיהן הצלחה בדרך לרישיון קבע לשידורים. אני גאה לעמוד בראש המועצה שהעניקה את רישיון השידורים לערוץ 10 וכעת עתידה לדון גם בשתי בקשות נוספות. אנו רואים לנגד עינינו טלוויזיה מקורית, איכותית, פלורליסטית ורבגונית, לטובת כלל הצופים בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully