וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתב ערוץ הספורט vs הסוכן: הכתבה "השקרית", הסטטוס "הפוגעני" - והאיום בתביעה

2.11.2016 / 16:08

לאחר פרסום כתבה של מוטי פשכצקי בערוץ הספורט, שמאור בוזגלו סירב לחתום לעונה נוספת בהפועל ב"ש, אביו יעקב בוזגלו - המשמש גם כסוכנו - כינה את הכתב "שקרן" בפייסבוק. בתגובה, פשכצקי מאיים בתביעה ודורש פיצויים בסך 150 אלף שקל בגין "הכפשה בוטה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך הכתבה של פשכצקי/מערכת וואלה!, צילום מסך

פרסום כתבה של מוטי פשכצקי בערוץ הספורט - על כך ששחקן הכדורגל מאור בוזגלו סירב לחתום לעונה נוספת בהפועל ב"ש ולקבוצה אין כוונה להגיש הצעה נוספת – הוביל לפרסום סטטוס בפייסבוק על ידי אביו של השחקן, שעלול לגרור את הצדדים לבית המשפט. יעקב בוזגלו (כתב לשעבר וכיום משמש כסוכן של מאור), פרסם סטטוס בפייסבוק שבו כינה את פשכצקי "שקרן", ובתגובה הכתב מאיים לתבוע אותו ודורש פיצויים בסך 150 אלף שקל.

לפי גורם המעורה בפרטים, "הכתבה של פשכצקי מבוססת על שלושה מקורות שונים – ולכן הוא הולך עם זה עד הסוף. הוא עיתונאי ותיק ונחשב לאחד הכתבים הבכירים בערוץ הספורט". הגורם סבור כי "כנראה שהכתבה לא התאימה למשא ומתן שאבא שלו מנהל עם אלונה ברקת, ולכן הוא התחיל להשמיץ אותו ברשתות החברתיות".

בכתבה שפורסמה בתחילת אוקטובר נכתב בין היתר כי "לערוץ הספורט נודע שבוזגלו סירב להצעה שהוגשה לו לחתום על חוזה לעונה נוספת. גורמים בב"ש טענו כי מדובר בחוזה משודרג מהחוזה בו מחזיק הקשר לעונה הנוכחית וכי אין כוונה להגיש הצעה חדשה...גורמים בסביבתו של בוזגלו טוענים כי ההצעה הראשונית אינה עונה על הציפיות של הקשר, שכבר בינואר יוכל לנהל מו"מ עם קבוצות אחרות. בארץ, בוזגלו יתקשה לקבל את הסכומים אותם הוא מרוויח בב"ש וההערכה היא כי ינסה למצוא קבוצה בחו"ל, נוכח העובדה שבשבועות האחרונים הוא עובד על הוצאת דרכון פורטוגלי".

"בעידן של היום כל אחד חש את עצמו עיתונאי רם מן המעלה"

"פשכצקי נפל קורבן להכפשה והוצאת לשון הרע – קיצונית בחומרתה – שבוצעה בעמוד הפייסבוק שלך. הצגת פשכצקי, שמשלח ידו הינו עבודה עיתונאית, כמי שבודה דברים, כשקרן כרוני וכמי שפועל כדי להסית, מהווה הכפשה בוטה ולשון הרע קיצונית בחומרתה"

לאחר פרסום הכתבה, בוזגלו פרסם סטטוס בפייסבוק ובו כתב: "בעידן של היום כל אחד חש את עצמו עיתונאי רם מן המעלה ופשכצקי הוא דוגמא מעולה לכך. באופן סיסטמתי הוא ממציא דברים שלא היו ולא נבראו וחמור מזה, הוא פוגע במאור בכלל ובבאר שבע בפרט. הוא מסית בחוסר אחריות משווע את הקהל כלפי מאור אבל אני בטוח שהאוהדים יודעים את האמת. מה שבטוח הם הרבה יותר חכמים מפשכצקי שמסתבר גם כשקרן, חג שמח".

הסטטוס עורר את זעמו של פשכצקי, ובתגובה לכך הוא שלח לבוזגלו מכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים, שבו נטען כי "פשכצקי נפל קורבן להכפשה והוצאת לשון הרע – קיצונית בחומרתה – שאתה ביצעת ביחס אליו בעמוד הפייסבוק שלך. פשכצקי נחשף לסטטוס אשר פורסם על ידך ב-23 באוקטובר, אשר מלא כרימון בהכפשות, השמצות ושקרים מזעזעים ביחס לפשכצקי. הצגת פשכצקי, שמשלח ידו הינו עבודה עיתונאית, כמי שבודה דברים, כשקרן כרוני וכמי שפועל כדי להסית, מהווה הכפשה בוטה ולשון הרע קיצונית בחומרתה".

עוד נכתב כי "אין ולא יכול להיות חולק כי מטרת האמירות המצוטטות לעיל בפוסט פרי מקלדתך הייתה לפגוע בפשכצקי, בשמו הטוב ובמשלח ידו בעיני ציבור רב של אנשים. האמור בפרסומך המיוחס לפשכצקי עולה כדי עוולה אזרחית מכוח חוק איסור לשון הרע. השימוש החוזר בכינוי 'שקרן' יש כדי להטיל דופי בפשכצקי, להשפילו ולפגוע בשמו הטוב בשל תכונה המיוחסת לו. לא יעלה על הדעת שאדם ינצל פלטפורמה תקשורתית (מסוג רשת חברתית כמו פייסבוק) כדי לבצע סיכול ממוקד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפוסט השני של בוזגלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

"זה שאמרתי שקרן על דברים שקריים – אני עומד מאחורי כל מילה"

בוזגלו: "פניתי לפשכצקי ואמרתי לו – חבל לצאת עם כותרות שקריות, אם וכאשר אתה מעוניין לשמוע את האמת, אנא צור קשר. כעיתונאי, מותר לו לרשום שזאת דעתו, או לרשום 'הערכה'. אבל, כשאתה מביא ידיעה שהיא לא אמיתית וחוזר עליה מספר רב של פעמים - זה מקומם"

בתגובה למכתב, בוזגלו פרסם סטטוס נוסף בפייסבוק שבו כתב: "מה עושים עם כתב שממשיך להעלות ידיעות שקריות? בנוסף הוא גם נפגע מזה שאומרים שהוא שקרן. אותו כתב פרסם לפני דקות אחדות שמאור מסרב לחתום ואין לנו מושג על מה מדובר. היום קיבלתי מכתב התראה לפני נקיטת הליכים, הכתב מבקש ממני התנצלות ופיצוי של 150 אלף שקל. הוא משקר ואני צריך להתנצל ולשלם פיצוי? חחחחח".

בנוסף לכך, בוזגלו אף התראיין בשבוע שעבר ליוני הללי בתוכנית הספורט של 103, ואמר כי "אני פרסמתי בפייסבוק בפוסט שהוא שקרן ועומד מאחורי כל מילה שאמרתי. אני אשמח אם מוטי פשכצקי ייתן תגובה, אבל הוא לא ייתן. הוא לא מסוגל". הללי אמר לו בתוכנית "אני מכיר את מוטי פשכצקי. הוא כתב הגון. ישר. מסתמך על מקורות. כל המידע שלו מדויק ב-99.9%". בוזגלו השיב: "יוני אתה מצחיק אותי. לבוא סתם להתסיס קהל גדול נגד שחקן בצורה מגמתית. לדעתי עובר כל גבול".

בוזגלו אמר היום (רביעי) לוואלה ברנז'ה: "מה שפשכצקי עשה לאורך זמן, זה להוציא ידיעות שקריות, והציבור ניזון מהתקשורת - כשמטעים אותו הוא טועה. זה גרם להרבה נזק לבן שלי. פניתי לכתב ואמרתי לו – חבל לצאת עם כותרות שקריות, אם וכאשר אתה מעוניין לשמוע את האמת, אנא צור קשר. לא רק שהוא לא יצר, אלא המשיך באותה הדרך שגרמה לנו להרבה מאוד נזקים. כשראיתי שאי אפשר להמשיך לסבול את זה, החלטתי שצריך לצאת נגדו. יכולתי להגיש תביעה על כל מיני אמירות שלו. כעיתונאי, מותר לו לרשום שזאת דעתו, או לרשום 'הערכה'. אבל, כשאתה מביא ידיעה שהיא לא אמיתית וחוזר עליה מספר רב של פעמים - זה מקומם.

עוד אמר בוזגלו, "אז החלטתי שאולי אשים לזה סוף על ידי הפרסום בפייסבוק. יש אצלי 5,000 חברים בפייסבוק, לעומת ההכפשות שלו שהוא מפרסם - אין פרופורציה בכלל. אני שמחתי לקבל את המכתב שלו ויום למחרת ניסיתי לתפוס את מר רוזן, השארתי לו הודעות והוא לא חזר אלי, משום שהוא יודע שאין כלום ושום דבר. זה שאמרתי שקרן על דברים שקריים – אני עומד מאחורי כל מילה".

עו"ד של פשכצקי, רועי רוזן, אישר את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully