וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על רקע בחינת הרכישה של אדלסון - סכסוך עבודה בגלובס

3.11.2016 / 12:54

היום בבוקר פנו העובדים לביהמ"ש בבקשה להיות מעורבים בכל הליך החלפת שליטה בעיתון. ועד העובדים: "גלובס הוא גוף יציב פיננסית וחלק משמעותי מהתקשורת הישראלית. העובדים מהווים חלק בלתי נפרד בתהליכים שייקרו בקרוב"

עובדי גלובס הפגינו מול ביתו של הבעלים אליעזר פישמן עקב פיטורי 60 עובדים. ניב אהרונסון
עובדי גלובס מפגינים מול ביתו של פישמן, ארכיון/ניב אהרונסון

ארגון העיתונאים הכריז על סכסוך עבודה בגלובס. הסכסוך הוכרז על רקע חילופי בעלי שליטה הצפויים בעיתון - זאת מבלי שלדבר יש קשר ישיר לבחינת שלדון אדלסון את רכישת העיתון עליה דווח אמש (רביעי). העובדים טוענים כי לשינוי ההנהלה הצפוי השלכות משמעותיות על הביטחון התעסוקתי שלהם, וכן על תנאי עבודתם וזכויותיהם. הבוקר פנה ועד העובדים לבית המשפט בבקשה להיות מעורב בכל הליך, ומאוחר יותר נערכה בעיתון אסיפת הסברה בה הביעו עובדי העיתון תמיכה במהלך ובנציגות העובדים.

אתמול נודע כי עיתון "ישראל היום" שבשליטת שלדון אדלסון רכש את מסמכי הרכישה ובחן את נתוני העיתון הכלכלי שהיה בעבר בשליטת אליעזר פישמן. בשנת 2014 הגדיל אדלסון את אחזקותיו בשוק העיתונות הישראלי ורכש את עיתון "מקור ראשון" ואתר NRG אשר היה שייך למעריב.

"גלובס" מצוי כיום בהליך מכירה תחת הליך פירוק של בית המשפט. בעקבות החובות של פישמן לבנקים בסך כ-4 מיליארד שקל.

בדצמבר פורסם בוואלה ברנז'ה כי בעקבות המצב הכלכלי הקשה של פישמן, פוטרו מהעיתון כ-50 עובדים, בהם עיתונאים רבים. הנהלת העיתון איחדה בין החלקים השונים בעיתון היומי "גלובס" ו"גלובס הערב" וביטלה את המוסף החודשי "פירמה".

מוועד גלובס נמסר: "למרות אי הוודאות הקיימת בימים אלה, גלובס הוא גוף יציב פיננסית ומהווה חלק משמעותי מהתקשורת הישראלית. יש לנו אמון מלא בעיתון. העובדים הם אלה שהפכו את גלובס לכלי תקשורת איכותי וחשוב, ולכן אנחנו רואים את עצמנו חלק בלתי נפרד מהתהליכים שייקרו בקרוב. הכרזת סכסוך עבודה בנסיבות הללו הוא צעד הכרחי כדי לשמור על זכויות העובדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully