וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: ארי שביט ואילנה דיין בראש - עם סנטימנט שלילי מהגולשים

וואלה ברנז'ה

6.11.2016 / 10:21

העיתונאי המתפטר ארי שביט הוא איש התקשורת המדובר של השבוע – כך עולה ממדד השיח של וואלה ברנז'ה. על רקע מותה של יעל זאבי וחשיפת פרשת בנק הפועלים - אילנה דיין זוכה ללא מעט תגובות לא ממש מעודדות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סנטימנט אומלל מהגולשים. ארי שביט/מערכת וואלה!, צילום מסך
גם ההתפטרות לא סייעה לו לתקן את הרושם אצל מרבית הגולשים. המיעוט שכן הביע תמיכה בשביט טען כי אין פרופורציה בין המעשה שעשה להרס הקריירה שלו

העיתונאי המתפטר ארי שביט, כתב ופרשן "הארץ" וערוץ 10, הוא איש התקשורת המדובר של השבוע – כך עולה ממדד השיח של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME. המדד מדרג את היקף השיח על עיתונאי ישראל לפי כמות האזכורים שלהם ברשתות החברתיות, באתרי האינטרנט ובטוקבקים – ואת סנטימנט השיחה אודותיהם.

קשה להגיד שמדובר בהפתעה גדולה. שביט, שהסתבך בפרשיית ההטרדה המינית של העיתונאית האמריקאית דניאל ברין, הודיע בתחילת שבוע שעבר על התפטרותו מכל כלי התקשורת בהם הוא מועסק – והרשת געשה. שביט זוכה לסנטימנט אומלל מהגולשים: 53% מהשיחות – יותר ממחצית – היו נגדו, רק 9% בעדו והשאר נייטרלים.

המתנגדים טענו כי מעשיו של שביט כלפי העיתונאית היו חמורים ואינם ראויים לאיש תקשורת בכיר כמותו. גם ההתפטרות לא סייעה לו לתקן את הרושם אצל מרבית הגולשים. המיעוט שכן הביע תמיכה בשביט טען כי אין פרופורציה בין המעשה שעשה להרס הקריירה שלו, וכי "צריך לאפשר לאדם להתנצל ולהמשיך בחייו". מספר השיחות על שביט חריג ביחס לממוצע והגיע למעל 1,000 שיחות בשבוע האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על רקע הבחירות בארה"ב: יונית לוי סוגרת את הדירוג

מי שזוכה גם היא לסנטימנט שלילי במיוחד – אף יותר משביט – היא אילנה דיין, שמתמקמת במקום השני בדירוג השיח השבועי. דיין, שמשיקה השבוע עונה חדשה של "עובדה" בערוץ 2 (קשת), זכתה השבוע למתקפת גולשים ברשת סביב מותה של יעל זאבי – אלמנתו של השר לשעבר רחבעם זאבי. בהלווייתה של זאבי תקפו בני משפחתה את דיין על התחקיר שפרסמה בעונה שעברה של התוכנית – בו העלו מספר נשים טענות על הטרדות מיניות מצד גנדי ואף מעשה אונס. הגולשים הצטרפו לטענות נגד דיין ותקפו אותה ברשת בחריפות. "חכמה על אנשים קבורים", "אילנה דיין מסלפת עובדות סדרתית", "שופכת דם בתוכניתה הנלוזה", "יש להכריז על הגברת הזו אויבת הציבור", "תוכנית בידור שמתחזה לתחקיר" – אלו רק חלק מהטענות הקשות שכתבו גולשים.

מיעוט הגולשים ניסה להגן על דיין וטען כי "התחקיר היה רציני ומבוסס" וכי מדובר ב"מראיינת טובה והאמת צריכה להיחשף". דיין גררה שיחות רבות ברשת גם סביב הסקופ שפרסמה שבוע שעבר על הסכם הפרישה הנדיב שנחתם עם עובדת בנק הפועלים, שהתלוננה כי מנכ"ל הבנק לשעבר ציון קינן הטריד אותה מינית. בנוסף, העניקה דיין גם ראיון למוסף "הארץ" בסוף השבוע האחרון. כל אלו העניקו כר פורה לגולשים להביע את דעותיהם על העיתונאית הבכירה, והסנטימנט אינו מעודד מבחינתה (בלשון המעטה): 61% מהשיח שלילי, רק 10% חיובי והשאר נייטרלי.

סוגרת את הדירוג השבועי מגישת חדשות ערוץ 2, יונית לוי, שהחלה לשדר מארצות-הברית לקראת הבחירות לנשיאות ביום שלישי הקרוב. בדרכה לאמריקה עצרה לוי במוסקבה לראיון עם ראש ממשלת רוסיה, דמיטרי מדבדב. הראיון נערך באמצעות מתורגמנים, ומספר גולשים העלו תהייה כיצד לוי – שדוברת ומראיינת בשפות רבות – טרם למדה גם רוסית. מעבר לכך הסנטימנט די מאוזן: 18% שלילי, 13% חיובי והשאר נייטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully