וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"במצב של סגירת העיתון או שלדון - יסכימו בלית ברירה לקבל אותו"

6.11.2016 / 15:32

בניגוד לחזית האחידה שמציגים כלפי חוץ עובדי "גלובס" – מאחורי הקלעים מודים גורמים בו שיכול להיות שמכירת העיתון הכלכלי לבעלי "ישראל היום" היא בלתי נמנעת. היום אישר בית המשפט את הצטרפות עובדי "גלובס" להליך המכירה

בניין מערכת גלובס. ראובן קסטרו
בניין מערכת גלובס/ראובן קסטרו
"אנשים לא רוצים ללכת הביתה. יש חשש ואנשים שואלים את עצמם - מה האלטרנטיבה במקום המכירה לאלדסון? זה לא שמישהו פה מחכה לו בזרועות פתוחות, אבל במצב של סגירת העיתון או שלדון - יסכימו בלית ברירה לקבל אותו"

בניגוד לחזית האחידה שמציגים כלפי חוץ עובדי "גלובס" – המסרבים להליך מכירת העיתון הכלכלי הוותיק לשלדון אדלסון – חלק מהעובדים נאלצים להודות בצער שיכול להיות שמכירת העיתון לבעלים של "ישראל היום" היא בלתי נמנעת.

לפי גורם בעיתון, במערכת "גלובס" אמנם מפחדים מהתערבות בתכנים, בדומה למה שמתרחש ב"ישראל היום", אבל לטענתו "אנשים לא רוצים ללכת הביתה. בסופו של דבר, זה הכל שאלה של אלטרנטיבה. יש חשש ואנשים שואלים את עצמם - מה האלטרנטיבה במקום המכירה לאלדסון?". הגורם הוסיף כי "זה לא שמישהו פה מחכה לאדלסון בזרועות פתוחות, אבל במצב של סגירת העיתון או שלדון - יסכימו בלית ברירה לקבל אותו".

עמדה זו מקבלת רוח גבית מהטורים האחרונים של סגן עורך העיתון, אלי ציפורי, אשר כותב הרבה על ה"קליקה-חונטה-אליטה התקשורתית" - ומביע לא פעם דעות המתיישרות עם אלו של "ישראל היום".

בתוך כך, היום (ראשון) הודיע ארגון העיתונאים כי בית המשפט אישר את הצטרפות עובדי "גלובס" להליך מכירת העיתון. כזכור, בשבוע שעבר הכריז הארגון על סכסוך עבודה ב"גלובס" על רקע ההליך למכירת העיתון. בהודעה שיצאה לעובדים ציין הוועד כי "העברנו מסר ברור לבנק לאומי בראשות המנכ"לית, רקפת רוסק עמינח: אין זה מובן מאליו שבנק מוכר עיתון חשוב ומשפיע, שיש לו חשיבות ציבורית, בהליך בזק בעייתי ומבלי להיוועץ בעובדים". העובדים מיוצגים על ידי עורכי הדין גלילה ואלון הורנשטיין.

עמותת הצלחה אף שלחה היום מכתב לממונה על הגבלים עסקיים, מיכל הלפרין, שבו נטען כי "נוכח נתוני השוק הריכוזיים, נתחי השוק של קבוצת "ישראל היום", קבוצת "פוסט" ו"גלובס", היותם מתחרים בשוק העיתונות ובפרט זו הכתובה, ברי כי מתן זכות עיון למתחרים בנתוני "גלובס" הרגישים ביתר ללא כל מגבלה, עלול לעלות כדי הסדר כובל".

שלדון אדלסון – לאס וגאס, 1 באוקטובר 2014. AP
מפחדים מהתערבות בתכנים כמו ב"ישראל היום". שלדון אדלסון/AP

מנכ"ל גלובס: "לא להתרגש מכל ידיעה או שמועה"

מדמון לעובדים: "בתקופה הקרובה יודלפו ויפורסמו נתונים שונים ומידע ביחס לתהליך המכירה בכללותו. החל מזהות קונים ועד לנתונים כספיים. לצערי זהו חלק בלתי נמנע בתהליך. סביר להניח כי חלק מהמידע או מהנתונים יהיה לא נכון או לא מדויק"

בשבוע שעבר שלח מנכ"ל "גלובס" איתן מדמון מכתב לעובדים שבו נטען כי "מטבע הדברים, בתקופה הקרובה יודלפו ויפורסמו נתונים שונים ומידע ביחס לתהליך המכירה בכללותו. החל מזהות קונים ועד לנתונים כספיים. לצערי זהו חלק בלתי נמנע בתהליך. סביר להניח כי חלק מהמידע או מהנתונים יהיה לא נכון או לא מדויק".

עוד כתב מדמון כי "הנהלת החברה הדגישה בפני הכונסים כי ראוי שבמסגרת ההחלטה לגבי זהות הרוכש יבואו לידי ביטוי שיקולים של תוכניות הרחבה עתידיות, שמירה על עצמאות מערכתית ויכולת פיננסית גבוהה, כמובן בנוסף לתמורה. לכל מתעניין ברכישה, ברורה גם המשמעות של ההסכם הקיבוצי שנחתם כאן בשלהי 2015".

לסיכום כתב, "חשוב שבנקודת הזמן הזו נעשה את המיטב האפשרי ומעבר לכך בעבודה השוטפת, מתוך חשיבות לשמר את המצב הקיים ולהמשיך בעשייה המבורכת היומיומית. בנוסף, חשוב לא להתרגש מכל ידיעה או מידע או שמועה כזו או אחרת. אל לנו, ליצור סערה מיותרת מתוכנו. אופטימיות, אורך רוח וסבלנות, הינם מוצר נדרש וחשוב בתקופה הקרובה".

בשבוע שעבר, לאחר שפורסם כי "ישראל היום" רכש את מסמכי הרכישה ובחן את נתוני "גלובס", צייץ בטוויטר כתב "גלובס" שי ניב: "ואם בכל זאת אדלסון לא יבין את המסר ויתעקש לקנות, נקבל אותו בלפידים".

לא התקבלה תגובה מ"גלובס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully