וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תנועת אומ"ץ: "ניסיון בוטה של רה"מ להטיל אימה על עיתונאים"

8.11.2016 / 13:16

בעקבות תגובתו מעוררת המחלוקת של נתניהו על תחקיר "עובדה", התנועה מביעה "שאט נפש מהניסיון הבוטה של רה"מ לפגוע בחופש הביטוי העיתונאי". ארגון העיתונאים: "תפקידה של העיתונות הוא להציב שאלות קשות למי שנבחרו להחזיק בהגה השלטון"

ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 6 בנובמבר 2016. אמיל סלמן, הארץ, פול צלמים
ראש הממשלה בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 6 בנובמבר 2016/פול צלמים, אמיל סלמן, הארץ

בעקבות תחקיר "עובדה": תנועת אומ"ץ פנתה היום (שלישי) למבקר המדינה בדרישה לפתיחת חקירה בנוגע להתנהלות לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. במכתב נוסף שיצא לנתניהו, התנועה מביעה שאט הנפש מ"הניסיון הבוטה של ראש ממשלת ישראל, בתגובתו שנמסרה לעיתונאית אילנה דיין, לפגוע בחופש הביטוי העיתונאי, כנגד הניסיון להטיל אימה על עיתונאים, להסית את הציבור נגד העיתונות החופשית והביקורתית, וכנגד הניסיון להשתיק עיתונאים אחרים. זאת, בלא כל קשר לעמדות פוליטיות של שמאל וימין".

בנוסף, התנועה מוחה על כך ששמה שורבב לתגובתו של ראש הממשלה. "תנועת אומ"ץ הפועלת למען מינהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, רואה בחופש העיתונות, בחופש הביטוי, וביכולתה של העיתונות להשמיע עמדות ביקורתיות ולחשוף עוולות שלטוניות – ערך יסודי במשטר דמוקרטי. תנועת אומ"ץ איננה, ולעולם לא תהיה שותפה לדברי הבלע שנמסרו לתוכנית 'עובדה' מטעמו של ראש הממשלה", נרשם במכתב.

את המכתב חותמת דרישת אומ"ץ מראש הממשלה לבחון את עמדותיו בנושא חופש העיתונות וחופש הביטוי: "עניין זה מקבל חשיבות יתרה בימים אלה, כאשר שאלות של עצמאותם ואי-תלותם של שומרי סף מונחות על כף המאזניים; כאשר סוגיות של עצמאות הרשות השופטת והרשות המחוקקת הינן מקור לדאגה ציבורית; וכאשר ראש הממשלה פועל בנחישות לפגוע בערך החשוב של שידור ציבורי איכותי, עיתונאי ועצמאי".

בתוך כך, גם ארגון העיתונאים גינה את התגובה, אותה כינה "המתקפה האישית הקשה של ראש הממשלה על העיתונאית אילנה דיין" בארגון טוענים כי "אנו יוצאים נגד הניסיון החוזר ונשנה של נתניהו וגורמים בסביבתו לעשות דה לגיטימציה לעיתונאים מקצועיים באמצעות תיוג פוליטי. תפקידה של העיתונות הוא להביא מידע חדש לציבור ולהציב שאלות קשות למי שנבחרו להחזיק בהגה השלטון. מצופה מנבחרי ציבור להתייחס לשאלות המוצגות להן ולתת מענה, ולא לצאת למתקפה פרועה על מי ששואל אותן בשם הציבור ולמענו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully