וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: מה חושבים הגולשים על אילנה דיין

וואלה ברנז'ה

13.11.2016 / 11:29

העיתונאית ומגישת "עובדה" יכולה לסמן וי גדול על סעיף הבאזז סביב השקת העונה ה-23 של התוכנית – כך עולה ממדד וואלה ברנז'ה. עם זאת, נדמה שחלק מהגולשים נסחפו ברוח שנשבה מלשכת רה"מ ועסקו בנטיותיה הפוליטיות

אילנה דיין מקריאה את תגובת ראש הממשלה לתחקיר "האקווריום". מערכת וואלה! NEWS
סנטימנט בעייתי. אילנה דיין/מערכת וואלה! NEWS

העיתונאית ומגישת "עובדה" אילנה דיין יכולה לסמן וי גדול על סעיף הבאזז סביב השקת העונה ה-23 של התוכנית: אחרי שבשבוע הקודם, בימים שלפני ההשקה, דורגה במקום השני במדד השיח על עיתונאים של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME – זינקה השבוע דיין הישר למקום הראשון. מדד השיח מדרג את היקף השיחות על עיתונאים בישראל לפי כמות האזכורים שלהם ברשתות החברתיות, באתרי האינטרנט ובטוקבקים – ואת סנטימנט השיחה אודותיהם.

דיין כבשה את צמרת הטבלה עם כמות חריגה במיוחד של כמעט 5,000 שיחות אודותיה ברשת, על רקע התחקיר שפרסמה בתוכנית הראשונה על ראש הממשלה, בנימין נתניהו. מרבית השיחות ברשת – באופן לא מאוד מפתיע – לא עסקו בתחקיר עצמו אלא בתגובת ראש הממשלה, אותה הקריאה דיין במשך דקות ארוכות בסיום התחקיר. הגולשים נחלקים ביניהם בשאלה האם מדובר בספין מתוכנן של נתניהו – שביקש להסב את השיח מהתחקיר נגדו לעבר הסתה נגד התקשורת – או שזהו בכלל צעד מחוכם של דיין שהפך את תוכנית פתיחת העונה לשיחת היום בישראל.

באשר לסנטימנט סביב דיין עצמה – היקף השיח השלילי עליה כפול מהיקף השיח החיובי: 44% שלילי, 22% חיובי והשאר נייטרלי. נדמה שהמתנגדים נסחפו ברוח שנשבה מלשכת ראש הממשלה ועסקו בנטיותיה הפוליטיות של דיין. "גוף תקשורת שמאלני מטורלל", "כל התקשורת השמאלנית נפלה לבור", "התלהמות והסתה נגד ביבי והליכוד", "אילנה דיין היא פוליטיקאית חוץ ממסדית", "כמו שאילנה דיין עשתה תחקיר על ביבי, מותר לביבי לעשות תחקיר על אילנה דיין" – אלו רק חלק מהתגובות השליליות שפרסמו גולשים. הגולשים שהתייצבו לצדה כתבו, בין השאר, כי "אילנה דיין ראויה לאהבה ולהערצה", "תגובת ראש הממשלה מפרכת, שקרית, מניפולטיבית ומסיתה" וכי "עליו לעמוד לדין או לעבור הסתכלות פסיכולוגית מקיפה".

ואיפה התרחשו כל אלפי השיחות? 53% מהן קרו בטוויטר, 24% בטוקבקים, 11% בפייסבוק, 6% בפורומים ו-5% ביוטיוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כתבת אלג'זירה יונית לוי"

במקום השני בדירוג השבועי מתברגת יונית לוי, מגישת חדשות ערוץ 2. על אף שלוי מגישה את המהדורה הנצפית ביותר בטלוויזיה, היא אינה מופיעה תדירות בדירוג (בעיקר בשל כך שהיא כמעט איננה פעילה ברשתות החברתיות). הפעם התרבו השיחות עליה בעיקר על רקע דיווחיה מארצות-הברית, שם שידרה השבוע את יום הבחירות לנשיאות.
חלק ניכר מהשיח סביב לוי מתמקד בתגובה המופתעת לכאורה של העיתונאים לבחירתו של טראמפ לנשיאות. גולשים רבים סבורים כי לוי בפרט והתקשורת בכלל פעלו לבחירתה של קלינטון, וכי "העיתונאים שמאלנים". הסנטימנט על לוי הוא השלילי ביותר שתועד מאז התחיל המדור: 74% (!) מהשיחות היו נגדה, 23% נייטרלים ורק 3% בעדה. מרבית התגובות פורסמו בטוויטר (36%) ובטוקבקים (29%), והיתר בפורומים (15%), בפייסבוק (11%) ובפלטפורמות נוספות.

מקבץ תגובות לדוגמה: "יונית לוי לא הצליחה להסתיר את הדיכאון שתקף אותה עם בחירתו של טראמפ", "מתי יהיה נאום ההפסד של יונית לוי?", "כתבת אלג'זירה יונית לוי", "שמאלנית בדם", "95% מהעיתונאים הבכירים מייצגים בדעותיהם את השמאל", "עיתונאינו הזחוחים לא הצליחו להבין לאן הרוח נושבת", "תתפוצצו גרבוזונים שמאלנים, עופו לברלין", "העיניים הבוכיות של יונית לוי ואילנה דיין עשו לי את השבוע", "זה נראה כאילו יונית לוי משדרת מרצח קנדי", "רוב התקשורת לא מבינים עדיין שעבר זמנם ושאת דעתם האישית יספרו לעצמם בבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully