וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות למלחמה בסמים: להשעות את רון קופמן מ-103fm

13.11.2016 / 12:29

שוב הסתבכות של השדר: במכתב שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, ושנשלח על ידי מנכ"ל הרשות איתן גורני למנכ"ל רדיו ללא הפסקה אור צלקובניק ולרשות השנייה, נטען כי לקופמן "התבטאויות מסוכנות המעודדות שתיית אלכוהול מופרזת ונהיגה תחת השפעת אלכוהול"

רון קופמן. פביאן קולדרוף,
"עידוד לדבר עבירה". רון קופמן/פביאן קולדרוף

הרשות למלחמה בסמים ובאלכוהול דורשת להשעות את רון קופמן מרדיו ללא הפסקה, בשל "התבטאויות מסוכנות המעודדות שתיית אלכוהול מופרזת ונהיגה תחת השפעת אלכוהול". במכתב, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, שנשלח בשבוע שעבר על ידי מנכ"ל הרשות איתן גורני למנכ"ל רדיו ללא הפסקה אור צלקובניק ולמנכ"ל הרשות השנייה ניר שוויקי, נטען כי ב-7.11.16 שודרה בתחנה תוכנית הספורט עם קופמן במהלכה שולב כתב הספורט של ידיעות אחרונות נדב צנציפר, שדיווח כי חלוץ מכבי תל אביב הגיע לטיסה לקראת משחק באירופה כאשר הוא מדיף ריח אלכוהול ונאלץ לעבור בדיקת ינשוף טרם עלייתו למטוס.

לפי המכתב, "לאחר העברת המידע פתחו הפאנליסטים באולפן דיון בנושא שתיית אלכוהול, שימוש בכדורים וכו'. הגדיל לעשות קופמן שסיפר כי חבריו נסעו מירושלים לתל אביב 'משומשים' (ביטוי סלנגי לשימוש בסמים) ולאחר ששתו אלכוהול ונסעו כל הדרך על פס הפרדה במהירות 61 קמ"ש - והם בסדר. כאשר נשאל על ידי צנציפר האם הוא מעודד התנהגות כזו השיב ללא היסוס 'תמיד'. הדיון באולפן המשיך לעסוק בסוגיות של שימוש בכדורים (לא ברור אם במרשם או ללא מרשם), בסוגיות של שתיית אלכוהול ושימוש בסמים במקומות עבודה וכו'".

ברשות סבורים כי "השיח כפי שהתנהל ודבריו של קופמן הינם עידוד לדבר עבירה, בהתאם לקבוע בתקנות התעבורה". במכתב מצויין כי התוכנית מיועדת לקהל הרחב ובכללו גם בני נוער וצעירים, ובשנים האחרונות אנו עדים לעלייה מדאיגה במספר תאונות הדרכים, כאשר הסיכוי של נהג שיכור להיות מעורב בתאונה קטלנית גבוה פי 17 בהשוואה לנהג שאינו נוהג תחת השפעת אלכוהול". לסיכום ברשות אומרים כי "תגובה חדה וברורה המתנערת ומסתייגת מהדברים האמורים השעייתו לאלתר של קופמן עד לברור האירוע והבהרתו יראו את התייחסותכם הרצינית והאחראית לדברי ההבל שעלולים ליטול חיים".

מרדיו ללא הפסקה נמסר בתגובה: "דבריו של השדרן רון קופמן, הידוע בציניות המאפיינת אותו, נאמרו בבדיחות הדעת, וכך הבין אותם גם קהל המאזינים הרחב של תוכנית הספורט ב- 103FM. הפנייה היחידה שהתקבלה במערכת בנושא הגיעה מאנשי הרשות למלחמה בסמים ואלכוהול, ולה נגיב עניינית בהמשך. למען הסר ספק נדגיש כי 103FM אינה מעודדת בשידוריה נהיגה תחת שימוש באלכוהול ובסמים, והבהרה על כך תובא היום בפתיחת תכנית הספורט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully