וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורם בחברת הלוויין: "RGE מתנהלים עם הצופים כבני ערובה"

20.11.2016 / 9:13

בסופ"ש פנתה yes לביהמ"ש והוציאה צו מניעה נגד RGE שבו היא דורשת שהחברה לא תוכל לשדר משחקים ב-Hot אשר לא ישודרו גם ב-yes. גורם במועצת הכבלים והלוויין: "בסוף יגיעו לפשרה". RGE: "נפעל מול הרגולטור"

שחקן קאזאן קית' לנגפורד מול שחקן מכבי תל אביב דווין סמית'. GettyImages
המשחק של מכבי ת"א ביום חמישי/GettyImages

"אנחנו לא מוכנים שהמנויים ישלמו את המחיר", כך אמר גורם במועצת הכבלים והלוויין על הסכסוך בין חברת RGE ל-yes. ביום שישי האחרון פנתה yes לבית המשפט והוציאה צו מניעה נגד RGE – שבו היא דורשת שהחברה לא תוכל לשדר משחקים ב-Hot אשר לא ישודרו גם ב-yes. בית המשפט הורה לערוץ הספורט לשדר את המשחקים בערוצי הספורט באופן זהה ובכך למעשה מבטל את השידורים גם ב-Hot, שעליהם החברה כבר שילמה. בינתיים, RGE נעתרה לבקשת יו"ר מועצת הכבלים והלוויין, ד"ר יפעת בן חי-שגב, ותשדר את תכני הספורט כרגיל עד לדיון במועצה שייערך ביום חמישי.

הגורם הוסיף כי "על פניו Hot עשו את העבירה כי הם שידרו משהו שלא שודר ב-yes. אבל אנחנו לא רוצים להעניש את Hot – אלא רוצים להעניש את RGE". לטענתו, RGE – שדורשת עוד כסף מ-yes - סגורה איתה בחוזה לעוד 3 שנים. "אבל אם הם לא משדרים שם אז הם גם לא ישדרו בהוט - כלומר לא ישדרו באף מקום. הרי בסוף הם יגיעו לפשרה". מקור הסכסוך בין החברות נובע מכך ש-yes רוצה להוריד את ערוץ הילדים של RGE - וזאת "מחלבת הכספים" הכי גדולה, מכיוון שרבע מהפקות המקור הולכות לערוץ הילדים. "ברגע שהסכסוך הזה ייגמר אז גם הסכסוכים על ערוץ הספורט", אמר.

גורם ב-yes אמר כי "אנחנו לא מוכנים לפתוח הסכם טרם זמנו ולהיכנע ללחצים כספיים. הם מתנהלים עם הציבור והצופים כבני ערובה לגחמות הכספיות שלהם. זה בניגוד לחוק וזאת התנהלות בריונית. זה פוגע בלקוחות שלהם בסוף".

ביום שישי העבירה מועצת הכבלים והלוויין מכתב ל-yes בו היא מאשרת כי בשלב זה קיימת חובה שהשידורים יהיו זהים, משמעות הדבר היא שמשחקי הספורט האטרקטיביים שבמחלוקת לא ישודרו גם ב-Hot - ולכן המועצה תדרוש גם מחברת הכבלים שלא לשדר את המשחקים. לפי החוק והנחיית מועצת הכבלים והלוויין, אסור ל-RGE לחסום שידורים על דעת עצמה באחת הפלטפורמות. כלומר, שידורי ערוצי הספורט מחייבים את Hot ו-yes לשדר זהה בשתי הפלטפורמות. קבוצת RGE מתכוונת לפנות בהקדם למועצת הכבלים והלוויין, שכבר הודיעה שתקיים דיון דחוף בעניין.

מ-RGE נמסר בתגובה: "לא יעלה על הדעת של-yes תהיה זכות וטו על השידורים של Hot. לצערנו הרב yes מסרבת לשלם בגין השידורים ובכך מונעת אותם מצופייה, ואם לא די בכך היא פועלת כדי למנוע שידור תכנים אלו גם מצופי Hot. ערוץ הספורט פועל במטרה להביא את תכני הספורט האטרקטיביים ביותר לכלל הציבור ובכוונתנו לפעול מיידית מול הרגולטור על מנת להנגיש את השידורים לצופים. לא ניתן ידנו לניסיונות לפגוע בחובבי הספורט בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully