וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסף גיל לחבר הרשות השנייה: התנצל על "טענות שקריות" – או שאתבע

22.11.2016 / 12:02

פרסום ראשון: בעקבות דברים שאמר בכנס אילת חבר מועצת הרשות אייל מלובן באשר ל"בייבי בום", בהם כי "אין דבר כזה דוקו-ריאליטי" וכי "התכנית ממומנת ע"י גורמים מסחריים" - שיגר אליו המפיק אסף גיל מכתב איום לפני תביעה; "הטענה מופרכת ומקוממת"

מערכת וואלה!

המפיק אסף גיל דורש פרסום תיקון והודעת התנצלות מחבר מועצת הרשות השנייה, אייל מלובן, בשל "טענות שקריות" שאמר בכנס אילת לעיתונות בנוגע לתוכנית "בייבי-בום". במכתב איום לפני תביעה אישית ששלח גיל למלובן והגיע לידי וואלה ברנז'ה, הוא טוען כי האחרון אמר דברים חמורים ושקריים בנוגע לגיל הפקות ול"בייבי-בום", המופקת על ידי החברה, בפאנל "מערכת בריאות מהסרטים" בכנס אילת.

כך לדוגמא, הטענה של מלובן כי בתוכנית "בייבי-בום" שולב פרסום סמוי באמצעות מתן חשיפה מצולמת למוצרים מסויימים "אינה נכונה כלל ועיקר" לפי המכתב. בנוסף, בגיל הפקות טוענים כי למרות שדוברת בית החולים בלינסון הבהירה שלדברים אין שחר, מלובן "המשיך להתעקש כי התשלום נעשה דרך חברות ההפקה". גם דוברת בית החולים מאיר אמרה כי "לא יעלה על הדעת שמי שיושב בפאנל יצא בהשמצות כאלה בלי פיסה אחת של עובדה נכונה".

בנוגע להגדרת התוכנית "בייבי-בום" כדוקו-ריאליטי, מלובן אמר בפאנל כי "אין דבר כזה דוקו-ריאליטי, ברשות לא מכירים בזה כדוקו – זה רק ריאליטי". בגיל הפקות אומרים כי "טענה זו נעדרת כל אחיזה במציאות ומלמדת על הכוונה לפגוע". כזכור, הגדרת ז'אנר התוכנית היוותה סוגייה משמעותית לחברת ההפקות, כאשר ערוץ 10 החרים את טקס פרסי הטלוויזיה לשנת 2015 משום שהסדרה הוגדרה כדוקו-ריאליטי, ולא כסדרה דוקומנטרית כפי שרצו הערוץ ויוצרי הסדרה.

בייבי בום..
"האם נראה לך שהתרגשות ההורים 'מבוימת'?". "בייבי בום"

"האשים את הצוותים הרפואיים בביצוע מעשים הגובלים בפלילים"

"הדברים החמורים שנאמרו מפיך, כגורם המקצועי כביכול, אשר ייצג את הרשות השנייה בפאנל רק מעצימים אלפי מונים את הפגיעה הקשה בגיל הפקות"

בנוסף, בחברת ההפקות אומרים כי מלובן הטיח האשמות חמורות גם בבתי חולים שבהם צולמה "בייבי-בום" והאשים את הצוותים הרפואיים בביצוע מעשים הגובלים בפלילים ובפעולות המנוגדות לכללי האתיקה הרפואית. בחברה מסבירים כי בתוכנית תועדו מקרים שהתרחשו במציאות ותיעודם נעשה בזמן אמת, שלא ניתן לביים, לערוך או לזייף. "כל טענותיך לרבות האשמתך כי מדובר באירוע שאין בו 'שום דבר דוקומנטרי' וכי הוא 'מבויים לחלוטין' מופרכות מיסודן ומקוממות. האם לדעתך צירי הלידה שחוו היולדות המצולמות לא באמת כאבו להן? האם נראה לך שהתרגשות ההורים למראה התינוק שיוצא לאוויר העולם היא 'מבוימת'?", לפי המכתב.

דבריו של מלובן פורסמו גם ב"גלובס" ולטענת החברה זכו ל"תהודה רבה" ולא נשמעה כל הסתייגות מטעמו מהדברים שיוחסו לו בכתבה. עוד נכתב, "הדברים החמורים שנאמרו מפיך, כגורם המקצועי כביכול, אשר ייצג את הרשות השנייה בפאנל רק מעצימים אלפי מונים את הפגיעה הקשה בגיל הפקות". בחברה דורשים פרסום הודעת תיקון והתנצלות ממלובן ומבקשים מכלי התקשורת שציטטו את מלובן לפרסם הודעת תיקון והתנצלות. עוד דורשים בגיל הפקות, שמלובן יתנצל גם בפני הזוגות שהשתתפו בתוכנית.

מלובן מסר בתגובה: "מתפקידיו של נציג ציבור במועצת הרשות השנייה להציף לסדר היום נושאים הרלוונטיים לתחום. העניין המדובר מצוי כעת בבדיקה ויתנהל באפיקים המקובלים ולא באמצעות התקשורת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully