וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב, תקוע: האם חוק בריה"מ צפוי להיגנז?

22.11.2016 / 16:08

גורם המעורה בפרטים לוואלה ברנז'ה: "כבל ופילבר נמצאים כרגע בנתק מוחלט - ולכן החקיקה לא מתקדמת. אחרי סאגת התאגיד, יכול להיות שלנתניהו לא בא לצאת להרפתקאות שהוא לא יודע איך הם יסתיימו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין צפי. ועדת הכלכלה/מערכת וואלה!, צילום מסך

האם שוב צפוי חלום הגוף הרגולטורי המאוחד להיגנז? הליך החקיקה של המכונה "ברית המועצות" - שנועד לאחד את הרשות השנייה עם מועצת הכבלים והלוויין - שוב תקוע. זאת לאחר שלא נקבע מועד לדיון בנושא בוועדת הכלכלה בטווח הקרוב.

כזכור, בתחילת נובמבר בוטל הדיון בכנסת בהוראתו של יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, לאחר שלא הצליחו להגיע להסכמות עם העובדים. מושב החורף הנוכחי של הכנסת נכנס בקרוב לחודש הפעילות השני שלו, ובינתיים לא נקבע דיון נוסף בנושא.

לפי גורם המעורה בפרטים, "פילבר עדיין לא נפגש עם ההסתדרות וכרגע אין משא ומתן - לא בין ההנהלה לעובדי המועצה ולא בין ההנהלה להסתדרות. כל עוד שאין משא ומתן להסכם עם העובדים, ברית המועצות לא יכולה להתקדם בחקיקה. אם ניסנקורן ופילבר היו נפגשים הם היו סוגרים את זה בעשר דקות".

לנתניהו לא קל לקדם את החוק, מכיוון שברית המועצות היא הצעת חוק קואליציונית ומי שמקדם את החקיקה זו ועדת הכלכלה, שנשלטת על ידי האופוזיציה. לטענת הגורם, מכל המלחמות של נתניהו בתקשורת - הוא כנראה מעדיף להתמקד בתאגיד ולכן "מזניח" את קידום ברית המועצות.

גורם בכיר אחר, המצוי בפרטי החקיקה, טוען כי "כבל ופילבר נמצאים כרגע בנתק מוחלט - ולכן החקיקה לא מתקדמת". בנוסף, הגורם אמר כי "אחרי סאגת התאגיד, יכול להיות שלנתניהו לא בא לצאת להרפתקאות שהוא לא יודע איך הם יסתיימו – במיוחד אם יפסיד בעניין התאגיד לכחלון".

ביולי האחרון ועדת הכלכלה לא אישרה לקריאה שנייה ושלישית את חוק "ברית המועצות". כבל מסר בזמנו כי הוא תומך בהצעת החוק, אך אמר כי "עד שלא יסתיים העניין עם העובדים ויובטח מעמדם אין לי כוונה להעביר את ההצעה לקריאה שנייה ושלישית".

ממשרד התקשורת לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully