וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות שידרה סרט על נמרודי – נחשו מי ערך והפיק אותו?

28.11.2016 / 11:02

לוואלה ברנז'ה נודע כי באופן חריג, מי שסיפק את החומרים, העריכה וההפקה - ללא תשלום - עבור הסרט "מושל שושן" על יעקב נמרודי היא משפחת נמרודי עצמה. רשות השידור: "ההחלטה על השידור התקבלה על ידי הגורמים המקצועיים בערוץ 1"

עופר נמרודי, יעקב נמרודי. אורי לנץ
עפר נמרודי ואביו יעקב, ארכיון/אורי לנץ

לפני כחודש שודר ברשות השידור סרט תיעודי על יעקב נמרודי "מושל שושן" המלווה בקטעי ארכיון נדירים ובו מופיעים בחלק ניכר גם עופר נמרודי ואמו המתראיינים למצלמה. הסרט אף קודם בשתי מהדורות: "חדשות השבת" ו"יומן". הסרט, של גבי ושלר, שודר ב-13 באוקטובר ברשות השידור בשעות הפריים טיים והניב 5.4% - נתון נאה במושגי ערוץ 1 המדמם.

לוואלה ברנז'ה נודע כי באופן חריג, מי שסיפק את החומרים, העריכה וההפקה עבור הסרט - ללא תשלום - היא משפחת נמרודי עצמה זאת באמצעות חברת ההפקה אשר בבעלותה בשם ברכה ואור השקעות בע"מ.

עמותת הצלחה, שפנתה בנושא לרשות השידור, ציינה בהקשר זה בפני וואלה ברנז'ה כי העובדה שבסוף הסרט יש תודה מיוחדת לשמעון אלקבץ – העורך הראשי של רשות השידור, שהיה סמנכ"ל מעריב בתקופתו של עופר נמרודי – תמוהה.

עו"ד אלעד מן, מעמותת הצלחה, אמר כי "מראית העין המלווה את נסיבות ההתקשרות בין רשות השידור לחברת ההפקה ואת הפרטים הקשורים בהקרנת הסרט מעוררת אי-נוחות ניכרת. עושה רושם שלא מדובר בהתקשרות רגילה בקשר למוצר תיעודי שגרתי ויעידו על כך היעדר התמורה והזכות שקיבלה ההפקה לקבל את חומרי הארכיון, כל זאת בלא בלעדיות לערוץ הראשון".

מנגד, לטענת גורם ברשות, "אלקבץ לא החליט על הסרט אלא אלי בבא ונעם שגב, שהם אנשי המקצוע, והוא לא היה מעורב בזה. בסוף הסרט מופיעה 'תודה מיוחדת' לאלקבץ כי לפעמים רושמים בקרדיטים 'תודה' לעורך הראשי. כמו למשל, ב"היהודים באים" יש תודה מיוחדת ליונה ויזנטל. הרי אלקבץ עבד עם נמרודי לפני 14 שנה, הם כבר שנים לא עובדים ביחד ואין ביניהם שום קשר".

הוא הוסיף כי "ההתקשרות היא בחוזה סטנדרטי כמו בכל רכש. קיבלנו את הסרט בחינם – וזה קורה הרבה בגלל מצב הרשות – אבל, יש שם חומרים נדירים היסטוריים נדירים. זה לא סרט על נמרודי – הוא אמנם מככב שם – אבל זה לא רק עליו. יש שם צילומים נדירים שהערך עליו כל כך גבוה ומיד החליטו ברשות לשדר אותו". לטענתו, הסרט בכלל יועד לשידור בערוץ 2 קודם, אך לאחר שזה לא הסתדר שם - חברת ההפקה פנתה לרשות.

מרשות השידור נמסר בתגובה: "ההחלטה על שידור מושל שושן התקבלה על ידי הגורמים המקצועיים בערוץ 1 בשל ערכו הדוקומנטרי והקטעים הנדירים המופיעים בו, אשר לא נחשפו מעולם בעבר. מנהל ערוץ 1 ומנהל מחלקת הרכש בחנו את נאותות ההפקה ואת ערכו התיעודי והחליטו כי ראוי לשלבו בלוח השידורים של הערוץ הראשון, הסרט אף זכה לנתוני צפייה נאים".

טרם התקבלה תגובה מחברת ההפקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully