וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות פנייתה של ברקו ליועמ"ש - תחקיר "עובדה" ישודר הערב

28.11.2016 / 12:34

ח"כ ברקו פנתה למשנה ליועמ"ש בבקשה שיתערב וימנע את השידור הערב של תחקיר "עובדה" על החייל היורה אלאור אזריה. "עובדה": "מוזר שדווקא עכשיו מבקשת ח"כ ברקו לנהוג כאילו לא התנהל לצד המשפט דיון ציבורי סוער"

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 25 ביולי 2016. מור שאולי
"כאילו המשפט התנהל בדלתיים סגורות". אלאור אזריה/מור שאולי
ח"כ ברקו: "הנושא עומד ונידון בבית הדין, וטרם הוגש פסק דין. לא משנה מה הכיוון או נטיית ליבם של אלה שהכינו את התוכנית, יש בעיה לשדר זאת בעיתוי הנוכחי"

לאחר הניסיון של ח"כ ענת ברקו (הליכוד) למנוע הערב את שידור תחקיר "עובדה", על החייל היורה אלאור אזריה, גורם המעורה בפרטים אמר לוואלה ברנז'ה כי "רוב הסיכויים שלא ניתן יהיה למנוע את שידור התוכנית".

היום (שני) פנתה ח"כ ברקו למשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד רז ניזרי, בבקשה שיפעל למנוע את שידור התחקיר על החייל היורה. הסיבה, לטענתה, היא ש"הנושא עומד ונידון בבית הדין וטרם הוגש פסק דין". ואולם, לא ברור האם ליועץ המשפטי לממשלה יש סמכות להתערב בשידור תכנים בערוץ 2.

בפנייתה לניזרי, ברקו אומרת כי "לא משנה מה הכיוון או נטיית ליבם של אלה שהכינו את התוכנית, יש בעיה לשדר זאת בעיתוי הנוכחי". עוד נודע לוואלה ברנז'ה כי ניזרי בוחן את הפנייה של ברקו, אך לפי גורם המעורה בפרטים – כנראה שלא ניתן יהיה למנוע את שידור התחקיר הערב.

בתוך כך, כתב "עובדה", עמרי אסנהיים, פרסם אמש (ראשון) בעמוד הפייסבוק שלו פוסט שבו הוא משתף מדוע החליט לעשות תחקיר על הארוע הכה מסוקר ממילא: "כשהתחלתי - חיפשתי זווית מעניינת. הרי הכל לכאורה נאמר על הפרשה הזאת, וגם הסוף ידוע. מהר מאד גיליתי שלמרות שאני מתעדכן בכל "פוש" מבית המשפט, וקורא הרי מילים של פרשנות, אני לא יודע כלום על הסיפור הזה...החלטתי שזאת תהיה הזווית שלי. לספר את אירועי הבוקר הזה כפי שלא סופרו עד היום. דקה אחר דקה, לפני הירי, במהלכו ואחריו".

אסנהיים ממשיך ואומר כי "ביחד עם התחקירנים האדירים הדס בוסקילה ודניאל דולב אספנו תמונה לתמונה, וידאו לוידאו, הקלטות נדירות, ראיונות עם אנשים שהיו שם ולא דיברו עד היום...ובקשה אחת לסוף - נסו להסתכל על הכתבה הזאת בלי משקפיים של ימין ושמאל. בלי שיפוט אפריורי, בלי דיעה מוקדמת. נסו, סתם כך, להבין מה קרה בבוקר בו קרתה הפרשה שכבר שמונה חודשים משגעת כאן את המדינה".

מ"עובדה" נמסר בתגובה: "לאורך כל משפטו של אלאור אזריה פורסמו חומרים בכל כלי התקשורת; אישי ציבור, קצינים, פרקליטים, יועצי תקשורת, התבטאו שוב ושוב בעניין הפרשה. מוזר מדוע דווקא עכשיו, לפתע פתאום, מבקשת ח"כ ברקו לנהוג כאילו המשפט התנהל בדלתיים סגורות וכאילו לא התנהל לצד המשפט דיון ציבורי סוער. לו הייתה ממתינה לשידור, ברקו הייתה מגלה שהכתבה, בניגוד לפרסומים אחרים, מתאפיינת בעיסוק בסוגיות חשובות וחיוניות להמשך הדיון הציבורי בפרשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully