וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חייבים להתנגד להסדר הטיעון. הוא משוקץ"

מיכל רשף

2.12.2016 / 10:02

עורכת סלונה רונית הבר בשיחה עם וואלה ברנז'ה על הקמפיין שיזמו הקורא לציבור להתנגד להסדר הטיעון של בוכריס: "אסור להתייחס להערות שוליים מטרידות כמו יורם שפטל או גבי גזית". צפו

מערכת וואלה!

"אנחנו חייבים לנקוט עמדה כי אנחנו אתר עם אג'נדה, אנחנו אתר נשי ואנחנו פועלות לשיפור מעמד הנשים בישראל", כך טוענת רונית הבר, עורכת אתר סלונה. הבר סיפרה לאולפן וואלה!NEWS על הקמפיין של סלונה – הקורא לציבור להתנגד להסדר הטיעון עם תא"ל אופק בוכריס, שלא יואשם באונס ולא ייאסר למרות שהואשם ב-17 עבירות מין.

"חייבים להתנגד להסדר הטיעון. הוא משוקץ והציבור לא יכול להסכים שהוא יעבור", לפי הבר. היא הוסיפה כי "אני מאמינה שאם יש קול ציבורי חזק שמתנגד וקם על רגליו, אם לא באופן פיזי לפחות באופן ויראלי, אנחנו יכולים לצפות שתהיה איזושהי תגובה גם מהצד שכנגד".

בנוגע לאופי הקמפיין, הבר הסבירה כי "סלונה הוא אתר דעות, ויהיו בו סדרה של פוסטים ומאמרים שמתעסקים בזה. הקמפיין מופיע בפייסבוק של סלונה וגם חברנו לאתר 'המקום הכי חם בגיהנום' בקמפיין".

המבקרים יגידו שהוא ספג פגיעה בחיים האישיים ושגם המתלוננת צד והסכימה להסכם, כך נראה בינתיים.

"אני לא רוצה להיכנס לפרטי ההסכם המשפטי בין אם זה המתלוננת או עורכי הדין שלה או מי שרקם את זה. העניין הוא שמדובר באל"מ בצה"ל".

איך אופי הסיקור משפיע על דעת הקהל ועיצוב הנושא בעיני הקוראים?

"אני לא חושבת שצריך להיתפס לפרטים הקטנים כי יש פה את התמונה הגדולה, ככל שנדבר על הדברים יותר נחשוף, ולא נרפה ולא נתייחס להערות שולים מטרידות כמו יורם שפטל שקרא לנשים שמתנגדות להסכם שדולות פמיניסטיות ופלסטינסטיות - או גבי גזית שהאשים את המתלוננות, או אתמול ששמענו אל"מ במילואים, מנהל מוזאון בגולני, שקרא לנשים 'פרחחיות' - חייבים לדבר על זה כמה שיותר ולא להפסיק כדי לעקור מן השורש את ההתנהגות הזאת".

קמפיינים שלוקחים כלי תקשורת חוטפים ביקורת כי התקשורת לכאורה אמורה להיות אובקייטיבית – אין בעייתיות מבחינתכם בנושא הזה?

"אני חושבת שהיום אי אפשר להיות אובייקטיבים באמת. אמנם צריך להיות מאוזנים ולתת שני צדדים כשיש מקום".

אתם תראו את הצד שלו?

"אני לא יודעת. אני לא יודעת. אם יגיע אלינו משהו – בוודאי, אם יהיה מקום להציג את הצד שני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully