וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעל הרדאר: דרוקר ופינס - העיתונאים המדוברים של השבוע ברשת

וואלה ברנז'ה

4.12.2016 / 10:21

ומה חושבים הגולשים על פינס ועל תוכניתו, על רקע המתקפה של נתניהו? וגם, שני חברים חדשים בעשירייה הפותחת: כתבי הארץ חיים לוינסון וניר גונטז' שזכו לסנטימנט אומלל במיוחד מהגולשים - כך עולה ממדד וואלה ברנז'ה

פסטיבל שובר מסך מאי 2016 מעודכן. מערכת וואלה!
מככב בראש הדירוג זה השבוע השני. רביב דרוקר/מערכת וואלה!
ומה חושבים הגולשים על פינס ועל תוכניתו, על רקע המתקפה של נתניהו? מרבית הגולשים התייצבו לצדו של רה"מ, והביעו תמיהה על תגובתו המתגוננת של פינס. מקבץ תגובות: "לא הבנתי מדוע פינס נעלב, האם תוכניתו עוסקת בחידושי המדע?"

האם רביב דרוקר הצטרף או לא הצטרף לצוות הכתבים של גיא פינס? ומה חושבים על כך הגולשים? הפוסט שפרסם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בו בירך את בכיר עיתונאי חדשות 10 על "הצטרפותו" לתוכנית הבידור (עקיצה שנועדה להגיד שדרוקר עוסק ברכילות) הפך הן את דרוקר והן את פינס לעיתונאים המדוברים של השבוע ברשת - כך עולה ממדד השיח השבועי של וואלה ברנז'ה ואפליקציית MAKAM REALTIME. המדד מדרג את היקף השיח על עיתונאי ישראל לפי כמות האזכורים שלהם ברשתות החברתיות, באתרי האינטרנט ובטוקבקים – ואת סנטימנט השיחה אודותיהם.

דרוקר מככב בראש הדירוג זה השבוע השני, על רקע חשיפותיו בשבועות האחרונים עד ראש הממשלה – האחרונה שבהן על הקרבה של משפחת נתניהו למיליארדר האוסטרלי ג'יימס פאקר. ואילו פינס, שיצא השבוע להגן על תוכניתו וטען בראיונות לתקשורת שלא מדובר בתוכנית רכילות אלא בחדשות הבידור, מדורג במקום השלישי.

ומה חושבים הגולשים על פינס ועל תוכניתו, על רקע המתקפה של נתניהו? מרבית הגולשים התייצבו לצדו של ראש הממשלה, והביעו תמיהה על תגובתו המתגוננת של פינס. מקבץ תגובות: "לא הבנתי מדוע פינס נעלב, האם תוכניתו עוסקת בחידושי המדע?"; "פינס למד מביבי להיעלב. התוכנית שלו לא סוגה עילית וניתנה כדוגמה די טובה"; "ראש הממשלה צודק! העיתונאים ה'מהוללים' הפכו להיות רכילאים בחסות השמאל הקיצוני"; "גיא פינס תוכנית רדודה שעוסקת בריכולים אין סופיים"; "מה לעשות!? אבל פינס ודרוקר יזכרו בדפי ההיסטוריה, אם בכלל, כרכילאים". וגולש נוסף התבדח בטוויטר: "הערב בגיא פינס: חוק ההסדרה, שיק או שוק? וגם: דוד שמרון משיק בושם חדש 'קומישן קלאסיק' וביבי מעניק לרביב דרוקר 5 דרקונים".

לצד המתקפות, התייצב לצדו של פינס מיעוט הגולשים, שכתבו בין השאר: "גיא פינס תותח, דרוקר יכול לבוא אליו לקבל סקופים"; "נתניהו בחר להשתלח לשווא בתוכנית מקצועית, מוקפדת ועשויה היטב כמו של גיא פינס" ועוד. גולשים רבים גם אהבו את תגובתו של פינס למתקפה, כששידר בתוכניתו למחרת צילום ארכיון של ראש הממשלה מקריין למצלמה קריאת "היי גיא" (מהימים בהם עוד כיבד את התוכנית), וכן הפנה בכותרות פתיחת התוכנית בכל הכתבות ל"כתבנו רביב דרוקר". ואולם בשורה התחתונה הסנטימנט נגד פינס גדול משמעותית מאשר מבעדו: 36% שלילי, רק 12% חיובי והשאר נייטרלי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מה יקרה אם אני ארשום שיישרף אום אל פאחם?"

במקום החמישי בדירוג השבועי התמקם עיתונאי "הארץ" וגלי צה"ל חיים לוינסון, וזאת בעקבות ציוץ שפרסם בטוויטר בו כתב: "למה שלא ישרפו את עמונה ונגמור עם זה". הציוץ עורר סערה ברשת, כשעוד ועוד גולשים תקפו את לוינסון והאשימו אותו בהיותו "שמאל קיצוני". הסנטימנט אומלל במיוחד: 69% שלילי, 31% נייטרלי ו-0% חיובי. מקבץ תגובות לדוגמה: "חיים לוינסון, אתה גזען ומנוול"; "כל השמאל הקיצוני הוא פשוט חבורה של מטורפים ובוגדים"; "תארו לעצמכם את תגובת מחנה השמאל אם הכותרת הייתה 'לשרוף את חיים לוינסון ולגמור עם זה!' אבל כאשר הדובר הוא שמאלן מתועב, מחנה יפי הנפש נכנס לדממה מוחלטת"; "משטרת ישראל, נודה לעדכונכם: איך אתם מטפלים במסית?". גולש נוסף כתב על הקיר של גלי צה"ל בפייסבוק: "היי חבר'ה, אפשר להפסיק לממן הסתה עם הכסף שלי בבקשה?".

ולדירוג השבועי נכנס עוד עיתונאי "הארץ": ניר גונטז' התברג במקום ה-8 בעקבות הפרסום על כך שנחקר במשטרה. גונטז' זומן לחקירה לאחר שהתקשר לח"כ יעל גרמן (יש עתיד) 12 פעמים במשך יומיים ממספר חסום – על מנת לראיין אותה למדורו "ניר גונטז' על הקו" במוסף הארץ. גרמן, שלא ידעה מי המתקשר, הגישה תלונה וגונטז' זומן לחקירה.

ומה חושבים הגולשים על הפרשה? מרבית התגובות היו נגד העיתונאי ועשרות גולשים תקפו אותו בחריפות: "ניר גונטז', לא ידעתי שיש לך היתר להיות נודניק"; "טרחן, מציק, עלוקה, קרציה. לא ראוי להיות עיתונאי"; "מדובר באחד העיתונאים הכי מעצבים בארץ וב'הארץ'"; "כל פעם שאני קורא כתבה של ניר גונטז' אני מתבייש שאדם כזה כותב בעיתון"; "זאת לא הפעם הראשונה שלו, ניר גונטז' מטריד את כל קוראי 'הארץ' לפחות פעם בשבוע עם הטור המעצבן שלו"; "הוא מצטייר כנודניק סדרתי הפועל בשיטות שעיתון מכובד צריך להתנער מהן" ועוד.

מנגד הצדיקו כמה גולשים את גונטז' ותקפו את חברת הכנסת גרמן: "אם היא עסוקה שתחזיק עוזר שיענה לטלפונים. בשביל זה משלמים לח"כים ימבה כסף על קשר עם הבוחר קיבינימט!"; "התקשרו 12 פעמים והיא לא ענתה אפילו פעם אחת. זו שליחת ציבור?" "טורקיה זה כאן"; ועוד. ואולם בסיכומם של הדברים הסנטימנט נגד גונטז' גדול משמעותית מבעדו: 57% שלילי, רק 14% חיובי והיתר נייטרלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully