וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוב יוצא כשידו על העליונה: 70% מהגולשים הביעו תמיכה ברה"מ

5.12.2016 / 12:02

מסקר שערכה חברת VIGO נמצא כי מעל ל-2,000 שיחות ברשתות ביממה האחרונה כללו השמצות וגידופים נגד רביב דרוקר. ועוד הצלחה לטקטיקה של רה"מ: 88% מהגולשים מתעסקים באישיות של נתניהו או דרוקר - ורק 12% בתחקירים. ומה המצב בברנז'ה?

חצי חצי דרוקר נתניהו. רונן פדידה
אלי אשכנזי, מערכת וואלה! NEWS
חצי חצי דרוקר נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, רונן פדידה אלי אשכנזי

רוב הציבור תומך בראש הממשלה בנימין נתניהו במאבקו מול העיתונאי רביב דרוקר – כך עולה מסקר שערכה חברת VIGO. מהנתונים נמצא כי 70% מהגולשים ברשתות החברתיות הביעו תמיכה בראש הממשלה ויצאו נגד דרוקר. בנוסף, מעל ל-2,000 שיחות ברשתות ביממה האחרונה כללו השמצות, גידופים וקללות גזעניות נגד הפרשן הפוליטי הבכיר של חדשות 10.

עוד עולה מהסקר כי השיח ברשתות אישי: 88% מהגולשים מתעסקים באישיות של נתניהו (בסוגייה האם ראש הממשלה היה צריך להגיב באופן אישי) או באישיותו של דרוקר (האם הוא רודף אחרי נתניהו) ורק 12% מהגולשים מתעסקים בתחקירים של דרוקר (על עסקת הצוללות, יאיר נתניהו ותא"ל עופר וינטר). בנוסף, 12 אלף משיחות בקרב הגולשים ביממה האחרונה הן על רביב דרוקר וערוץ 10. הנתונים מצטרפים לסך של 80 אלף שיחות בחודש האחרון על התחקירים כנגד נתניהו, זאת בעוד שפרשת עמונה וחוק ההסדרה זכו ל-30 אלף שיחות ברשת בלבד.

השיח מתחלק בין הקהל הרחב (67% מהגולשים, בעיקר בפייסבוק) והברנז'ה התקשורתית (33% מהגולשים, בעיקר בטוויטר ובקבוצות/עמודים של כלי תקשורת בפייסבוק). בקרב הקהל הרחב נרשמו 80% תמיכה בנתניהו ורק 20% תמיכה בדרוקר. רוב השיח אישי ועוסק בהתנהגות של השניים, כאשר השיח נגד דרוקר אלים ונוטה לקללות ולגזענות. בקרב הברנז'ה נרשמה 40% תמיכה בנתניהו ו-60% תמיכה בדרוקר. בין התומכים בנתניהו נרשמו גם כאלה שטענו כי המהלכים ממילא מסייעים לראש הממשלה.

רביב טל, מנכ"ל VIGO, טוען כי "הנתונים מוכיחים שוב עד כמה הרשת בישראל ימנית, אפילו יותר ממפת ההצבעות (יש נוכחות יתר לימין ברשת). כמו בפרשיות קודמות (תחקיר 'עובדה', פרשת הצוללות וכיו"ב) גם כאן נתניהו מצליח בכוחו של פוסט/תגובה להטות את תוכן השיח מהמקצועי לאישי ומרבית הגולשים עוסקים בסוגייה אם היה צריך לכתוב את פוסט התגובה או לא – במקום לעסוק בפרשות שעל סדר היום. במובן זה ראוי לציין לחיוב שוב את עבודת הדיגיטל במטה נתניהו, שמבינים היטב את קהל היעד ומצליחים לגייס אותם באופן מיטבי".

טל אומר כי "המפסיד הגדול ביותר הוא רביב דרוקר, שלאורך החודש האחרון אמינותו העיתונאית נפגעת בעיני הציבור הימני בישראל (רוב הגולשים ברשת). דרוקר סופג בשבועות האחרונים גל של השמצות אישיות, קריאות "אויב" ו"בוגד" ואף קללות נגדו ונגד משפחתו, שדובקות בו אישית ופחות נגד ערוץ 10 והתקשורת בכלל. במובן זה יש לציין כי דרוקר סופג ביקורת גבוהה יותר מזו של אילנה דיין. דרוקר תופס את המקום שתפסו בעבר ארגוני השמאל דוגמת "בצלם" ו"שוברים שתיקה" כגורם שאליו מכוונת שנאת הימין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully