וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיצוץ בוועדת הכלכלה: כבל פיזר את הדיון על שיתוף תכני ספורט

5.12.2016 / 15:28

הדיון ברפורמה על שיתוף תכני ספורט פוזר כמה דקות בלבד לאחר שהחל. כבל: "לא אעלה הצעה שלא תקדם תחרות ותוריד מחירים". ח"כ ג'מאל זאחלקה: "אנחנו באחרית הימים, האופוזיציה תומכת בחוק והח"כים של הליכוד מתנגדים להצעה של הממשלה שלהם"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל, פיזר היום (שני) את הדיון ברפורמה על שיתוף תכני ספורט – מתוך חוק ההסדרים, כחלק מהצעדים להגברת התחרות בטלוויזיה הרב-ערוצית - כמה דקות בלבד לאחר שהחל. זאת בטענה ש"לא יעלה הצעה שלא תקדם תחרות ותוריד מחירים".

לדברי כבל, מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, ביקש לא להעלות את הצעת הפשרה. מחר בצהריים הוועדה צפויה להתכנס לדיון נוסף בנושא שנקבע מראש. ההצעה נועדה לחייב את בעלי הזכויות בשידורי הספורט לתת רישיונות לשידור לערוץ שיבקש זאת, תמורת תשלום.

כבל אמר לפני פיזור הדיון כי "מה שהולך פה זה מטורף לגמרי, אני לא עובד אצל הממשלה ולא אצל המנכ"ל. הונחה הצעת חוק שעברה קריאה ראשונה ברוב ברור, חברי כנסת דיברו בעדה במליאה בלהט יוצא דופן ועכשיו אני מוצא את עצמי במבוכה רבתי, האוצר מבקש ממני לעצור את התהליך ואני הולך לפזר אתכם כי אין הסכמה באוצר עצמו. מה שאנחנו צריכים לבחון זה האם ההצעה מקדמת את התחרות לטובת הצרכן. עד לרגע זה לא קיבלנו הצעה שמניחה את דעתנו שתגביר את התחרות".

בפתח הישיבה אמר כבל כי הוועדה לא תדון בהצעה לחייב את הערוצים למכור זכויות שידור של המפעלים השונים זה לזה, והוסיף כי הצעה זו תחזור לבחינה מחודשת במשרד האוצר. הוא ציין כי הוועדה תדון בנושא חובת מכירת הערוצים לפלטפורמות. לפי הצעת הפשרה שהציג, הערוצים והפלטפורמות יקבלו 3 חודשים לנהל משא ומתן עצמאי ולנסות להגיע למחיר מוסכם, ואולם אם בתום התקופה לא הצליחו להגיע להסכם הדבר יעבור להכרעת שר האוצר ושר התקשורת ויובא לאישור ועדת הכלכלה.

ח"כ ג'מאל זאחלקה אמר בישיבה כי "אנחנו באחרית הימים, האופוזיציה תומכת בחוק וחברי הכנסת של הליכוד מתנגדים להצעה של הממשלה שלהם". ח"כ דודי אמסלם טען כי איפה שיש התערבות תהייה דווקא עליית מחירים, אך הוסיף כי הוא תומך בהצעה לאפשר לרגולטור להתערב תוך זמן קצר.

ח"כ יואב קיש אמר כי הוא מסכים שיש כשל שוק ונדרשת התערבות, אך היא צריכה להיות זהירה ורק כדי לייצר תחרות. עם זאת, קיש הוסיף כי "כשקובעים מחיר אחיד לכולם זה יכול להרוג את הכל". ח"כ איציק שמולי אמר כי ההצעה טובה, רק שיש לוודא שההצעה לא תיסגר בממשלה בצורה שתרוקן מתוכן את התיקון. עוד אמר שמולי כי הוא מתנגד לקבוע מראש מה תהייה ההחלטה בסוף של ועדת הכלכלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully