וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם המלחמה של נתניהו בתקשורת משרתת את בוחריו? לא ממש

עקיבא נוביק

6.12.2016 / 11:13

כשראש ממשלה מטיח בעיתונאים שהם "אשת שמאל קיצוני" או "נציג הקרן החדשה" הוא ממסגר את המלחמה שלו כאידיאולוגיה - בעוד שהאמת שונה לחלוטין. הכתב הפרלמנטרי של חדשות 10 עקיבא נוביק עם כמה הערות לסדר ותזכורת למובן מאליו. טור אורח

נתניהו לשרים: יש לנהוג באחריות בנוגע לעמונה, נמצא פתרון מושכל. רוני כנפו
תקשורת מבקרת את השלטון. נתניהו/רוני כנפו
בישראל עובדים לפחות 100 איש שבחרו במקצוע בזכות אורי אורבך, חגי סגל או אורי אליצור. כמה בחרו בזכות נתניהו?

התקשורת הישראלית עוברת בשנים האחרונות תהליך דרמטי וחשוב של פתיחת שורות. אי אפשר לפספס את זה. זה קורה בגלל פייסבוק, בגלל עליית הימין, בגלל אורי אורבך ובגלל שפשוט נמאס להם. זה לא קורה בגלל השתלחות בעיתונאים, פרסום שקרים מרושעים לגביהם בדף הפייסבוק החזק בישראל ועיסוק אובססיבי בסגירת כלי תקשורת. במערכות התקשורת בישראל עובדים לפחות 100 איש שבחרו במקצוע בזכות אורי אורבך, חגי סגל או אורי אליצור. כמה בחרו בזכות נתניהו? מה עשה נתניהו למיגור העוול האדיר שבשמו בחרתי להיות עיתונאי? חוץ מלתקוף עיתונאים, כלום.

כשראש ממשלה מטיח בעיתונאים שהם "אשת שמאל קיצוני" או "נציג הקרן החדשה" הוא ממסגר את המלחמה שלו כאידיאולוגיה. תגובה הולמת של נציג ציבור הימין שסבל מהתקשורת והחליט לא לשתוק יותר. אבל יש רק שאלה אחת שצריך לשאול פה: האם המלחמה הזאת משרתת את ציבור בוחריו ואת הדרך שבשמה נבחר, והאם היא תורמת להגברת האיזון והגיוון בתקשורת. התשובה היא ממש לא.

פגישה אחת בלבד בשנה וחצי - ורובה כללה גידופים

תפקיד התקשורת גם להזכיר לממשלת הימין את השקרים שמכרו לדיירי גבעת האולפנה ולנסות להבין למה הוא בוחר לסגור את התאגיד

התחלתי את דרכי בתקשורת שנתיים בשיא שלטון אולמרט וקדימה. נציג די נדיר של 'הנוער הכתום' שניסה את מזלו, בלי פרוטקציות ובלי אוירה ציבורית אוהדת. מי שפתחו לי את הדלתות הם לא אנשי ליכוד (לפחות לא במוצהר) - טלי ליפקין שחק, גולן יוכפז, אסף ליברמן, עורכי חדשות 10. לעומת זאת, לשכת ראש הממשלה נתניהו הקצתה לי ככתב ערוץ 10 פגישה אחת בלבד בשנה וחצי - פגישה שרובה ככולה עברה עלי בהאזנה לגידופים כלפי ידיעות אחרונות ורביב דרוקר.

אולי צריך להזכיר ללשכת נתניהו את המובן מאליו - תקשורת מבקרת את השלטון. תפקידה לבקר כשאישה מוערכת כמו ורד סויד נזרקת לרחוב ותפקידה לשאול את השאלות הקשות על עסקת הצוללות, ותפקידה לשאול איך יתכן שיועז הנדל פוטר כי הגן על מוטרדת מינית. תפקיד התקשורת גם להזכיר לממשלת הימין את השקרים שמכרו לדיירי גבעת האולפנה (פארסת הניסור), לנסות להבין למה הוא בוחר לסגור את כלי התקשורת המאוזן ביותר שהיה בישראל אי פעם - תאגיד השידור, או לשאול את נתניהו איך זה שהוא מיישם את האידיאולוגיה שלו רק כשבנט ושקד מאיימים עליו. זה לא נעים, אבל ככה זה בדמוקרטיה.

עקיבא נוביק. באדיבות המצולמים
בנט ונתניהו זהים זה לזה אידיאולוגית, לא? נוביק/באדיבות המצולמים

מה זה בעצם בנטיסט?

השמועה מספרת שפעם הודיעו לנתניהו על עיתונאי דתי שזכה לקידום. נתניהו שמע, והשיב בחמיצות ש"הוא בנטיסט". רגע רגע, מה זה בעצם בנטיסט? הרי בנט ונתניהו זהים זה לזה אידיאולוגית, לא? אם נתניהו באמת מייחל לשינוי בתקשורת, הוא אמור לחלום על עשרה בנטיסטים, מאה איילת שקדיסטים ואלף גדעון סעריסטים. הזלזול שלו בכל אלה מעיד שגיוון ואיזון בתקשורת הם לא המטרה שלו, אלא תקשורת מפוחדת שנמנעת מלשאול אותו את השאלות הקשות.

וזה כל הסיפור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully