וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע ידיעות ויתר על פרסום ראשון של הפסל של נתניהו?

7.12.2016 / 16:00

לוואלה ברנז'ה נודע כי האמן יצר קשר לפני מספר שבועות עם הכתב איתי אילנאי ויידע אותו על הפרויקט, כשהכוונה הייתה לחשוף את הסיפור בידיעות. לטענת גורם המעורה בפרטים, בידיעות חשבו שהפרסום יזיק לתדמית העיתון - שכבר נתפס בקרב הציבור כ"אנטי ביבי"

פסל מוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו שהוצג בכיכר רבין, 6 בדצמבר 2016. מגד גוזני
הפסל של נתניהו/מגד גוזני

הפסל המוזהב של ראש הממשלה בנימין נתניהו הפך אתמול (שלישי) לשיחת היום. הצבת הפסל בכיכר רבין בתל אביב כוסתה בצורה רחבה על ידי כלי התקשורת, כאשר הראשונים שעלו עם הסיפור לאוויר היו חדשות 2. ואולם, לוואלה ברנז'ה נודע כי הסיפור היה ידוע ל"ידיעות אחרונות" במשך תקופה ארוכה.

האמן, איתי זלאיט, יצר קשר לפני מספר שבועות עם איתי אילנאי, כתב מוסף "24 שעות", וניסה לתאם עימו שיתוף פעולה בפרויקט אשר במסגרתו, "ידיעות אחרונות" יחשוף ראשון את הצבת הפסל. ואולם על פי גורם בעיתון, כאשר בידיעות הבינו שמדובר במעשה לא חוקי, הם החליטו לרדת מהנושא.

מנגד, גורם המעורה בפרטים טוען כי הסיבה העיקרית שבגללה ידיעות נסוג קשורה דווקא לנושא אחר - תדמיתו של העיתון. על פי אותו גורם, במערכת חשו שהעיתון כבר ממילא נתפס בקרב הציבור כ"אנטי ביבי", וכי הפרסום יכול אף להזיק עוד יותר לתדמית.

לאחר ששיתוף הפעולה בין זלאיט לידיעות התפורר, החליט האמן לשלוח בתחילת השבוע מייל לכל מערכות התקשורת, שבו כתב: "בימים הקרובים עומד להתבצע אקט אמנותי פוליטי מחתרתי אשר יעורר הד תקשורתי רחב היקף".

בתוך כך, האתר "בחדרי חרדים" פרסם כתבה על הפסל כאשר פרצופו של ראש הממשלה המוזהב מטושטש. מכיוון שלפי ההלכה אסור לעשות פסל בדמות אדם, באתר החרדי החליטו לטשטש את מהפסל את הפרצוף של נתניהו.

לא התקבלה תגובה מ"ידיעות אחרונות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתבה באתר בחדרי חרדים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully