וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תספידו אותו בחייו: הערוץ הראשון ישדר סדרה על סגירתו

וואלה ברנז'ה

13.12.2016 / 12:02

מהו תפקידו של שידור ציבורי בדמוקרטיה ומה המשמעויות ארוכות הטווח של התהליך עליו הוחלט ב-2014 בידי המערכת הפוליטית, לסגור את הרשות ולפתוח תאגיד חדש? בערוץ הראשון ישדרו סדרה בנושא - ולא מבטיחים להיות אובייקטיביים. וואלה ברנז'ה עם הצצה

הצצה לסדרה רוח החופש/יח"צ

מהו תפקידו של שידור ציבורי בדמוקרטיה? על השאלה הזו תנסה לענות סדרה חדשה שעלה בסוף השבוע בערוץ הראשון תחת השם "רוח החופש". את הסדרה מנחה ענת פישביין, ויצרו אותה עדו צוקרמן, עדו בהט ונעם דמסקי, והיא תנסה לענות לעשות זאת באמצעות שורת אישים שניהלו את השידור הציבורי, עיתונאים, פרשנים, יוצרים ואנשי רשות השידור בעבר ובהווה, כאשר תוך כדי עשייתה מלווה הסדרה את ההליך שעליו הוחלט ב-2014 בידי המערכת הפוליטית, לסגור את הרשות ולפתוח תאגיד חדש.

שלושת פרקי הסדרה מתעדים את מאבק העיתונאים ברשות השידור מתחילת דרכה על חופש הביטוי וחופש העיתונות במדינה שבה השידור הציבורי החל דרכו כמחלקה בלשכת ראש הממשלה. בהמשך כשהשלטון הבין שהעיתונאים רואים את תפקידם הציבורי להביא את הדיווחים העצמאיים ואת תיעוד המציאות לציבור ללא השפעה אינטרסנטית, החלו המאבקים הקשים. בנוסף, תדון הסדרה בשאלות כמו האם היה אי פעם שידור ציבורי חופשי ועצמאי בישראל והאם המהלך האחרון של פתיחת התאגיד נכון ומה יקבל הציבור בסופו של דבר.

בין האנשים שמדברים בסדרה יהיו חיים יבין ודיויד אברהמס, מנכ"ל ערוץ 4 הבריטי, אשר מסביר על האופן בו הוא תופס את תפקיד השידור הציבורי במדינתו, והאופן בו הם רכשו את זכויות השידור למשחקים הפראלימפיים מה-BBC והפכו את הנושא לפצצת רייטינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully