וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדן "שרף" את כתב הארץ? "חוסר כבוד בסיסי כלפי עיתונאי"

15.12.2016 / 8:26

השר לביטחון פנים לא הגיב לשאילתה של יניב קובוביץ אודות אשפוז נציבת שב"ס - אך שעה לאחר הפנייה שב"ס הוציא הודעה לעיתונאים בנושא. האם מדובר בצירוף מקרים חריג? לשכת ארדן: "כל כתבי בט"פ ידעו על אשפוזה. הפרסום – בשל חוסר רגישות של מערכת 'הארץ'"

ראיון לחג עם השר ארדן: "המשטרה לא תשתנה בן לילה". יותם רונן
גלעד ארדן/יותם רונן

מדוע השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, לא הגיב לשאילתה של כתב "הארץ" יניב קובוביץ, וכשעה לאחר שהתקבלה הפנייה שב"ס הוציא הודעה על הנושא לכל כתבי המשטרה? לפני כשבוע שב"ס הוציא הודעה שבה נכתב כי נציבת שב"ס עפרה קלינגר לא חשה בטוב ופונתה לביה"ח. כל כתבי המשטרה ידעו על הנושא אך אף אחד לא כתב עליו. ביום שלישי האחרון פנה קובוביץ לדובר שב"ס, אסף ליברטי, ואמר לו כי הוא מבין שהמצב יותר קשה ומורכב ויכול להיות מצב שהנציבה לא תחזור לארגון - והוא מעוניין להכין כתבה בנושא.

בשיחות של הכתב עם דוברות שב"ס וגורמים מהמשרד לביטחון פנים הוא טען כי אם הנציבה נאלצת לצאת לבדיקה או טיפול קצר זו אכן צנעת הפרט - אבל כשמדובר על נבצרות לתקופה ארוכה של מי שעומדת בראש ארגון ביטחוני עם תקציב של 7.5 מיליארד שקלים, אלפי עובדים ו-20 אלף אסירים, אז יש עניין ציבורי לפרסם את הדברים.

ליברטי אמר לקובוביץ: "בעקרון כולם יודעים על המקרה, אבל אף אחד לא מתעסק בזה. זה משהו שחייב לעבור דרך השר, צריך לפנות אליו לתגובה". לאחר מכן, קובוביץ אכן העביר בקשת תגובה לארדן ב-18:30 ושעה לאחר מכן יצאה הודעה משב"ס שלח לכל כתבי המשטרה על כך שהנציבה יצאה לחופשת מחלה ומונה לה מחליף זמני. הדבר מנע מקובוביץ לפרסם ראשון את העובדה שהנציבה תיעדר תקופה ארוכה ובעצם "שרף" לו את האייטם. אמנם לכאורה כל הכתבים כבר ידעו על הסיפור של האשפוז, לטענת שב"ס אף כתב לא התעסק בו.

בקבוצת הוואצאפ של כתבים פליליים הגיבו למקרה בזעם ואמרו כי "לא מדובר בצירוף מקרים חריג". כתב אחר בקבוצה טען כי מדובר ב"חוצפה, זה חוסר כבוד בסיסי כלפי עיתונאי". כתב נוסף טען כי "המתינו לשאילתה של יניב ואח"כ הודיעו כשההודעה כבר הייתה מוכנה מראש". עיתונאי בקבוצה אף טען כי "'במקרה' זה הופץ חצי שעה לאחר ששאל".

מלשכת ארדן נמסר לוואלה ברנז'ה בתגובה: "ההודעה על מצבה הרפואי של הנציבה הייתה מוכנה ונצורה כבר מיום שישי האחרון. מתוך רגישות למצב הרפואי שלה שעדיין נמצא בבירור, לא יצאה ההודעה וכל הכתבים כיבדו זאת. כל כתבי בט"פ ידעו על אשפוזה וכתב 'הארץ', שלא היה לו שום מידע חדש, פנה לשב"ס עם רצון לפרסם שמועות ומידע לא מהימן לגבי מצבה הרפואי והשלכותיו. לצערנו עקב חוסר הרגישות שגילתה מערכת 'הארץ' למצב ובחירתה לפנות ולהודיע שתפרסם ידיעה לגבי מצבה של הנציבה (מידע שאינו נכון כלל וכלל) נאלץ שירות בתי הסוהר לפרסם את ההודעה. צר לנו שכך נהג כתב 'הארץ' בשונה מיתר חבריו שנהגו באחריות וכיבדו את הליך הבירור הרפואי שעדיין מתקיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully