וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איך אתה יכול להיות פלטפורמה אם אתה לא מביא תוכן ישראלי?"

וואלה ברנז'ה

15.12.2016 / 12:30

יורם מוקדי בכנס איגוד המפיקים: "למה לא לחייב שחקן חדש בהפקות מקור, בהתחשבות בהכנסותיו? גם עליי זה חל". קרני זיו: "מעט מאוד אנשים רואים דרמה בלייב וזו צרה גדולה לברוד-קאסטרים"

יורם מוקדי. נמרוד סונדרס
יורם מוקדי/נמרוד סונדרס
יורם מוקדי: "יש מדינות שאמרו כן וכפו על גופים כמו 'נטפליקס' הפקות מקור. כל מי שבא לגבות כאן כסף - קודם כל שישלם מע"מ, ושנית, שיתרום כסף לשוק המקומי"

"איך אתה יכול להיות פלטפורמה אם אתה לא מביא תוכן ישראלי?", כך אמר היום (חמישי) סמנכ"ל התוכן של הוט, יורם מוקדי, בכנס הבינ"ל של איגוד המפיקים שמתקיים בתל אביב זו השנה העשירית.

מוקדי תקף בדבריו את חוסר הרצון הממשלתי והרגולטורי לכפות חובת הפקות מקור על השחקנים החדשים שנכנסו ועתידים להיכנס לשוק הרב ערוצי ול-VOD בישראל. "אני 'נגוע', אבל אני פחות מזהה היום תשוקה בקרב חברי כנסת להפקות מקור מכפי שזיהיתי בתחילת שנות ה-2000, כשהייתי שותף למאבקים מפוזיציה אחרת (כיו"ר המועצה לשידורי כבלים ולווין). למה לא לחייב שחקן חדש בהפקות מקור, בהתחשבות בהכנסותיו? גם עליי זה חל", אמר.

מוקדי טען בכנס כי הוא בעד לחייב גופי תוכן בינלאומיים גדולים בהפקות מקור ישראליות. "יש מדינות שאמרו כן וכפו על גופים כמו 'נטפליקס' הפקות מקור", אמר. "זה לא כזה קשה. כל מי שבא לגבות כאן כסף - קודם כל שישלם מע"מ, ושנית, שיתרום כסף לשוק המקומי. גם אם הוא יעבור שחקן קיים, לפחות שיתרום פה לשוק", הוסיף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קרני זיו, בכנס/מערכת וואלה!, צילום מסך

"קשת מחפשת דרמות גדולות שמדברות על ישראל"

קרני זיו: "דרמה תצטרך להחזיק פריים טיים ושני ברייקים של פרסומות. היום אני מבקשת מיוצרים לכתוב קצת יותר כמו שכותבים באמריקה – כתיבה שמתאימה לברייקים של פרסומות, שתחזיר את הצופה אחרי הברייק"

קרני זיו, מנהלת תחום הדרמה בקשת, דיברה בכנס על התפקיד המרכזי שהדרמה עתידה לקבל בלוח השידורים העתידי של קשת, שבעוד פחות משנה תשדר בערוץ נפרד משלה לאחר פיצול ערוץ 2. בנוגע לשיבוץ המאוחר של הדרמה החדשה של רשת "לצבי יש בעיה", אתמול בשעה 22:45, זיו אמרה כי "דרמה תצטרך להחזיק פריים טיים ושני ברייקים של פרסומות. היום אני מבקשת מיוצרים לכתוב קצת יותר כמו שכותבים באמריקה – כתיבה שמתאימה לברייקים של פרסומות, שתחזיר את הצופה אחרי הברייק. אני רוצה שהצופה יגיד 'אה, תשע בערב, בא לי לראות את הסדרה הזו', ולא 'אני אקליט אותה ואראה הכול בשישי-שבת'".

עוד אמרה זיו כי "מעט מאוד אנשים רואים דרמה בלייב וזו צרה גדולה לברוד-קאסטרים. לכן, אנחנו מחפשים דרמות גדולות, שיהיו סוג של 'איבנט', שידברו עליהן למחרת בבוקר במשרד. משהו שאם לא ראית את זה בערב, בטוח יהיה איזה ספוילר ולמחרת תרגיש מבואס שלא ראית. אני חושבת ש'כפולים' הייתה צעד ראשון שלנו בכיוון הזה".

בתשובה לשאלה של מנחה הדיון יו"ר איגוד המפיקים לשעבר, אסף אמיר, זיו אמרה כי קשת מחפשת "דרמות גדולות, מאוד ישראליות, שמדברות על ישראל ועל המציאות כאן. לסדרה נפלאה כמו 'פלפלים צהובים', שהיא אולי ב'טופ 5' שלי, יהיה מאוד קשה בעידן החדש. יהיה לה קשה לשרוד את הקצב של הצופה הישראלי היום".

זיו סיפרה כי קשת מפתחת סדרה על הנח"ל החרדי, שצילומיה יחלו מחר. "היא נובעת מתוך זה שאנחנו מרגישים שיש כאן נושא שמדבר לתושבי מדינת ישראל לטוב ולרע, שהסדרה מאוד נובעת מהישראליות. יש לנו גם 2 יוצרות חרדיות שמפתחות לנו סדרה, וכמובן עונה נוספת של 'כפולים' שתנסה לשחזר את ההצלחה", אמרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully