וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה סופי: ערוץ 20 קיבל אישור לשדר חדשות

22.12.2016 / 11:47

מועצת הכבלים והלווין אישרה לערוץ מורשת לשדר חדשות. הערוץ יוכל לשדר מהדורה באורך של עד שעה בשעות צפיית שיא ובשעות הפרה-פריים יוכל לשדר מבזקים באורך של 30 דקות. הערוץ התחייב לתת ייצוג לכלל גווני היהדות הפעילים בישראל

ערוץ 20. ברני ארדוב
ערוץ 20/ברני ארדוב

והרי החדשות: מועצת הכבלים והלווין אישרה לערוץ מורשת לשדר חדשות לשדר שידורי חדשות. בשעות צפיית שיא, הערוץ יוכל לשדר עד שעה של מהדורת חדשות. בנוסף, בשעות שאינן שעות צפיית שיא, יותר לערוץ לשדר מבזקי חדשות באורך כולל של 30 דקות. כזכור, על פי דרישת המועצה, הערוץ הצטרף למועצת העיתונות.

בנוסף לכך, הערוץ התחייב לתת ייצוג לכלל גווני היהדות הפעילים במדינת ישראל – זאת לאחר שהמרכז הרפורמי הביע התנגדות לאשר לערוץ שידורי חדשות, כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה. לטענת המרכז הרפורמי, הם אינם מתנגדים לעניין החדשות אלא הגישו התנגדות עקרונית ל"ערוץ שמדיר באופן קבוע ורשמי חלקים מהאוכלוסיה, במקרה הזה רפורמים וקונסרבטיביים".

מלבדם, עוד 4 גופים התנגדו לבקשה של ערוץ 20 לשדר חדשות – כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה. בין אלה שהגישו את עמדתם בנושא נמצאים קשת, רשת, והרשות השנייה. ברשת אמרו לוואלה ברנז'ה: "אנו סבורים שכל הנושאים צריכים להדיין במסגרת אסדרה כוללת של שוק השידורים בישראל". בקשת סירבו להגיב.

בערוץ 10 ובקבוצת RGE טענו כי לא הגישו התנגדות אך יש לזכור כי RGE עתרה בחודש מרץ האחרון לבג"ץ בדרישה לבטל את החלטת מועצת הכבלים והלוויין - המאפשרת לערוץ לשדר תכנים בנוסף לתכני מורשת. אם העתירה תתקבל, הדבר ימנע מערוץ 20 לשדר חדשות. בחדשות 2 טוענים שלא הגישו התנגדות.

שרון  גל לפני כולם. באדיבות ערוץ 20,
שרון גל/באדיבות ערוץ 20

"החלטה שתאפשר לציבור ליהנות מקולות נוספים שהודרו עד כה מהחדשות"

בתוך כך, בשבועות האחרונים הטאלנט הבולט של ערוץ 20, שרון גל, נעלם מהמרקע באופן מפתיע לאחר שביקש לצאת לחופשה ארוכה בפתאומיות. בנוסף, גל הפסיק לצייץ בחשבון הטוויטר הפעיל שלו. בעקבות כך החל גל שמועות בנוגע למצבו. גל טען לפני כשבועיים כי "זו חופשה שנלקחה בעקבות מצב בריאותי של קרובת משפחה. אחזור כנראה ביום ראשון" - ואולם מאז כאמור הוא עדיין לא שב לשדר בערוץ 20.

בחודש מרס השנה הגיש ערוץ 20 בקשה לשידור חדשות למועצה, ובחודשים שחלפו מאז הצוות המקצועי של המועצה עבד מול הערוץ לקבלת הבהרות מפורטות בין היתר בנושא אופי השידורים; המערך הטכני; התכנית התפעולית; התכנית העסקית של הערוץ; כוח האדם שיעסוק בשידורי החדשות ועמידת הערוץ בתנאי הכשירות לקבלת רישיון מפיק חדשות עצמאי. המועצה החליטה גם לבצע שינויים בנספח האתיקה ובנספח ההפרדה המבנית והעסקית של הערוץ, כך שיתאימו גם לשידורי חדשות.

ערוץ 20 עלה לאוויר כערוץ ייעודי לענייני מורשת באוגוסט 2014 ומזוהה עם מחנה הימין. בפברואר האחרון המועצה אישרה מתווה לפיו 25% מהתכנים המשודרים בערוץ לא יהיו קשורים לענייני מורשת - מה שסלל את הדרך להגשת הבקשה לקבלת אישור לשדר חדשות. בעלי ערוץ 20 הם יצחק מירילשווילי והמנכ"ל אבי בר - שייאלץ להפסיק לכהן בתפקיד כאשר הערוץ יחל לשדר חדשות, שכן כבעל עניין הוא לא יכול לשמש כמנכ"ל הערוץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

המכון הישראלי לדמוקרטיה: "החלטה שתחזק את הפלורליזם והגיוון בתקשורת"

על רקע ההחלטה, אמרו היום במכון הישראלי לדמוקרטיה כי מדובר בהחלטה חשובה שתחזק את הפלורליזם והגיוון בתקשורת בישראל.

ד"ר תהילה שוורץ-אלטשולר, ראשת התכנית לרפורמות במדיה במכון, ציינה כי "ההחלטה שהתקבלה לאחר שערוץ 20 נטל על עצמו התחייבויות מהותיות, לרבות עמידה בכללי האתיקה העיתונאית ואי אפליה של זרמים שונים ביהדות, היא החלטה נכונה רגולטורית. כעת, מצופה מערוץ 20 שיקיים שידורי חדשות איכותיים, כולל עיתונות תחקירים וכן, שיעמוד בכללי האתיקה והרגולציה. אם כך יהיה, תהיה בהחלטה האחרונה תרומה לשיח הציבורי בישראל".

עוד אמרה שוורץ-אלטשולר כי "החלטה זו לאפשר רישיון לשידור חדשות בערוץ 20, מצטרפת להחלטה חשובה נוספת של מועצת הכבלים והלווין, להסדיר את שידור התוכן השיווקי בערוצים שלהם מותר לשדר פרסומת בכבלים ובלוויין (כגון ערוץ 9 וערוץ 24) ומעמידה את המועצה כגוף רגולטורי הפועל באופן אקטיבי ויעיל לטובת הציבור והתקשורת הישראלית".

מנכ"ל התנועה הרפורמית, הרב גלעד קריב, מסר: "ערוץ 20 הפר ברגל גסה את הוראות החוק ואת תנאי זיכיון שלו בהחרמה המכוונת של היהדות הרפורמית. אנו מקווים שבעקבות החלטת מועצת הכבלים יפעל הערוץ לשינוי מידי במדיניות שלו הן בשידורי המורשת והן בשידורי החדשות. אנו ערוכים לשתף פעולה עם כל גוף תקשורת בישראל לטובת הצגת ריבוי הפנים, הגוונים והדעות בעם היהודי ומקווים שערוץ 20 יאמץ ערכים של סובלנות דתית ופלורליזם כחלק מן הקוד האתי שלו. אנו מזמינים את עורכי הערוץ לעמוד אתנו בקשר כבר בימים הקרובים, מתוך רצון לסייע להם לעמוד בתנאי ההתחייבויות שנטלו על עצמם".

מערוץ 20 נמסר: "אנו מודים למועצת הכבלים והלוויין על ההחלטה החשובה, אשר תאפשר לציבור ליהנות מקולות נוספים שהודרו עד כה ממהדורות החדשות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully