וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"זיהום מילולי שיש לעקור מתרבות הביקורת בתקשורת הישראלית"

25.12.2016 / 11:10

בצעד חריג, מועצת העיתונות הגיבה לטור מעורר המחלוקת של רוגל אלפר ב"הארץ" - שהשווה את יואב לימור להיטלר: "חוצה את גבול מופקרות הלשון". ומה היה למו"ל העיתון עמוס שוקן לומר בנושא?

חצויה יואב לימור רוגל אלפר. ניר פקין,יח:צ,
יואב לימור ורוגל אלפר/ניר פקין,יח:צ

"זיהום מילולי שיש לעקור מתרבות הביקורת בתקשורת הישראלית" – כך הגיבה היום (ראשון) מועצת העיתונות לטור של רוגל אלפר ב"הארץ" שפורסם בשבוע שעבר, על התוכנית "הנעלמים" של יואב לימור ששודרה בקשת.

המועצה, בראשותה של שופטת בית המשפט העליון (בדימוס), דליה דורנר, הודיעה כי היא מוקיעה בחריפות את בחירת המילים של אלפר. לטענת המועצה, "המשפט 'לימור הוא כמובן גזען, בדיוק כמו בנט, ולהבדיל, כמו היטלר' – חוצה את גבול מופקרות הלשון גם במרחב שבו חופש ביטוי ועיתונות הוא נר לרגלינו".

במועצת העיתונות אומרים כי אלפר יצר "משוואה מחליאה" ומביעים תקווה כי "עורכי 'הארץ' ישקלו, ואם צריך ירסנו, את בחירת הדימויים של מר אלפר בהמשך דרכו כמבקר".

הטור "היטלר, היהודים התכווצו: כך הפך בנט לעורך-על בערוץ 2" עורר סערה בשבוע שעבר, לאחר שאלפר כתב בו כי "היטלר כמעט רצח את הסבתא רק בשל יהדותה, ולימור פוסל את הכלה רק בשל נוצריותה. ההבדל היחיד בין לימור להיטלר הוא שהיטלר גם היה רוצח המונים, אולי הגרוע שידע העולם (הקטגוריה תחרותית יותר משנדמה לבוגרי מערכת החינוך הבנטית, ע"ע סטלין), והטביע יבשת שלמה בדם, ואילו לימור בסך הכל עיתונאי מתקרנף, משעמם ונטול כישרון".

ח"כ אילת נחמיאס-ורבין (המחנה הציוני) הגיבה לטור וצייצה: "ההשוואה בין יואב לימור להיטלר מזעזעת. @AmosSchocken1, חופש עיתונות זה עניין חד צדדי מסתבר; שנאה וקיטוב מתבשלים אצלכם בדף האחורי זמן רב. יום עצוב". שוקן הגיב וצייץ: "רוגל לא השווה את יואב לימור להיטלר. גזענות כן, רצח לא. הוא סייג את ההשוואה".

גם אמנון לוי מערוץ 10 הגיב בתדהמה לפרסום הטור וצייץ: "יואב לימור הוא להבדיל כמו היטלר?? וואלה? המשפט הזה מתפרסם היום בביקורת הטלוויזיה של רוגל אלפר ולאף אחד זה לא מפריע? אין עורך בעיתון הארץ??". לכך הגיבה ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני): "צודק, טקסט מטורלל שלא ידע יד עורך. אגב חובבי נאצים מכל קצוות הקשת נחסמים אצלי בפייסבוק ובטוויטר, אבל ל'הארץ' חוקים משלו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully