וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות האו"ם, לראשונה - השמאל מאוזן עם הימין ברשתות החברתיות

26.12.2016 / 13:25

הנה נתון מפתיע, בטח במושגי שיח ברשת: 42% מהתגובות נגד החלטת האו"ם מאופיינות בקולות ביקורת משמאל - כך עולה מבדיקה שערכה חברת Vigo עבור וואלה ברנז'ה. ועדיין, נתניהו יכול להיות רגוע: 95% מהגולשים נגד ההחלטה

בנימין נתניהו נואם על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות בחוות רונית, 24 בדצמבר 2016. שלומי גבאי
בנימין נתניהו נואם על החלטת מועצת הביטחון של האו"ם נגד ההתנחלויות בחוות רונית, 24 בדצמבר 2016/שלומי גבאי
95% מהגולשים נגד החלטת האו"ם, כאשר התפלגות הדעות משקפת את התחושה כי הגולשים רואים את הנושא הרבה פחות "שחור/לבן" מהפוליטיקאים משני הצדדים

50,000 פוסטים ועוד מאות אלפי תגובות נכתבו ברשתות החברתיות על החלטת האו"ם מיום שישי האחרון - מספר חסר תקדים, כך עולה מבדיקה שערכה חברת Vigo עבור וואלה ברנז'ה. מהבדיקה עולה כי 5% בלבד מהגולשים בעד ההחלטה כאשר מרביתם הם נציגי השמאל הקיצוני (ערבים ישראלים וכיו"ב), שחושבים שההכרעה של האו"ם תסייע לפלסטינאים ובכך גם לישראל.

בהתאמה, 95% מהגולשים נגד החלטת האו"ם, כאשר התפלגות הדעות משקפת את התחושה כי הגולשים רואים את הנושא הרבה פחות "שחור/לבן" מהפוליטיקאים משני הצדדים.

18% מהתגובות נגד החלטה מאופיינות בקולות של הימין הקיצוני - כאשר 8% קראו לפגוע במדינות המצביעות ובאו"ם, לצמצם יחסים, להחזיר שגרירים, לבטל תקציבים וכיו"ב. עשרת האחוזים הנותרים קראו 'להראות לעולם' ודווקא להשקיע יותר בהתנחלויות, לרבות הבנייה במזרח ירושלים.

35% מהתגובות נגד נוטות לימין - 12% מאשימים את האו"ם וטוענים כי הארגון צבוע ו-23% מאשימים את אובמה.

והנה נתון מפתיע, בטח במושגי שיח ברשת: 42% מהתגובות נגד החלטת האו"ם מאופיינות בקולות של השמאל: 27% מאשימים את נתניהו ומלגלגים על מדיניותו ו-15% מאשימים את ההתנחלויות וההסלמה שבעקבות חוק ההסדרה.

רביב טל, מנכ"ל Vigo: "מעניין לראות כי בשונה מאירועים אחרים הפעם יש איזון ברשת בין קולות ימין לקולות שמאל ובנוסף, מרבית השיח נעשה באמצעות דיון מושכל ולא התלהמות, וזה מאפשר את מגוון הדעות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully