וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צ'ק על סך 200 מיליון שקל: התאגיד מחפש הפקות מקור חדשות

2.1.2017 / 13:25

כשברקע הדחייה בתאריך העלייה לשידור, "כאן בהקמה" מפרסמים קול קורא לסדרות דוקו עם התמקדות בקהל צעיר, תוכניות לציון ימי זיכרון ותוכניות מורשת. בתוך כך, ח"כ כבל ועמותת הצלחה דורשים מהיועמ"ש של הכנסת למנוע את אישור תיקון חוק התאגיד

אלדד קובלנץ וגיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
אלדד קובלנץ וגיל עומר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

תאגיד השידור פירסם היום (שני) שלושה קולות קוראים נוספים ליוצרים ולמפיקים ישראלים. התאגיד כבר פרסם עד כה שישה קולות קוראים וישקיע בכל ההפקות סכום גבוה של כ-200 מיליון שקל. היום פורסם קול קורא לסדרות דוקו – עם התמקדות בסדרות הפונות לקהל צעיר, בביוגרפיות ובסדרות בנושאי הורות וחינוך, בריאות וסביבה.

בנוסף, פורסם קול קורא המזמין את היוצרים להגיש הצעות לתוכניות ולסרטים עבור ימי זיכרון ולציון 50 שנה למלחמת ששת הימים. קול קורא שלישי שפורסם קורא ליוצרים להגיש הצעות בנושא היסטוריה, מסורת, מורשת ויהדות עכשווית ואקטואלית. בתאגיד מחפשים גם תכנים חדשניים ורלוונטיים העוסקים בהתמודדות היהדות עם סוגיות ודילמות עכשוויות.

דינה לניר, סמנכ"לית טלוויזיה בתאגיד, מסרה: "יצירה ישראלית היא חלק בלתי נפרד מהשידור הציבורי ולכן חשוב לנו לבחון הצעות ממגוון היוצרים המוכשרים בישראל. אנו רואים בהשקעה מקומית רווח כפול, הן ליוצרים והן לצופים".

"למנוע את אישור החקיקה עד לתיקון כל הפגמים"

בתוך כך, היום צפויה מליאת הכנסת צפויה לאשר בקריאה שנייה ושלישית את התיקון לחוק תאגיד השידור הציבורי, הקובע כי מועד עלייתו לאוויר יידחה לסוף חודש אפריל. זאת לאחר שוועדת הרפורמות של הכנסת אישרה את התיקון בשבוע שעבר.

ח"כ איתן כבל, עו"ד אלדד יניב ועמותת "הצלחה" – שעתרו לבג"ץ בדרישה להקדמת שידורי תאגיד השידור הציבורי – קראו ליועץ המשפטי של הכנסת, עו"ד איל ינון, למנוע את האישור "עד לתיקון כל הפגמים בהליך החקיקה". במכתב שהעבירו באמצעות עו"ד יובל יועז ועו"ד אלעד מן, נטען כי הליך חקיקת הבזק אינו עומד בכללים בסיסיים של הליכי חקיקה.

לטענתם, "להצעת החוק האמורה אין כל דברי הסבר, אין הנמקה ואין תכלית; הצעת החוק הוגשה בבהילות תוך מתן פטור מתקופת המתנה מינימלית, הועברה באופן תמוה לדיון בוועדת הרפורמות בתחום הבנקאות, והיא עתידה לעלות להצבעה בקריאה שנייה ושלישית במליאת הכנסת היום, שבוע ימים בלבד לאחר שהונחה על שולחן הכנסת – כל זאת במטרה לסכל את ההליך המתנהל בבג"ץ בעניין זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully