וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת אלאור אזריה - המדוברת ביותר בשנת 2016

3.1.2017 / 17:04

פרשת אלאור אזריה היא הסיפור התקשורתי הרביעי הכי מסוקר במדיה המערכתית ושנייה רק לנתניהו בשיח הגולשים - כך עולה מניתוח של חברת Vigo עבור וואלה ברנז'ה, אשר נעשה לקראת הכרעת הדין בעניינו של החייל היורה. בתמיכה באזריה נרשמת דווקא ירידה

אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 26 באוקטובר 2016. מגד גוזני
אלאור אזריה, בית הדין הצבאי ביפו. 26 באוקטובר 2016/מגד גוזני
נתניהו מוביל עם 21 אחוזי נוכחות בתקשורת. אחריו, שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון שאף הודח מתפקידו בצל האירוע עם 16%

פרשת אלאור אזריה היא הסיפור התקשורתי הרביעי הכי מסוקר במדיה המערכתית במהלך שנת 2016 - כך עולה מניתוח מיוחד של חברת Vigo ויפעת מחקרי מדיה עבור וואלה ברנז'ה, אשר נעשה לקראת הכרעת הדין בעניינו של החייל היורה מחר (רביעי). מדובר במדיה הארצית בלבד, הכוללת את ערוצי הטלוויזיה, העיתונים הגדולים, והאתרים וואלה! NEWS ו-ynet. שלושת חודשי הסיקור החזקים ביותר היו מיד לאחר התקרית (יוני) וכן לאורך הצגת הטיעונים במשפט - אפריל, יולי וספטמבר.

ומיהן הדמויות הציבוריות שנהנו מחשיפה בעקבות התקרית? במקום הראשון ניצב ראש הממשלה נתניהו אשר הביע תמיכה בחייל היורה תוך שיצר קשר עם הוריו. נתניהו מוביל עם 21 אחוזי נוכחות בתקשורת. אחריו, שר הביטחון לשעבר משה (בוגי) יעלון שאף הודח מתפקידו בצל האירוע עם 16%. אחריהם: שר הביטחון אביגדור ליברמן אשר הביע תמיכה רשמית במשפחת אזריה ואף הגיע כצעד מחאתי מספר פעמים לבית הדין טרם כניסתו לממשלה (13%), בנט עם 12% ושרון גל אשר הריץ קמפיין המונים למימון הוצאות המשפט עם 7%.

פרשת אלאור אזריה היא הפרשה העוצמתית ביותר בשיח החברתי (קודם לה רק נתניהו) והרביעית בעוצמתה בתקשורת בשנת 2016: מעל 14 אלף כתבות ו-400 אלף שיחות בשנה האחרונה. לשם השוואה, הנושאים עליהם דיברו השנה יותר מאשר על אלאור עזריה היו רק הבחירות בארה"ב, גל הפיגועים ומשבר הדיור.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשת: 70% תמיכה מכלל הגולשים

בעוד שערוצי התקשורת הפגינו יחס מעורב כנגד אזריה הגולשים תמכו בו: בתחילת הפרשה זכה "החייל היורה" לעשרות קבוצות תמיכה ברשת ולאחוזי תמיכה גבוהים (מעל 80% מהגולשים שיתפו את שמו ותמונתו וציפו לשחרורו). בהמשך התמתן קצת היחס לאזריה אולם עדיין נותר על כ-70% תמיכה מכלל הגולשים. מעל 200 אלף גולשים שונים הודיעו על תמיכתם באזריה. התומכים הבולטים ביותר: ליברמן, שרון גל והצל.

מניתוח הנתונים עולה הברור מאליו: כמו באירועים קודמים ברשת, גם כאן קיימים שני מחנות אשר בטוחים לחלוטין בצדקתם ולא מסוגלים לשמוע/להבין את הצד האחר. ואכן, מרבית התמיכה נרשמת באמצעות תגובות מתלהמות כנגד הערבים, השמאל והמוסדות המדיניים ש"הפקירו" את החייל. שר הביטחון לשעבר יעלון ספג מעל 10,000 קללות וקריאות גזעניות וכמותו גם המ.פ של החייל. דווקא הסלידה מאזריה מופצת בעיקר באמצעות הסברים, ביניהם גם ויכוחים על מהות האירוע (מחבל או לא, רצח או הריגה, האם נשא מטען וכיו"ב).

לשם השוואה, זו רשימת הנושאים שהסעירו את הרשת ב-2016: במקום הראשון - נתניהו עם 1.4 מיליון שיחות (57% תמיכה, 43% ביקורת). במקום השני - אלאור אזריה עם 400 אלף שיחות (70% תמיכה, 30% ביקורת). במקום השלישי שי חי עם 350 אלף שיחות (81% תמיכה, 19% ביקורת).

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully