וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חודש לסיום כהונת ירון דקל - ועדיין לא ברור מי מפקד גל"צ הבא

5.1.2017 / 9:02

בספטמבר פורסם כי השר ליברמן לא מתכוון להקים ועדת איתור לתפקיד, לאור בחינת מעמד התחנה הצבאית, וכרגע שוררת אי וודאות באשר לזהות מחליפו של דקל. משרד הביטחון לוואלה ברנז'ה: "כרגע אין מה לחדש, כשיהיה נעדכן"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירון דקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבועות ספורים לפני סיום כהונתו של ירון דקל כמפקד גלי צה"ל, שוררת אי וודאות בתחנה הצבאית (גילוי נאות: הכותב מגיש בתחנה) באשר לזהות האיש או האשה שייכנסו לתפקידו.

כבר לפני כשנה ביקש ראש הממשלה נתניהו להחליף את דקל, לאחר הארכה של שנה ובסך הכל חמש שנים בתפקיד, אולם שר הביטחון הקודם, משה (בוגי) יעלון, סרב לכך. לאחר החלפתו באביגדור ליברמן, הסכימו השניים על סיום כהונת דקל. ב"הארץ" נטען אז כי מועמדים אפשריים שנשקלו לתפקיד הם אבישי בן חיים, קלמן ליבסקינד, יועז הנדל ואפילו שרון גל.

בספטמבר פורסם כי השר ליברמן לא מתכוון להקים ועדת איתור לתפקיד, לאור בחינת מעמד התחנה. מנכ"ל משרד הביטחון, אודי אדם, הוצב בראש ועדה במשרד שהגישה לשר המלצות לעתיד התחנה, על רקע התנגדות צה"ל לפעילותה של תחנה צבאית. כזכור, על רקע קיצוץ של 6% בתקציב הצבא, התבטא קצין בכיר בצבא ואמר כי "הרמטכ"ל רוצה להוציא את גל"צ מהצבא - אך לא לסגור את התחנה".

במשרד הביטחון לא פירסמו עד כה את ההמלצות שהוגשו, אך בעבר הושמעו מכיוונים שונים במערכת הפוליטית הצעות שונות לעתיד התחנה, בהן הפרטתה, העברתה למשרד הביטחון או פעילותה תחת תאגיד השידור הציבורי - שגם עתידו מעורפל.

כשהפוליטיקאים מתווכחים ביניהם האם לסגור את התחנה ובהיעדר מינוי עתידי למפקדה, הציבור דווקא אמר את דברו: מסקר TGI האחרון שפורסם בשנה החולפת עלה כי התחנה זינקה בהיקפי ההאזנה ברצועת הפריים בחציון הראשון של 2016. שיעור ההאזנה לגל"צ עלה ל-25% לעומת 23.8% בחציון המקביל אשתקד. גם תחנת הבת גלגל"צ ממשיכה להיות התחנה המואזנת ביותר, עם ממוצע של 37.6% בחציון הראשון של 2016 – עלייה לעומת 34.2% מהחציון המקביל אשתקד.

גם בסקר אמון הציבור בתקשורת הישראלית שפורסם לפני חודשיים בו דורגה האחרונה במקום הנמוך ביותר במידת אמון הציבור בה ב-15 השנים האחרונות, זכו עיתונאי רשות השידור וגל"צ למידת אמון גבוהה יחסית מהשאר.

בתשובה לשאלת וואלה ברנז'ה היכן עומד תהליך חיפוש בחירת מפקד גלי צה"ל הבא, נמסר ממשרד הביטחון: "כרגע אין מה לחדש, כשיהיה נעדכן". בתחנה מטבע הדברים נמצאים בערפל ומתקשים לספק תשובות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully