וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אני יכול לקחת אחריות על האנשים שלנו; סימה ונחום זאת העבודה שלך"

14.1.2017 / 20:16

בחדשות 2 חשפו היום חלק נוסף מהקלטות שיחות רה"מ שלה עם מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, בו התברר עומק המו"מ שניהלו השניים על עיתונאים ספציפיים בעיתון. מוזס אף התייחס לשינוי הקו המערכתי של העיתון: "תהיה פה רעידת אדמה"

נחום ברנע, סימה קדמון. נמרוד סונדרס, אביגיל עוזי, מערכת וואלה! NEWS
נחום ברנע, סימה קדמון/מערכת וואלה! NEWS, נמרוד סונדרס, אביגיל עוזי

"תהיה פה רעידת אדמה", כך התבטא מו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס, בשיחות שניהל עם ראש הממשלה נתניהו. השניים דנו בשינוי הקו המערכתי של העיתון – כפי שפורסם הערב בחדשות 2. הערב (שבת) נחשפו תמלילי השיחות בין השניים, שדנו בין היתר בשמות נוספים שעלו והופרחו של עיתונאים, שעלו באוויר כחלק מהמשא ומתן – כמו למשל הפרשן וכתב הספורט אבי רצון. עם זאת, דווקא בכירי העיתון – סימה קדמון, נחום ברנע וכן פרשן חדשות 2 אמנון אברמוביץ, שכותב טורים לסירוגין בידיעות – מהווים מכשול לפי השיחות בין נתניהו ומוזס, שכן המו"ל טען בפני ראש הממשלה שאין לו שליטה עליהם.

בתחילת השיחה דנו השניים באפשרות להביא מבחוץ עיתונאי בעל דעות ימניות. מוזס אמר לנתניהו: "תן לי ימני (עיתונאי בעל דעות ימניות שאשבץ בעיתון), אני אומר לך את זה כבר הרבה זמן". נתניהו: ענה "אני לא יכול להמציא. חגי סגל, שלדון לקח אותו להיות עורך 'מקור ראשון'". מוזס הוסיף כי "זה מקצוע לנווט תקשורת", ולכך השיב נתניהו: "אני מדבר עם רב אומן, בתור רב אומן".

מוזס הוסיף: "תביא מישהו שיכתוב מחר בבוקר מאמרים, נו תביא, כבר מחר בבוקר בלי קשר לכולם. לפני החוק, לפני הכל. אני מנסה להראות לך רצון טוב, תביא". נתניהו אמר לו "קח את הבחור הזה, הכדורגלן הזה, אבי רצון". מוזס כנראה הביע אי הסכמה לדברים – ונתניהו אמר: "מה אכפת לך?". מוזס אמר, "עזוב את זה, אני צריך לשמור עלייך מפניך. צריך מישהו שיכול לרשום באמצע השבוע מאמרים. תן לו (לארי הרו) 2-3 שמות ואנחנו נפנה אליהם. אבל צריך לבדוק שלא התבטאו פומבית בנושא החוק".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב הזה, השיחה בין השניים גולשת לדילמה - כיצד העיתון ישנה פתאום את הקו שלו. נתניהו דן בפרשנים הבכירים של ידיעות, המקשים עליו לטענתו את החיים באופי הסיקור השלילי כלפיו בעיתון ובמיוחד בטורם: נתניהו אמר "כל יום, איך קוראים לבחורה הזו?", ומוזס השיב "סימה" (כשהכוונה היא לסימה קדמון, הפרשנית הפוליטית הבכירה של ידיעות). נתניהו הוסיף כי "כל יום, יש לי אחד שהורג אותי, איך קוראים לו אברמוביץ?".

מוזס אמר כי "דיברנו שנתיים ואמרנו שאם מסתדרים, אתה צריך למצוא דרך וזה לא מסובך – נחום (ברנע). אתה צריך לפנות לנחום בעצמך אין לי שליטה עליו". נתניהו תוהה "מה עם אמנון?", ומוזס ענה: "אני אפילו לא רוצה להתחיל להתווכח איתך אם הוא עובד אצלי? זה עובד אצלי? אלה אפשר להגיד להם מה לעשות? לאמנון אפשר להגיד מה לעשות? בחייך, הוא רוצה שברק יחזור. זה מה שהוא רוצה". לכך נתניהו אמר "בסדר, שאמנון יהיה מאוזן", ומוזס אמר "לא לא, אני יכול לקחת אחריות על העורכים שלנו. סימה ונחום זאת כבר העבודה שלך. תהיה פה רעידת אדמה (שינוי הקו המערכתי של ידיעות - נ.פ), זה יהיה משהו שצריך להיות חכמים איך עושים את זה".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אמנון אברמוביץ'. ראובן קסטרו
אמנון אברמוביץ'/ראובן קסטרו

"אני מודה לנתניהו. הוא עושה לי כבוד"

אמנון אברמוביץ אמר בתגובה לוואלה ברנז'ה: "אני מודה לנתניהו. הוא עושה לי כבוד". בנוגע להתייחסות לכך שמוזס טען בפני נתניהו - כי אברמוביץ מעוניין שברק יהיה ראש ממשלה - אמר הפרשן: "ארכיון חדשות 2 ו'ידיעות אחרונות' מכיל כמה רשימות שמהן קשה להסיק שאני רוצה שברק יחזור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully