וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בבוא היום ניתן יהיה להעריך שהפרסומים שלנו מהימנים"

17.1.2017 / 14:16

כתב המשפט של חדשות 2 אשר אחראי מדי ערב ל"דרמה היומית" מתייחס בשיחה עם וואלה ברנז'ה לעקיצה של רה"מ ולסיבה בגללה הם לא משדרים את כל התמלילים. ומה באשר לניסיון עמיתיו לחשוף את המקור שלו? "סוגיה בעייתית ומאוד מכוערת"

צילום: שלומי גבאי, עריכת וידאו: ניר חן

"הטענות לפיהן אנחנו מנהלים קמפיין נגד רוה"מ הם ממש דברי הבל. אנחנו לא מנהלים מסע נגד ראש הממשלה ואין לנו עניין בבחירות, בהפלת מפלגתו, בכתב אישום נגדו. אנחנו רוצים להביא כמו שיותר חומרים מהחקירה. היועמ"ש הוא זה שקבע שיש חשד לעבירות פליליות. חקירה שלישית צפויה ומכיוון שלב החקירה הן השיחות עם נוני מוזס, חובתנו להביא כמה שיותר חומרים מהחקירה הזאת" - כך אומר לוואלה ברנז'ה כתב המשפט של חדשות 2 גיא פלג, אשר חושף מדי ערב במהדורה באופן בלעדי קטעים מתמלילי השיחות של מו"ל ידיעות אחרונות" נוני מוזס עם ראש הממשלה נתניהו. פלג אומר את הדברים בשיחה עם אולפן וואלה! NEWS.

פלג מתייחס גם מתייחס לעקיצה של נתניהו אתמול בישיבת סיעה ועל אופן ההקראה שלו, ומשיב לשאלה מדוע בעצם הוא לא חושף את כל חומר ההקלטה שברשותו. לדבריו, "אני לא יכול לשתף בשיקולי העריכה שלנו. יש חומר שצריך לעבד אותו (חלילה לא לסלף אותו) של פגישה של שני מכרים שבעבר שחשבנו שהם אויבים. יש בפרשה הרבה סיפורים ולכן בחלק מהמקרים אנחנו מעדיפים לפצל את הדיווח. אלה שיקולי עריכה". בהמשך מתייחס פלג גם לטענות על עריכה והצגה מגמתית של התמלילים, ואומר: "בבוא היום ניתן יהיה להעריך שהפרסומים שלנו מהימנים ומשקפים גם את רוח הדברים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הדרמה היומית/מערכת וואלה!, צילום מסך

"חרף כל המלעיזים אין לנו דרך לבחון את פעולותיו של היועמ"ש"

"גם אני מנסה להתחקות אחרי מקורות בתחקירים אחרים. זו סוגיה בעייתית ומאוד מכוערת. אני לא חושב שעיתונאים צריכים לנהל דיונים על מי המקור של העמית שלהם"

ומה באשר לניסיון עמיתיו לחשוף את המקור שלו: "גם אני מנסה להתחקות אחרי מקורות בתחקירים אחרים. זו סוגיה בעייתית ומאוד מכוערת. אני לא חושב שעיתונאים צריכים לנהל דיונים על מי המקור של העמית שלהם. חרף הסקרנות יש חשיבות להגיד עד כאן". עם זאת, לדבריו, "יש קשת של אפשרויות ויכול להיות שזה משרת מישהו מגורמי האכיפה שפרטים דולפים. אני לא בטוח שאני יודע מה האינטרס של המקור פה".

פלג מתייחס גם לביקורת כלפי היועמ"ש מנדלביט שנחשב לאוהד משפחת נתניהו ועל כן "מרח" לכאורה את ההחלטה לחקור, ואומר: "היועמ"ש לא מונה ע"י נתניהו אלא ועדת איתור שבראשה עמד הנשיא גרוניס. יתר חברי הוועדה התכנסו ודנו במועמדות שלו...הוא לא יעביר את ההחלטה לשי ניצן כי זו החלטה שהיועמ"ש חייב לקחת. חרף כל המלעיזים אין לנו דרך לבחון את פעולותיו של היועמ"ש. לא ברור מה גרם להימשכות התחקיר. בבוא העת נוכל לקיים הדיון האם הוא פעל כשורה. כעת מוקדם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully