וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נאמרה המילה האחרונה: האם סקר TGI מהימן?

25.1.2017 / 15:12

(עדכון) האם סקר TGI שתוצאותיו פורסמו הבוקר טומן בחובו עיוות בנתונים, שגרם בעיקר לפגיעה בגל"צ? התחנה שינתה חלק מלוח השידורים שלה ואילו מבדיקת וואלה ברנז'ה עולה כי הסקר נותר לא מעודכן. קנטר מדיה: "שם התוכנית הוסף רק ככלי עזר"

הסחת דעת בזמן נהיגה. ShutterStock
הסחת דעת בזמן נהיגה/ShutterStock

(עדכון: 16:20)

האם סקר TGI שתוצאותיו פורסמו הבוקר טומן בחובו עיוות בנתונים, שגרם בעיקר לפגיעה בגל"צ? התחנה שינתה חלק מלוח השידורים שלה בתקופת הסקר, ואילו מבדיקת וואלה ברנז'ה עולה כי הסקר נותר לא מעודכן ומופיעות בו תוכניות ישנות, במקום חדשות. יש לציין כי התחנה עלתה בסיכום שנתי, אך ירדה בחציון השני.

הירידה נוצרה גם בגלל שינוי חלק מהתוכניות ברצועות המואזנות ביותר במהלך היום (בבוקר ובערב), מה שהשפיע רבות על הנתונים הסופיים. התוכניות שונו במהלך זמן מדידת הסקר, אך לא ניתן היה לעדכן זאת כחלק מהמדיניות של TGI, לפיה ברגע שהסקר מודפס על גבי השאלונים והם נשלחים – לא ניתן לשנות את שם התוכנית עד לסקר הבא שמודפס כעבור חצי שנה. למשל, תוכנית חדשה שעלתה בפברואר לא תיכנס עד לחציון השני, למרות שבפועל היא משודרת בחלק גדול של החציון הראשון.

כך לדוגמא, הנסקרים נשאלו האם הם מאזינים לתוכנית של יאיר ניצני – שכבר לא קיימת בלוח השידורים - ואילו התוכנית של אראל סג"ל למשל (גילוי נאות: עורך המדור דוד ורטהיים משדר בתוכנית) כלל לא מופיעה בשאלון, כאשר במקומה נשאלו הנסקרים על "המילה האחרונה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתוך השאלון של סקר TGI/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שמות התוכניות התווספו לסקר כדי להקטין את הבלבול אצל הצרכן"

קנטר מדיה: "קיימת ירידה כללית בהאזנה לרדיו כולל בגל"צ, בין השאר ברצועות הזמן האחרות המציגות פערים דומים, למרות שלא היו בהן שינויים בשם התוכנית. לפיכך, לא ניתן לייחס את השינוי בהאזנה לגורם זה"

מנגד, בחברת "קנטר מדיה" המבצעת את הסקר, דוחים את הטענות בתוקף, ואומרים לוואלה ברנז'ה כי שם התוכנית הוסף לסקר רק ככלי עזר לשאלון, שבכלל מתמקד בשעה, בשם התחנה ובתדר שלה, כדי "להקטין את רמת הבלבול אצל הצרכן". בחברה גם מסבירים כי את הנתונים ללוח השידורים הם מקבלים מהתחנות עצמן, כך שלא ניתן לבוא אליהם בטענות אם הלוח אינו מעודכן.

בנוסף, לאחר הפרסום בוואלה ברנז'ה, הוציאה קנטר מדיה לכל כלי התקשורת הודעת הבהרה בנוסח הבא: "תבנית שאלון הרדיו בסקר ה-TGI שודרגה לפני חצי שנה, במטרה לאפשר למרואיין יתר קלות ודיוק לזיהוי התחנה המאוזנת ברצועת זמן שהוא האזין אליה. לצורך כך, התווסף לשאלון בכל רצועת זמן/תחנה גם שם התוכנית, כך שאם לדוגמא מרואיין האזין ברצועת זמן X ולא זכר בוודאות את שם התחנה, אזי שם התוכנית שמש כעזר לדיוק במענה".

"לצורך זאת קיבלנו מראש, מכל התחנות, את מיפוי התוכניות בהתאם לרצועות הזמן. במהלך גל הסקר ולאחר שהשאלון יצא לשדה (ולפיכך לא התאפשר לשנותו) שינו בגל"צ חלק מלוח השידורים ברצועות הזמן : 06:00-06:59, 11:00-11:59, 18:00-18:59. יובהר כי בגל הנוכחי קיימת ירידה כללית בהאזנה לרדיו כולל בגל"צ, בין השאר ברצועות הזמן האחרות המציגות פערים דומים לעומת התקופה הקודמת (ברצועות שבהן חל שינוי) למרות שלא היו בהן שינויים בשם התוכנית במהלך תקופת הסקר. לפיכך, לא ניתן בבירור לייחס את השינוי בהאזנה לגורם זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully