וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיתונאי רשות השידור בביקורת על ההסתדרות: "נמשיך להיאבק בלי האח הגדול"

26.1.2017 / 12:02

במכתב ששלח לעובדי הרשות יו"ר ועד העיתונאים ונציג אגודת העיתונאים מיקי קליין, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, הוא נשען על תקדים נמל אשדוד: "מה אנו יכולים ללמוד על הנהגת ההסתדרות שלא הייתה שם במכירת החיסול הכללית של הרשות? שנמשיך לשמור על מסגרת איגוד עצמאית"

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור/ראובן קסטרו
"ראיתי שניתן לפעול אחרת ללא מורא. אנו רואים כיצד עובדי נמל אשדוד החליטו שאם ההסתדרות אינה שיריון מגן ראוי לשמו עליהם - הם לא דנים את עצמם להובלה אל האבדון התעסוקתי במסגרתה קמו ונטשו את השומר שנרדם על משמרתו"

יו"ר ועד העיתונאים טלוויזיה ונציג אגודת העיתונאים ברשות השידור, מיקי קליין, שלח אתמול (רביעי) מכתב לעובדי הרשות ובו הוא לוקח דוגמא מהמאבק שמנהלים העובדים בנמל אשדוד – ללא תמיכת ההסתדרות בהם. לפי המכתב, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, לא רק עובדי נמל אשדוד מתוסכלים מהסתדרות העובדים הכללית, אלא גם עובדי הרשות חשים כך בעקבות אי-המעורבות של ההסתדרות וחוסר התמיכה במאבקם ובשמירה על זכויותיהם במקום העבודה.

בתחילת המכתב, קליין מציין במכתב את ההחלטה לאחד את ועדי העובדים ברשות השידור לפני מספר חודשים: "החלטנו כל ראשי הוועדים של רשות השידור להתאחד על מנת לשמור על החוזק 'כוחנו באחדותנו'. הקמנו 2 ועדי גג בלבד של העיתונאים ושל העובדים השייכים להסתדרות". הוא מזכיר כי הוגש בג"ץ על ידי ארגון העיתונאים "המסונף להסתדרות", לטענתו, בג"ץ שדרש מיידית את סגירת הרשות ופתיחת התאגיד. יש לציין כי לאגודת העיתונאים אין קשר להסתדרות, בניגוד לארגון העיתונאים.

"ביקשתי הבהרות מראשי הוועדים ששייכים להסתדרות , מה הדבר? נאמרו לי דברים שהיו ניתנים לבליעה, הבלגתי. פונים אלי כל הזמן עובדים שלא שייכים לוועד העיתונאים, מבקשים עצה, הגנה, מפוחדים, שואלים מה יהיה?", לפי קליין.

הוא כתב כי "ראיתי שניתן לפעול אחרת ללא מורא. אנו רואים כיצד עובדי נמל אשדוד החליטו שאם ההסתדרות אינה שיריון מגן ראוי לשמו עליהם - הם לא דנים את עצמם להובלה אל האבדון התעסוקתי במסגרתה קמו ונטשו את השומר שנרדם על משמרתו. את הארגון שאמור ללכת עימם לכל אורך המאבק - ולא היה שם בצומת גורלית לעתידם".

לסיכום, קליין טוען כי "מה אנו יכולים ללמוד מן המאבק הזה? אנחנו שלאורך שנים יצרו לנו מיתוג שלילי שאין לו תקנה. שיש לסגרו. מה אנו יכולים ללמוד על הנהגת ההסתדרות שלא הייתה שם במכירת החיסול הכללית של רשות השידור? שנמשיך להיאבק בלי האח הגדול. שנמשיך לשמור על מסגרת איגוד עצמאית שאינה סמוכה על שולחנה של ההסתדרות. שיחד נוכל להגן על כל אחת ואחד מן החברים באגודת העיתונאים בירושלים - האיגוד היציג של עובדי השידור הציבורי. יציג - ועם קבלות של אי תלות ועצמאות בעשייה לאורך שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully