וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקשה לתביעה ייצוגית כנגד "האח הגדול" בעקבות החזרת המודחים

29.1.2017 / 14:00

פרסום ראשון: בקשה לתביעה ייצוגית כנגד קשת הוגשה הבוקר לבית משפט, בעקבות הפרק בשבוע שעבר ב"האח הגדול" בו הדיירים שהודחו מבית האח על ידי סמסים שעולים כסף הוחזרו במפתיע לבית. התביעה טוענת ל"הטעיה בוטה"

צילום מסך

פרסום ראשון: בקשה לתביעה ייצוגית כנגד שידורי קשת בעקבות החזרת המודחים ל"האח הגדול" הוגשה הבוקר (ראשון) בבית המשפט המחוזי בירושלים. התביעה, שהוגשה על די אחת הצופות האדוקות בתוכנית, עו"ד דנה סעדו, באמצעות עורכי הדין נופר טל ורועי ביטון, נמסרה לבית משפט בעקבות פרק ששודר ביום שלישי האחרון, שבו הדיירים שהודחו מבית האח על ידי סמסים (במחיר של שקל לסמס) הוחזרו במפתיע לבית. התביעה מקשת היא להחזיר את הכסף למצביעים העונה ולפצות אותם על עוגמת הנפש.

התובעת טוענת ל"הטעיה בוטה" מצד קשת. "הליך ההדחה מתקיים באמצעות הצבעת הצופים, המשלמים עבור ההצבעות (...) בעונה השמינית המשודרת בימים אלו, התקיימו כבר מספר הדחות, בהם שילמו חברי הקבוצה כסף רב, על מנת להצביע עבור המועמד המועדף עליהם כדי שהוא יישאר בבית", צויין בכתב התביעה, "בתוכנית ששודרה ביום 24.1.17, הוחזרו כל המודחים של העונה לתוך הבית (למעט אחת שלא רצתה בכך). כלומר, כל ההצבעות עד למועד זה ירדו לטמיון. מדובר במיליוני שקלים. בתקנון אמנם קיים סעיף המתייחס לאפשרות כזו (סעיף 39 לתקנון) ואולם, התקנון אינו נגיש לכלל הצופים שנקראים ע"י קשת להצביע ולממש את כל 10 ההצבעות היומיות, והיא אף אינה מפנה אליו בפרסומות הקוראות לצופים להצביע, לפחות לא באופן ברור שכן המבקשת לא הבחינה בכך וכמוהה עוד עשרות צופים שהצביעו במהלך העונה והתלוננו על כך, בין היתר באמצעי המדיה והרשתות החברתיות (...) כלומר, קשת הטעתה את הצופים לחשוב שאם יצביעו עבור המועמד העדיף עליהם, הדבר יועיל לו ויוביל להדחת מועמדים אחרים. לשם כך ותוך הסתמכות על כך, שילמו צופים רבים עשרות ואף מאות שקלים, על מנת להצביע עבור המועמד המועדף עליהם".

ארז טל, קורין גדעון. לירון מולדובן
ארז טל וקורין גדעון, מנחי "האח הגדול"/לירון מולדובן

"הצופים לא היו מצביעים ולא משלמים שום סכום, אילו ידעו שקשת תבטל את ההדחות", מוסיפה וטוענת התובעת, "במעשיה המתוארים לעיל, גרמה קשת למצביעים, הם חברי הקבוצה, נזק ממוני (הסכום ששילמו עבור ההצבעות) וכן נזק שאינו ממוני, תחושת תסכול, וכעס, הרגשה שרימו אותם".

בכתב התביעה נטען עוד כי "בקשה זו עוסקת בהטעיה בוטה, על ידי קשת, כלפי צופי התוכנית 'האח הגדול' בעונה השמינית וכן בפגיעה באוטונומיה של הצופים אשר השתתפו בפעילות מטעם קשת, בקשר עם התוכנית". התובעת מציינת כי "מדובר בתביעה בעלת חשיבות רבה, לאור ההתנהגות חסרת הרסן של קשת, אשר בחרה להציב עצמה מעל להוראות החוק, לפגוע פגיעות חמורות בציבור גדול, והכל למען השאת רווחיה (...) קשת התנהגה שלא בתום לב, כאשר לא יידעה את הצופים שייתכן והצבעתם כלל לא תועיל למתמודד המועדף עליהם, שכן בכל רגע נתון היא יכולה להשיב את כל המודחים חזרה אל התחרות. לעומת זאת, קשת עודדה את הצופים להצביע כמה שיותר פעמים כדי 'לעזור' למתמודד המועדף עליהם".

בית המשפט התבקש לאשר את התביעה כתובענה ייצוגית, לקבוע כי הקבוצה שבשמה תנוהל התביעה היא "כל מי שהצביע ושילם עבור הצבעה לשם השארת מועמד בתוכנית האח הגדול של שידורי קשת", ולפסוק להם "גמול הולם וראוי". התובעת עצמה אומדת את נזקה הממוני על סך 20 שקלים בעקבות 20 הצבעות ממכשירי טלפון סלולרי, וטוענת כי לה ולשאר הצופים "נגרמו גם נזקים המתבטאים בתחושות תסכול, כעס, עוגמת נפש ובזבוז זמן (...) הנזק הבלתי ממוני שנגרם למבקשת, כמו גם ליתר חברי הקבוצה, כתוצאה ישירה ממעשי קשת, מוערך על ידי המבקשת בסך 50 שקלים לכל חבר קבוצה". התובעת מציינת כי "חישוב הסכומים המגיעים לחברי הקבוצה מצריך בירור ובדיקה של הנתונים המדויקים ואלו מצויים בידי קשת. בשלב זה גם בהערכת נזק שמרנית ומינימליסטית, ניתן לשער כי סכום הנזקים שגרמה קשת ללקוחותיה בשל מעשיה ומחדליה המתוארים בכתב תביעה עולה לפחות כדי 2,500,001 שקלים".

עוד באותו נושא

האח הגדול: שכחתם ששלחנו המון סמסים כדי להעיף את האנשים האלה, כן?

לכתבה המלאה
seperator

מהפקת התוכנית נמסר בתגובה: "מהלך החזרת המודחים הינו 'גלגל הצלה', העולה בקנה אחד עם תקנון התוכנית וחוקי הפורמט, ואף מקובל בז'אנר הריאליטי. בתום השבוע הקרוב רק מודח אחד שקיבל הזדמנות שניה אכן ישאר בבית. בכל מקרה, הצבעות הצופים לא היו לשווא, כיוון שהם השפיעו וממשיכים להשפיע על כך שהדיירים המועדפים עליהם ישארו בתוכנית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully