וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברץ, רות סוף: 'הניסיון לרצות – זו הדרך הכי קצרה החוצה"

31.1.2017 / 13:37

בתקופתו של רן ברץ מערכת היחסים בין נתניהו לתקשורת הידרדרה לשפל חדש, ששיאו בניסוח תגובות אישיות כלפי עיתונאים. איך התקבלה עזיבת ראש מטה ההסברה השנוי במחלוקת בקרב נפגעיו העיקריים? אמ;לק: וואלה ברנז'ה לא זיהתה אנחת רווחה

רן ברץ ובנימין נתניהו. gettyimages, מערכת וואלה!
"בואו לא נייחס לו יותר מדי". נתניהו וברץ/מערכת וואלה!, gettyimages
בתקופתו של ברץ מערכת היחסים בין נתניהו לתקשורת הידרדרה לשפל חדש, כשהשיא נרשם בתגובה הארוכה והידועה לשמצה שהקריאה אילנה דיין

איך התקבלה עזיבת ראש מטה ההסברה השנוי במחלוקת בקרב נפגעיו העיקריים? אחרי אינסוף הערכות, אתמול (ראשון) פרסם מואב ורדי בחדשות 10 כי רן ברץ מסיים את תפקידו באופן רשמי כעבור שבעה חודשים בלבד. תפקידו הוגדר באופן רשמי כיועץ בכיר לראש הממשלה בנימין נתניהו לענייני הסברה, ורבים נטו לייחס לברץ את הגלישה לפסים אישיים כנגד אנשי תקשורת וכלי תקשורת בתגובותיו של רה"מ.

בסוף השבוע האחרון פורסם ב"אולפן שישי" של חדשות 2 כי בכירים בלשכת רה"מ טענו כי ברץ העלה את המתח בלשכה וכי הוא זה שגרר את נתניהו "אל הקצה" ואחראי לעימותים האחרונים מול התקשורת מצד נתניהו - ובשל כך הוא "מחוק". ואולם, למרות שרבים מייחסים את פרישתו של ברץ לחיכוכים עם רה"מ ורעייתו – ברץ הכחיש זאת בהודעת הפרישה שפרסם.

כך או אחרת, בתקופתו של ברץ מערכת היחסים בין נתניהו לתקשורת הידרדרה לשפל חדש, כשהשיא נרשם בתגובה הארוכה והידועה לשמצה שהקריאה אילנה דיין לאחר פרסום התחקיר שלה על לשכת רה"מ, ועד להשתלחויות קבועות בעיתונאים נוספים כמו רביב דרוקר מחדשות 10.

אילנה דיין מקריאה את תגובת ראש הממשלה לתחקיר "האקווריום". מערכת וואלה! NEWS
נפגעת ברץ. אילנה דיין/מערכת וואלה! NEWS

"הולך על הסתה בדברים שקריים ולא רלוונטיים"

דוגמא נוספת התרחשה בתחילת נובמבר, כאשר נתניהו הגיב לתחקיר "הארץ" על האובססיה שלו לתקשורת – ואמר: "אנו יכולים רק לקוות שהעובדה שקונצרן העיתונות הגרמני 'דומון שאוברג', שעסק בהפצת תעמולה נאצית בזמן מלחמת העולם השנייה, רכש 20% ממניות 'הארץ' – אינה קשורה להלך רוח זה".

עמוס שוקן התייחס היום להתפטרות של ברץ ואמר לוואלה ברנז'ה כי "אני בזמנו צייצתי שהתגובה ההיא של נתניהו נגד 'הארץ' נראית כמו עבודה של רן ברץ. כשמסתכלים על הפייסבוק של נתניהו אתמול, אני לא יודע אם לייחס את מה שכתוב לרן ברץ או לא, אבל אלה תגובות שיש להן מטרות שלא קשורות לנושא שעליו מגיבים - וזאת תופעה מצערת. זה פוגע לדעתי בדימוי רה"מ, אבל אני לא היועץ שלו אז אולי הוא חושב שזה עוזר לו".

לשאלה האם משהו ישתנה באופי התגובות, אמר שוקן כי "אני לא יודע אם משהו ישתנה. עד כה אלה היו תגובות מסיתות ולא טובות, ומי שמתייחס אליהן מבין שלרה"מ אין תגובה לדברים המהותיים אז הוא הולך על הסתה בדברים שקריים ולא רלוונטיים. אם זה לא יהיה כך החל מעכשיו – זה יהיה שינוי לטובה".

עוד באותו נושא

צפו: אילנה דיין מקריאה את תגובת לשכת נתניהו - נגדה

לכתבה המלאה
עמוס שוקן. ראובן קסטרו
"נראית כמו עבודה של רן ברץ". עמוס שוקן/ראובן קסטרו

"הטון זה לא מעשה ידי רן ברץ"

"יכול להיות שהוא מביא לו את הכלים, את הציטוטים ודואג שיהיה בשר – אבל הטון זה לא מעשה ידי ברץ. בואו לא נייחס לו יותר מדי"

עיתונאי בכיר אחר, אף הוא מסביבת נפגעי ברץ, אמר לוואלה ברנז'ה כי הוא אינו מופתע מסיום דרכו של ברץ בלשכה: "גורם שעבד בלשכת רה"מ במשך שנים ארוכות אמר לי פעם משהו מעניין, ונזכרתי בו איך ששמעתי על ההתפטרות שלו: 'הניסיון לרצות – זו הדרך הכי קצרה החוצה. מהטעם הפשוט שלעולם אתה לא יכול לרצות'".

לעומתו, כתב פוליטי בכיר המעורה בפרטים סבור כי ההתפטרות של ברץ לא תשנה את הקו הקבוע של נתניהו, שבו הוא תוקף ומאשים את התקשורת שוב ושוב. "אולי ברץ היה אינסטרומנט חשוב אבל המנוע האמוציונלי לכל הדבר הזה זה יאיר ושרה, וזה לא איזה משהו שרן ברץ בא ומשנה את הראש של ביבי. יכול להיות שהוא מביא לו את הכלים, את הציטוטים ודואג שיהיה בשר – אבל הטון זה לא מעשה ידי רן ברץ. בואו לא נייחס לו יותר מדי", אמר.

תוקף לדברי הכתב ניתן למצוא גם בהמשך הקו הלעומתי של נתניהו נגד התקשורת אחר הודעת הפרישה של ברץ. כך לדוגמא, רק אתמול בפוסט שפרסם על המחלוקת הדיפלומטית עם מקסיקו שנוצרה עם הציוץ שלו, שהביע תמיכה בהקמת חומה בינה לבין ארה"ב, נתניהו האשים את התקשורת ואמר: "התקשורת השמאלנית מגויסת למסע ציד בולשביקי, שטיפת מוח ורצח אופי נגדי ונגד משפחתי. זה קורה יום-יום וערב-ערב. הם מייצרים עלינו מבול, אין מילה אחרת, של חדשות מזוייפות – מה שקוראים 'פייק ניוז'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully