וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: קמרון ניסה להביא לפיטוריו של עורך עיתון שתמך בברקזיט

2.2.2017 / 8:24

על פי דיווח ב-BBC, ראש ממשלת בריטניה לשעבר נפגש עם עורך ה"דיילי מייל" וניסה לשכנעו לתמוך בהישארות באיחוד. משסירב נפגש קמרון עם מו"ל העיתון וביקש לפטרו. השניים הכחישו את הדיווח

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד ואוהד פיטר

ראש ממשלת בריטניה לשעבר דיוויד קמרון ניסה להביא לפיטוריו של עורך העיתון "דיילי מייל", שלושה חודשים לפני משאל העם על הפרישה מן האיחוד האירופי – כך חשפה אתמול (רביעי) רשת BBC. על פי הדיווח, קמרון נפגש עם העורך עצמו, פול דאקר, בחודש פברואר לפני שנה, וביקש ממנו "לבוא לקראתו" בסיקור המגעים מול בריסל. זאת, לאחר שהדיילי מייל, העיתון השני הכי נפוץ בממלכה, הביע תמיכה בברקזיט. הפגישה בין קמרון לדאקר, כך דווח, נערכה ביום שבו נשיא המועצה האירופית, דונלד טוסק, הודיע על הסכם בין האיחוד לבריטניה.

ראש הממשלה לשעבר, שהתפטר אחרי ההפסד במשאל העם ביוני, קיווה שההסכם יטה את דעת הקהל בארצו נגד הפרישה. יום למחרת, בעמוד הראשי של העיתון הופיעה כותרת שהאשימה את ראש הממשלה ב"הטעייה" וב"מכירת המדינה בזול". כחודש לאחר מכן, נפגש קמרון עם מו"ל העיתון, ג'ונתן הרמסוורת', וביקש ממנו לפטר את דאקר, העורך את העיתון זה 25 שנה. על פי הדיווח, כשלדאקר נודע על דבר הפגישה, הוא זעם ונשבע להחריף את הקו נגד האיחוד שהוביל בעיתונו.

עוד בנושא:
בריטניה: הפרלמנט אישר את השלב הראשון ביישום הברקזיט
דייוויד קמרון התפטר מהפרלמנט הבריטי: "אסיח את דעת הממשלה"
תרזה מיי מונתה רשמית לראשות ממשלת בריטניה: "אלחם בחוסר הצדק החברתי"

שער הדיילי מייל נגד דיוויד קמרון 3 בפברואר 2016. ללא, מערכת וואלה! NEWS
"ההטעיה הגדולה". שער הדיילי מייל אחרי הפגישה של קמרון/מערכת וואלה! NEWS, ללא

דובר מטעמו של קמרון מסר בתגובה לדיווח ב-BBC כי ראש הממשלה לשעבר ניסה בסך הכול לשכנע את השניים בעמדתו, התומכת בהישארות באיחוד. "לא נכון לומר שדיוויד קמרון האמין שהוא יכול להשפיע על זהות עורכו של ה'דיילי מייל'", מסר הדובר. דוברו של הרמסוורת' סירב לאשר או להכחיש את הדיווח, אך אמר כי המו"ל "קיבל פניות מיותר מראש ממשלה אחד" בבקשה לפטר עורכים בשנים עברו. דאקר עצמו סירב אף הוא למסור תגובה ואמר רק כי הוא נהנה מחופש עיתונאי בעבודתו כעורך.

אמש אישר בית המחוקקים בממלכה את השלב הראשון בתחילת ההליכים לפרישה מן האיחוד. זאת, עם אישורה של הצעת חוק שתאפשר לממשלה להפעיל את סעיף 50 באמנת ליסבון, שעליה מושתת האיחוד. ההצבעה בפרלמנט התקיימה בעקבות פסיקת בית המשפט העליון במדינה שחייב את ראשת הממשלה, תרזה מיי, להביא את הנושא בפני בית המחוקקים. ממשלתה של מיי התחייבה להפעיל את הסעיף עד לסוף חודש מרץ.

משאל העם על הפרישה מן האיחוד האירופי נערך בבריטניה ב-23 ביוני 2016. 52% מאזרחי הממלכה הצביעו בעד הפרישה, מול 48% שתמכו בהישארות בגוש המדינות. קמרון הגיש את התפטרותו יום למחרת ואמר כי "אזרחי בריטניה הכריעו בעד עזיבת האיחוד ויש לכבד את רצונם".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
תומכי מחנה היפרדות מהאיחוד האירופי חוגגים את תוצאות משאל העם בבריטניה 24 יוני 2016. רויטרס
אזרחים חוגגים את ההכרעה במשאל העם על הפרישה מן האיחוד, ביוני/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully