וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפיינל פור: מי יקבל לידיו את ניהול ערוץ הכנסת?

2.2.2017 / 12:05

אחרי אינספור גלגולים, הגיעו לקו הגמר של הפעלת ערוץ הכנסת 4 קבוצות: חדשות 2, RGE, ערוץ 20 וקבוצה נוספת הכוללת את רם בליניקוב, תיא תקשורת ויסמין טיוי. וואלה ברנז'ה עם סיכום ביניים והערכת סיכויים של המועמדים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
במועצת הכבלים והלוויין דורשים מהמתמודדים הצגה של אריזה גרפית ומיתוג מחדש של הערוץ, לצד דרישות חדשות למידע טקסטואלי שיוצג לצופים וכן הוצאת הערוץ מכתלי המשכן

במשרדי מועצת הכבלים והלוויין נערמו בתקופה האחרונה כ-15 ארגזים המכילים את ההצעות של ארבע הקבוצות המתמודדות על המכרז להפעלת ערוץ הכנסת. הערוץ הנוכחי, אותו מפעילה בעשור האחרון חברת חדשות 2, אמור לרדת במהלך חודש מאי על פי החוק – לאחר שלא הוארכה לערוץ תקופת הזיכיון לסוף 2017. הזוכה צפוי להיבחר רשמית לקראת סוף חודש מרץ, על מנת לתת לקבוצה הזוכה מספיק זמן להתארגן לעלייה לאוויר. תקציב הערוץ החדש יעמוד על כ-25 מיליון שקל, קצת יותר מהתקציב של הערוץ הנוכחי שעמד על 23 מיליון שקל, כאשר על המתמודדים נאסר להוסיף סכום נוסף.

באוגוסט האחרון אושר סופית חוק ערוץ הכנסת, שתוקן בעקבות המלצות ועדת פריש. בין היתר התיקון כולל הרחבת שידורי ערוץ הכנסת גם לשידורים באתר אינטרנט ייעודי, שבו ישודרו ישיבות ממליאת הכנסת ומהוועדות. עוד נקבע כי בעת צילום ושידור ישיבות מליאת הכנסת, הערוץ יצלם את מי שקיבל רשות דיבור, אך אין בהוראה זו למנוע ממנו לשדר במקביל התרחשויות אחרות במליאה. הסעיף המדובר ביותר בתיקון היה סעיף הביזוי – לפיו על הערוץ אסור לבזות את הכנסת. לבסוף הסעיף רוכך ונקבע כי "הגוף המשדר יבטיח כי התוכן שישדר יהיה אמין, הוגן ומקצועי, תוך נאמנות לאמת העובדתית ולחובת הדיווח לציבור". במועצת הכבלים והלוויין דורשים מהמתמודדים הצגה של אריזה גרפית ומיתוג מחדש של הערוץ, לצד דרישות חדשות למידע טקסטואלי שיוצג לצופים וכן הוצאת הערוץ מכתלי המשכן.

למכרז שנסגר אתמול (רביעי) וקדמו לו היערכות של מספר כלי תקשורת, וביניהם יס וידיעות אחרונות, הגיעו לקו הגמר 4 קבוצות: חדשות 2, RGE, ערוץ 20 וקבוצה נוספת הכוללת את רם בליניקוב, תיא תקשורת ויסמין טיוי. וואלה ברנז'ה מעניקה להן סיכום ביניים והערכת סיכויים לקראת ההכרזה על המנצח שתיערך בחודש מרץ.

חדשות 2: ניסיון לצד אי הוודאות בפיצול

בראש נבחרת חדשות 2 למכרז ערוץ הכנסת נמצאת אורנה ברביבאי, לשעבר ראש אכ"א, המיועדת לתפקיד יו"ר דירקטוריון. עוד בנבחרת של חדשות 2: רו"ח איריס שטרק, פרופ' אביעד הכהן המשמש כדיקן המרכז האקדמי "שערי משפט", והעיתונאית גל גבאי זוכת פרס סוקולוב לעיתונות ואות אומ"ץ.

היתרון הבולט של הקבוצה הוא הניסיון שכבר יש לה בהפעלת הערוץ - ניסיון שהוכח באלפי שעות שידור עם חופש עיתונאי מלא ולא מעט הצלחות מוכחות. חיסרון אפשרי ניתן לראות ברקע פיצול ערוץ 2 שאמור להתרחש בסוף 2017, כאשר המהלך צפוי להשפיע גם על חברת החדשות – שצפויה להימכר לאחת הזכייניות (קשת ורשת) כ-3 שנים לאחר הפיצול, במנגנון התמחרות במב"י. עם זאת, גם במקרה כזה, אין קשר בין תקציב ערוץ הכנסת וניהול שכן מדובר בגוף עצמאי.

אבי וייס. אביב חופי
ניסיון רב שנים. מנכ"ל חדשות 2 אבי וייס/אביב חופי

RGE: ניסיון בניהול ערוצים

RGE – מבעלי ערוץ 10 - מציגה את הנבחרת שלה למכרז ערוץ הכנסת שכוללת את יו"ר הקבוצה, יגאל כהן אורגד, שר האוצר לשעבר ונשיא אוניברסיטת אריאל, המנכ"ל אילן דה פריס, לשעבר מנהל התוכן של טלעד ורשת, והעורך הראשי ערן טיפנברון, לשעבר עורך ynet - שכזכור שמו הוזכר לאחרונה גם בתמלילי השיחות בפרשת נתניהו-מוזס והוא אף מסר עדות במשטרה. דירקטורים נוספים בקבוצה הם: מאלק עמרור, עו"ד ואיש ציבור מטייבה, רחל סליבצקי, לשעבר יו"ר תנועת האשה הדתית אמונה ואוסנת כותן, חברת הנהלת יוניצ"ף ישראל.

היתרון שמביאה עמה קבוצת RGE למכרז הוא הניסיון רב השנים בניהול ערוצי שידור רבים (מחזיקה גם בערוצי הספורט ובערוצי הילדים של הוט), וכן האופק לעוד 14 שנות שידור שהעניק לערוץ 10 מתן הרשיון. בנוסף, הקבוצה נהנית מרוח גבית ציבורית בכל הנוגע לחופש העיתונאי שניתן לעיתונאי חדשות 10.

פרמיירת פושרז. אור גפן,
בין חקירה לחקירה, מייצג את הקבוצה. ערן טיפנברון/אור גפן

ערוץ 20: צבעים פוליטיים עזים

בראש נבחרת ערוץ 20 למכרז הכנסת עומד דוד קמיניץ מנכ"ל הוט לשעבר. המנכ"ל הוא מוטי שקלאר, לשעבר מנכ"ל רשות השידור ויו"ר הרשות השנייה. חגי גולן, שאתמול פורסם כי הוא עוזב את "גלובס" כעבור 20 שנה לטובת המכרז לערוץ הכנסת, ישמש העורך הראשי. מנהל רשת ב' צ'יקו מנשה ישמש בתפקיד מנהל האקטואליה והחדשות. בנוסף לכך, אירית אמבר, ממייסדי קשת, מונתה כדירקטורית בכירה בדירקטוריון.

החיסרון הבולט של הקבוצה הוא שלמרות האישור שניתן לאחרונה לערוץ 20 לשדר מהדורות חדשות, עדיין אין לו ניסיון מעשי בשידור חדשות. בנוסף, הערוץ צבוע בצבעים פוליטיים עזים שעלולים לפגוע בלגיטימציה הציבורית העתידית של שידוריו (סעיף שדווקא עשוי להועיל לו בכל הקשור לרוח הגבית שיקבל מדרג הפוליטי של הקואליציה). גם פרשת שרון גל שנעלם באופן מסתורי ממצבת כוח האדם של הערוץ בוודאי לא מוסיפה לו נקודות בסולם הניהולי.

שרון גל בהכרעת דין לחייל אלאור אזריה, קריה, תל אביב. ינואר 2017. ניב אהרונסון
צביון ימני/ניב אהרונסון

תיא תקשורת: רב הנסתר על הגלוי

הקבוצה האחרונה היא תיא תקשורת של עמי גניגר, בעלי אולפני הרצליה, המתמודדת ביחד עם חברת יסמין טיוי, של יוסי עוזרד וליסה שילוח, בעלי חברת ההפקות יולי אוגוסט. גם רם בלניקוב, לשעבר הממונה על התקציבים ומנכ"ל הוט, שותף בקבוצה. היו"ר המיועד הוא דורון אלמוג והמנכ"ל הוא איל אופנהיים, לשעבר מנכ"ל ערוץ 8 ומנהל מחלקת האקטואליה של רשת.

לאנשי התקשורת אשר הרכיבו את הקבוצה (שהוקמה למטרה זו) יש ניסיון מצטבר רב בעולמות הטלוויזיה, ואולם עדיין לא ברור מה טיב ההצעה שהגישו ועל איזה בסיס תפעולי יוכל לקום הארגון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully