וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרעת תנאים לעובדי רשות ותיקים; "מפרה את החוק ברגל גסה"

5.2.2017 / 13:45

עובדת בשם גילי טלמון מתארת כי בשבוע שעבר הודיעו לה כי לאחר 20 שנה בהם עבדה ברשות השידור - הסכם ההעסקה שלה שונה והתנאים שלה הורעו. לוואלה ברנז'ה נודע כי יש עוד לפחות 10 עובדים שקיבלו הודעה מפתיעה דומה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנות הרשות, ארכיון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כ-3 חודשים לפני סגירת רשות השידור, לא ברור מדוע שונה סטטוס העסקה של מספר עובדים ותיקים - מה שהביא לפגיעה בזכויותיהם. בפוסט שפרסמה בסופ"ש האחרון עובדת בשם גילי טלמון היא מתארת שבשבוע שעבר הודיעו לה כי לאחר 20 שנה בהם עבדה ברשות, הסכם ההעסקה שלה שונה, כאשר מעכשיו היא תיאלץ לפתוח תיק עוסק מורשה במס הכנסה ולא ישולמו לה זכויות סוציאליות כפי שהיה עד כה. בנוסף אליה, לוואלה ברנז'ה נודע כי יש עוד כ-10 עובדים מתחנות הרדיו רשת ג', 88FM ורק"ע שהודיעו להם כי תנאי העסקתם הורעו.

טלמון, שציינה בפוסט כי היא סועדת את בעלה הנכה, כתבה כי "'קול ישראל' היה ועודנו הפינה אליה וממנה הגעתי ליצור, לפעול, לשמח ובעיקר לעזור ולפתור בעיות. התרומה האישית שזה העניק לי לא תסולא בפז. במקביל ובגאווה רבה נבחרתי והתנדבתי לפני כארבע שנים לשרת כמודיעת נפגעים במילואים. ביום שלישי במהלך עבודתי כחלק מצוות הכנת התוכנית "סדר יום" עם רן בנימיני נקראתי להודעת נפגעים. תפקיד קשה אך חיוני. יום קשה מנשוא עבר עליי במסירת ההודעה ולמחרת יום קשה אף יותר בליווי המשפחה ומסע הלוויה...אך למרות שאסור לעבוד ביום המילואים קמתי בחמש בבוקר כפי שהתבקשתי להגיע ל"יומן בוקר" (פינוי עמונה: אחריות משהו), ועוד יום ומשפחה שכולה בוכה, מיוסרת ומתאבלת ואני מחבקת ומנסה בכל כוחותיי לתמוך ולהיות...וחשבתי שאזכה למספר שעות לנוח, לחבק את משפחתי, לנשום ולשוב למשפחה הדואבת כל כך".

"הכושי עשה את שלו"

"החליט מי שהחליט שם בהנהלה שעלי לשנות סטטוס ולהתחיל לעבוד עם חשבוניות כספקית! בלי תנאים, בלי מחוייבות, בלי הכרה בחובות העבר - ויש!"

בהמשך, היא כותבת: "ואז זה הגיע: לקראת סגירת "רשות השידור" החליט מי שהחליט שם בהנהלה...שעליי לשנות סטטוס ולהתחיל לעבוד עם חשבוניות כספקית!!!! בלי תנאים, בלי מחוייבות, בלי הכרה בחובות העבר...ויש!!! פשוט "הכושי עשה את שלו" וההנחתה שנחתה עליי היתה: שאם זו החלטתי ואיני מתכוונת להחליף סטטוס לעובדת כפיה!!! ללא זכויות ללא מעמד ללא שום הכרה בתרומתי במהלך 20 שנים הרי שאינני יכולה להשתבץ עוד בסידור העבודה דהיינו: פיטוריםםם מהרגע לרג!!!! כל זאת במהלך שירות מילואים פעיל, קשה ונוגע בדיני נפשות!!!" (טעויות ההגהה במקור ד. ו.).

לסיכום כתבה, "כואב לי!!! עצוב לי!!! ואני זועמת,פגועה ומושפלת!! למה??? מה בדיוק עמד מול עיניכם-או שלא???? עד לאן הגיע השפלות?! מוסד ציבורי במדינת ישראל מפר את החוק ברגל גסה ומפטר ללא התראה עובד (עובדת בגילי!!!)בעת שירות מילואים פעיל? מי שמכם ולהפר את החוק בשם הציבור? תתביישו לכם!!! ויקטור הוגו אמר פעם: "..צער הינו פרי, אלוהים לא מרשה לו לגדול על ענף שהינו חלש מכדי לשאתו". היא גם תייגה את ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון, רשות השידור, נציבות שירות המדינה ואת אגודות העיתונאים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"הרשות פועלת באופן מתמשך להפחתת עלויות התפעול"

מרשות השידור נמסר בתגובה: "רשות השידור (בפירוק) פועלת באופן מתמשך להפחתת עלויות התפעול. כך רק בשנה האחרונה נחסכו כ-100 מיליון שקל מתקציב הרשות. במסגרת ההתייעלות האמורה, מוסדרות כל העת גם התקשרויות מול גורמים חיצוניים כמחוייב".

"חלק מהליך ההתייעלות הכולל, החלה כבר בסוף שנה שעברה הסדרת אופן התשלום לספקים חיצוניים תחת מבנה העסקה של ש.ת./ש.א. ובמסגרת זו נדרשים ספקים שונים לאופן תשלום מסודר ונכון יותר על פי הצגת חשבונית כפי שמשולם לכל ספק חיצוני אחר".

"יצויין כי ספקי שירותים חיצוניים המכונים ש.ת. וכן ספקים העובדים באמצעות חשבוניות, אינם נמנים ומעולם לא נמנו על מצבת כוח האדם של רשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully