וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתאגיד שוב משדרים עסקים כרגיל

9.2.2017 / 14:30

למרות הפרסום על כך שנתניהו מנסה שוב לסכל את הקמת התאגיד - ב"כאן בהקמה" לא מגיבים וממשיכים להתכונן ליום התחילה שנקבע ל-30 באפריל. מירי רגב: "אעשה כל מה שניתן לסגור את התאגיד ולהקים רשות שידור משוקמת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

למרות הפרסום היום (חמישי) - על כך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, מנסה שוב לסכל את הקמת התאגיד ובוחן הצעת חוק לדחייה נוספת - בתאגיד השידור לא מתכוונים להגיב לדברים, ומצידם ממשיכים להתכונן ליום התחילה שנקבע, לאחר התיקון בחוק, ל-30 באפריל 2017. עד כה גייסו בתאגיד כ-713 עובדים החתומים ב"כאן בהקמה". מתוכם, כ-300 מקבלים משכורת בפועל וכ-395 (55%) מרשות השידור חתומים נכון לעכשיו - ויגיעו לתאגיד ביום התחילה.

לפי הפרסום, נתניהו ואנשיו בוחנים בימים אלה הצעת חוק לדחייה נוספת בהקמת תאגיד השידור הציבורי, בכפוף להסכמות עם שר האוצר משה כחלון, למרות חילוקי הדעות ביניהם בעניין. עוד נכתב כי נתניהו וכחלון עדיין לא דנו בנושא, והליכי הצעת החוק במשרד התקשורת עדיין לא התחילו. יש לזכור כי חוק התאגיד כבר שונה מספר פעמים, כאשר לפי השינוי האחרון והשישי בחוק - השרים לא יוכלו להקדים את ההקמה לינואר. זאת כאשר בג"ץ סירב להתערב בנושא ואיפשר לממשלה לדחות את תאריך ההקמה לאפריל, למרות מספר עתירות שהוגשו בנושא.

גורם המעורה בפרטים טוען כי טרם התרחשו פגישות בין נתניהו לגורמים אחרים בנושא חוק התאגיד בימים האחרונים. אך בעבר נתניהו כבר הצהיר רשמית כי הוא מתכוון "לשקם את רשות השידור". זאת לאחר שראש הממשלה טען בישיבות סגורות כי התאגיד מורכב מאנשי שמאל, וגם כי הם נציגיו של נוני מוזס.

רמז לרצונו של נתניהו ניתן למצוא גם בדברים שאמרה היום שרת התרבות והספורט, מירי רגב, לתוכנית "המזנון" של יואב קרקובסקי ברשת ב': "המשימה הראשונה בשוק התקשורת היא סגירת תאגיד השידור הציבורי כאן והפעלת רשות שידור משוקמת. אני חושבת שהתאגיד לא צריך לקום. אני אעשה כל מה שניתן לסגור את התאגיד ולהקים רשות שידור משוקמת".

נתניהו עסוק בימים אלה בחקירות השונות – תיק 3,000 (פרשת הצוללות), תיק 2,000 (פרשת נוני מוזס) ותיק 1,000 (ארנון מילצ'ן) - ואין לו הרבה פנאי לעסוק שוב בסיכול הקמת התאגיד או בדחייתו. ואולם על פי הפרסום, ההערכות הן כי כעת, לאחר שיושבו המשברים בקואליציה סביב התקציב, עמונה וחוק ההסדרה, הוא ינסה להעביר חקיקה שתפגע בהקמת התאגיד.

בתוך כך, ח"כ איתן כבל, עו"ד אלדד יניב ועמותת "הצלחה" הגישו היום את תגובתם לתשובת המדינה והכנסת בעתירה הנוספת לבג"ץ. העותרים טוענים כי על בית המשפט להורות על ביטול התיקון לחוק התאגיד, מאחר שהוא פוגע בחופש העיתונות ובחופש העיסוק – ונחקק לתכלית בלתי ראויה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully