וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע מאקו הסיר שאלה על ערוץ 2 ו-20 מסקר "אמינות התקשורת"

15.2.2017 / 17:20

בשבוע שעבר פרסם "מאקו" תוצאות סקר מיוחד שערך על אמינות התקשורת. לאחר שהכתבה כבר הייתה באוויר, הוסרה ממנה השאלה: איזה ערוץ טלוויזיה יותר אמין בעינייך - ערוץ 2 או 20. גורם במאקו: "מדובר בשיקולים טכניים"

מאקו. mako
מאקו/mako

בשבוע שעבר פרסם אתר "מאקו" תוצאות של סקר מיוחד שערך האתר על אמינות התקשורת בישראל. הסקר פורסם במסגרת כתבה במדור התרבות באתר, השייך לזכיינית ערוץ 2 קשת, תחת הכותרת "אמון הציבור בעיתונות: גם "ידיעות אחרונות" וגם "ישראל היום" נפגעים".

אך למרות שבכותרת המשנה היה טיזר ששאל - מיהו גוף התקשורת האמין בישראל – שאלה אחת שעסקה בנושא הספציפי הזה דווקא הוסרה, לאחר שהכתבה כבר הייתה באוויר. השאלה שהוסרה היא: איזה ערוץ טלוויזיה יותר אמין בעינייך - ערוץ 2 או 20. התשובות אגב היו: 50% לערוץ 2, 17% לערוץ 20, 14% השיבו ששניהם באותה המידה ו-19% ענו "לא יודע".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
גורם במאקו: "תוצאות המחקר משקפות בבירור את ההובלה באמינות של חדשות וערוץ 2 אל מול המתחרים, ולראייה השקף שמופיע בכתבה"

אז אמנם ערוץ 2 זוכה לפי הסקר לרוב של 50% לעומת 17% בלבד לערוץ 20 – ואולם קשה שלא לתהות האם בזכיינית הופתעו מהתוצאות לרעה, או שאולי כלל לא תיכננו לפרסם את השאלה הספציפית. גורם במאקו דחה את הטענות ואמר לוואלה ברנז'ה כי "תוצאות המחקר משקפות בבירור את ההובלה באמינות של חדשות וערוץ 2 אל מול המתחרים, ולראייה השקף שמופיע בכתבה". בנוסף, הגורם טוען כי "מדובר אך ורק בשיקולים טכניים".

לבסוף, השאלה הוחלפה בשאלה אחרת: כיצד, אם בכלל, השפיעה פרשת 2000 במסגרתה נבדק הקשר בין נוני מוזס ובנימין נתניהו על האופן בו אתה תופס את "ידיעות אחרונות". התשובות הן: 43% השפיעה לרעה, 36% לא השפיעה לכאן או לכאן, 16% לא יודע ו-5% השפיעה לטובה. יש לציין כי הכתבה במאקו אכן מתמקדת בנושא אמינות התקשורת ברקע פרשת 2000.

ברקע לכל זה, יש לזכור כי חדשות ערוץ 2 מתחרה בערוץ 20 במסגרת המכרז לערוץ הכנסת. בנוסף לכך, ערוץ 20 קיבל בנובמבר אישור לשדר מהדורת חדשות – שצפויה לעלות בחודשים הקרובים לאוויר, וכפי שפורסם בוואלה ברנז'ה הערוץ כבר החל לגייס עיתונאים חדשים למערכת. כמו כן, יש לזכור כי בסוף 2017 ערוץ 2 צפוי להתפצל על פי החוק, וכעבור 3 שנים לאחר הפיצול - חברת החדשות של ערוץ 2 תימכר בהליך במב"י לאחת הזכייניות.

טרם התקבלה תגובה ממאקו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully