וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רשות השידור השתקמה; המטרה היא שידור ציבורי עצמאי"

18.2.2017 / 20:10

ראיון ראשון של מ.מ שר התקשורת הנגבי ב"פגוש את העיתונות" ממשיך את הקו של השבועות האחרונים של אי-סגירת הרשות: "המגעים בין נתניהו לכחלון אמורים למצוא פתרון לשיקום הרשות, תוך מציאת פתרון לבעיה שתיווצר בתאגיד. צריך שידור ציבורי"

ח"כ צחי הנגבי, הכנסת, 13 ביולי 2015. יותם רונן
ממלא מקום שר התקשורת, צחי הנגבי/יותם רונן

ממלא מקום שר התקשורת, צחי הנגבי, העניק היום (שבת) ראיון ראשון ל"פגוש את העיתונות" של חדשות 2. מאז שנודע על מינויו לתפקיד. במוקד השיחה – גורל תאגיד השידור "כאן בהקמה". הנגבי אמר לרינה מצליח כי "לארדן יש נימוקים אחרים אבל מרבית החברים בליכוד חושבים שמרגע שרשות השידור שוקמה ונותרו בה לאחר התייעלות מאות עובדים - והם כואבים את כאב השלכתם לרחוב - אז זה דבר שראש הממשלה וכולנו רוצים למנוע. השיח שמתנהל בנושא הזה הוא בין ראש הממשלה לשר האוצר, כי גם האוצר בצדק רוצה לעשות זאת ללא פגיעה בתקציב המדינה. כשנתניהו ישוב מאוסטרליה הוא יעדכן אותי בדיאלוג עם כחלון ואני אכנס לנושא".

הוא הוסיף כי "כולנו חושבים שהשגנו את המטרה - בוטלה האגרה על פי חוק והרשות השתקמה ומנהלת את שידוריה בחצי מכוח האדם. הרבה הלכו הביתה רק חלק לתאגיד". לטענתו, "לא יהיה משהו לא חוקי. המגעים בין נתניהו לאוצר אמורים למצוא פתרון לשיקום רשות השידור תוך כדי מציאת פתרון לבעיה שתיווצר בתאגיד. צריך שידור ציבורי. אם זה תאגיד או רשות זה לא עניין אידיאולוגי".

מצליח אמרה להנגבי: "אתם רוצים רשות, שם השליטה שלכם מלאה. למה נתניהו לא רוצה תאגיד - כי שם אין לו שליטה מלאה". הנגבי השיב: "אני לא רוצה לכבול את עצמי לעמדה כזו או אחרת. כי אני חייב ללמוד את הנושא. אין לי מושג מה סוכם בין נתניהו לכחלון. שם כרגע סלע המחלוקת והיא תקציבית יותר מתקשורתית". הוא הוסיף כי "המטרה היא שידור ציבורי עצמאי".

לסיכום, בנוגע לשאלה האם יהיה שר תקשורת עצמאי או יוציא לפועל את מה שנתניהו רוצה ולא יכול בגלל בג"ץ, אמר הנגבי: "אני כבר 7 חודשים במשרד התקשורת ומטפל בנושאים חשובים. הוא לא דיבר איתי מילה אחת. הממשלה היא לא לוויינים עצמאיים שכל משרד עושה מה שהוא חושב לנכון. זו תזמורת ויש לה מנצח וזה ראש הממשלה".

נתניהו הודיע אתמול כי ימנה את הנגבי לממלא מקום שר התקשורת לשלושה חודשים, אך לא יוותר על התיק בשלב זה. על רקע העתירה לבג"ץ, שדרשה שנתניהו יפסול עצמו מכהונה כשר התקשורת בשל ניגוד עניינים, אמר נתניהו כי השר הנגבי ימלא את מקומו, "ואחר כך נקבל החלטות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully